عکس شربت میوه کاکتوس
محبوبه رجبی
۱۳۷
۲k

شربت میوه کاکتوس

۹ بهمن ۰۱
خواص میوه کاکتوس🌵 👇

دارای آنتی اکسیدان،که خاصیت سم زدایی دارد و از آسیب سلولی که باعث سرطان و پیری می‌شود، جلوگیری کرده و با تقویت سیستم دفاعی، بدن را در برابر عفونت‌ها مقاوم‌تر می‌کند.
ارزش غذایی میوه کاکتوس

میوه کاکتوس دارای ترکیب مواد مغذی خاص از جمله مقدار زیاد ویتامین C، گروه خانواده‌ٔ ویتامین B، منیزیم، پتاسیم، کلسیم، مس و فیبر غذایی است. در رابطه با ترکیبات آلی، میوه کاکتوس سرشار از زردینه‌ها، پلی فنول‌ها و بتالین‌ها است که تأثیر مثبتی روی سلامتی دارند.


خواص میوه کاکتوس

کمک به هضم غذا

این میوه به دلیل وجود مقادیر زیادی از فیبر، به فرایند هضم غذا کمک می‌کند. فیبر با افزایش هجم مدفوع و پاکسازی رودها، به جذب بهتر غذا در ناحیه گوارشی کمک می‌کند. همچنین در درمان یبوست، نفخ شکم و دیگر مسائل گوارشی مانند زخم معده موثر است.


سلامت قلب

ترکیبات متعددی که در میوه کاکتوس وجود دارد، برای سلامت قلب بسیار مفید است. فیبر موجود در میوه کاکتوس باعث کاهش کلسترول بد در بدن میشود. پتاسیم موجود در این میوه با آرام کردن رگ‌های خونی و کاهش استرس در سیستم قلبی، به کاهش فشار خون کمک می‌کند. همچنین بتالین موجود در این میوه رابطه مستقیمی با تقویت لایه درون رگی دارد که باعث کاهش ریسک تضعیف دستگاه گردش خون میشود. در مجموع این میوه در جلوگیری از تصلب شرایین، بیماری سرخرگ کرونری و سکته قلبی موثر است.

https://eitaa.com/joinchat/1409220823Ced7e464b3a
...
نظرات