عکس #یزدی داغ
/GHOGHNOOS/
۳۴
۲.۱k

#یزدی داغ

۲۰ تیر ۰۱
#قالبها
#معرفی_قالبها
1.قالب میان تهی
به صورت گالوانیزه،تفلون و سرامیک در بازار موجود هست،قسمت میان تهی وسط این قالبها باعث پخت کامل و عالی کیکهایی با بافت سنگین مثل کیک هویج یا کیکهایی که مایه آنها شل هست میشود.بهترین جنس برای این قالب گالوانیزه است.
2.قالب رولت و سینی شیرینی پزی
در دو جنس گالوانیزه و تفلون در بازار موجود است بعصی لب کوتاه هستند که برای رولت و برای پخت شیرینی کاربرد دارند .مدلهای با دیواره کمی بلندتر برای پخت انواع کیک تخته ای و اسفنجی مستطیل شکل مناسب هستند.بهترین سایز برای این مدل 20×30 و 30×40 سانت هست.
3.قالب کمربندی
به اشکال مختلف در بازار موجود است و بیشتر برای تهیه انواع چیزکیک،کرم کیک و دسرهایی که جابجا کردن و درآوردن آنها سخت است استفاده میشود.بهتر است برای پخت کیک در فر استفاده نشود چون انتقال حرارت در این قالبها ممکن است به خوبی انجام نشود. مگر اینکه مارک آنها مشهور و جنسشان درجه یک باشد.
4.قالب مافین و مینی لوف
برای تهیه انواع مافین و کاپ کیک استفاده میشود.معمولا داخل این قالبها کپسول کاغذی گذاشته میشود برای زیبایی بیشتر و درآوردن راحت تر کاپ کیک از قالب.
5.قالب کیک ساده
پرکاربردترین قالب بوده و بهترین جنس آن گالوانیزه است که به صورت مربع،مستطیل یا گرد در بازار موجود است و مدل گرد آن بیشترین کاربرد را دارو...بهترین سایز این قالبها 18 سانت،23 و 25سانت است که بهتر است از سایز 18و 23 سانت آن دو عدد داشته باشید تا در تهیه کیکهای تولد کار شما راحت تر شود.
6.قالب تارت و پای
معمولا به صورت گرد و مستطیل یا مربع در بازار موجود است که متداول ترین مدل آنها گرد است.بهترین سایز این قالبها 23 یا 25 سانت است.مدلهای کوچک و تکنفره این قالبها به اسم قالب مینی تارت در بازار برای سرو تکنفره موجود است.
بهتر است از نوع کف جدا شونده برای تهیه تارتها استفاده کنید تا در آوردن تارت از قالب راحت تر شود.
قالب کیک تارت برای کیکهایی که معمولا وسط آن با کرم دلخواه پر و سرو میشود استفاده میشود.
از مدل گرد با دیواره ساده برای تهیه پایهای غذایی یا پیتزا میتوان استفاده کرد.
7.قالب لوف
برای تهیه نان،نانهای تست،پاند کیک و کیکهای صبحانه کاربرد داره و در دو جنس تفلون و گالوانیزه در بازار موجود است.
♨️🍽

سنتی ومدرن https://t.me/joinchat/AAAAAFSLG4eoB-OuMIgmyw
...
نظرات