عکس کیک سیب مخصوص
Z_saeedi72
۱۷
۵۴۶

کیک سیب مخصوص

۱۷ اسفند ۰۱
✋ سلام سلام چطورید؟؟!
خوبید
عیدتون مبارک😍😍😍😍
این کیک خوشمزه که برای جشن نیمه شعبان درست کردم با دستور بانو یزدی که از کانالشون برداشتم🤩

دستور کیک و لینک کانال ایتا استاد یزدی 👇👇👇👇


#کیک_سیب_مخصوص

مواد لازم برای سس سیب ؛
شکر ۷۵ گرم
کره ۳۰ گرم
سیب ۷۰ گرم ( یک عدد)
دارچین نصف ق م
شیر ۹۰ گرم
نشاسته ذرت یک ق س
هر ق س معادل ۱۵ میلی لیتر هست

مواد برای کیک؛
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱۵۰ گرم
وانیل نصف ق م
ماست ۱۸۵ گرم
روغن مایع ۱۰۰ گرم
آرد ۲۶۰ گرم
بیکینگ پودر ۲ ق م
#فاتحه
#صلوات

طرز تهیه ؛
برای تهیه سس سیب کاراملی ابتدا شکر را درون تابه به صورت پخش شده بریزید اگر مقداری از شکر شما باقی مانده اشکال ندارد حرارت متوسط رو به بالا باشد و صبر کنید تا شکر ذوب شود در هر ناحیه از تابه شما که شکرها ذوب شد باقیمانده شکر را به روی آن ریخته و مجدد منتظر بمانید تا شکرها ذوب شوند و این کار را آنقدر تکرار کنید تا تمام شکر های شما تمام شود
و منتظر بمانید همگی
شکر درون تابه ذوب شود و کاراملی شود و بعد می توانید با قاشق چوبی شکر های ذوب شده را هم بزنید و با چشم ببینید که کاملاً هیچ دانه شکری باقی نمانده و کارامل شما روان شده در این مرحله کره را اضافه کنید هم بزنید تا کره ذوب شود و اکنون سیب خورد شده ریز نگینی شده خود را افزوده و دو دقیقه با مواد تفت دهید دارچین را افزوده . حالا سه چهارم شیر خود را افزوده ترکیب کنید و ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید و در آخر مخلوط باقی مانده شیر با نشاسته ذرت را اضافه کرده خوب ترکیب کنید و مجدد دو دقیقه دیگر صبر کنید تا مخلوط غلیظ شود حرارت را خاموش کرده و کنار گذاشته تا خنک شود .

https://eitaa.com/joinchat/2682257409C0e8a58bd05
اکنون برای تهیه کیک سیب؛ تخم مرغ، وانیل و شکر را یک دقیقه به صورت دستی هم بزنید و بعد روغن مایع و ماست غلیظ را افزوده و هم بزنید تا یکدست شد کافیست .
مخلوط مواد خشک آرد و بکینگ پودر را به مواد اضافه کرده و با مفتول سیمی هم بزنید تا یکدست شود خمیر کیک شما باید غلیظ باشد درون قالب چرب شده با روغن اَرده ۲۰ تا ۲۳ سانت ریخته.
مواد سس کاراملی را به روی سطح مواد کیک ریخته خیلی کم با خمیر کیک مواد را مخلوط کنید مانند فیلم
می‌توانید کمی گردو خرد شده به روی مواد کیک بریزید
و بعدو در فر گرم ۱۸۰ درجه برای حدود ۶۰ دقیقه بپزید تا کاملا روی کیک هم رنگ بگیرد پس از پخت کاملا خنک شد آن را از قالب جدا کرده و سرو کنید
من کمی عسل رقیق شده با آبجوش با قلمو روی کیک کشیدم

این کیک بسیار دلچسب و خوشمزه هست
نوش جان

اللهم عجل لولیک الفرج
...
نظرات