عکس دهین
leyla banoo
۹۴
۱.۴k

دهین

۲۵ فروردین ۰۲
#دهین_ابوعلی

#دهین حلوای خوشمزه و معروف نجف است. در بازار قدیم شهر نجف (سوق نجف) در عراق که قدم بزنید امکان ندارد چشمتان به سینی های بزرگ و هوس برانگیز این حلوا نخورد و همه دوست دارند دهین ابوعلی بخورند. ابوعلی که حلوا دهین او از همه معروف تر بوده، حالا از دنیا رفته ولی عده زیادی هستند که هنوز در بازار نجف دهین درست میکنند و میفروشند و خیلی از آنها شاگردهای همان ابوعلی معروف هستند.
این حلوا طعم و عطر عالی داره و خیلی خوشمزه و مقوی هست😋😋 بخصوص اگر با روغن حیوانی درست بشه پس بریم سراغ دستور🙋🏻‍♀️🙋🏻‍♀️🙋🏻‍♀️

مواد لازم:
شکر 3 پیمانه
آرد 3 پیمانه
پودر نارگیل چرب ۱ پیمانه
شیر پرچرب نصف پیمانه
شیره خرما یاانگور نصف پیمانه
روغن حیوانی یا مایع 1 پیمانه
وانیل یا پودر هل(دلخواه)
طرز تهیه:
ابتدا شیر+شکر+روغن حیوانی+شیره خرما  رو در ظرفی قرار میدهیم و پودرهل رو اضافه می کنیم و با همزن میزنیم تا شکر حل شود  آرد را کم کم اضافه میکنیم و  باید غلظت حلوا مانند غلظت فرنی باشد (اگر غلظتش زیاد باشه حلوامون خشک و سفت میشه)  با یک قاشق کف ظرف ودیواره ها رو با  روغن حیوانی یا جامد چرب کنید(سعی کنید کف ظرفتون رو با روغن حیوانی چرب کنید حلواتون خیلی خوشمزه میشه). نیمی از پودر نارگیل راکف ظرف و دیواره های ظرف بپاشید.
نصف مایه حلوا رو در ظرف می ریزیم و چند گردو(کاملا اختیاری) روی آن قرار می دهیم بعد باقی مایه حلوا رو اضافه می کنیم
در دمای 150 درجه در فر بمدت  نیم ساعت تا 40 قرار میدهیم  پودر نارگیل که کم کم تغییر رنگ داد از کناره های ظرف... کمی هم گریل را روشن میکنیم برای طلایی شدن نارگیل های روش... تا داغه روش کمی اب اسپری کنید و زمانیکه از دما افتاد داخل ظرف در دار نگهداری کنید.
حلوا تا داغه خیلی شل هست بزارید خوب خنک شود سپس به راحتی برش میخورد
...