پس از مصرف قند فراوان چه کاری انجام دهیم
پس از مصرف قند فراوان چه کاری انجام دهیم

مصرف بیش از اندازه قند می تواند سطوح قند خون انسان را به ناگاه افزایش دهد که پس از مدت کوتاهی نیز کاهش می یابد و این شرایط احساس گرسنگی زودهنگام و هوس هرچه بیشتر برای غذاهای شیرین را موجب می شود.
به گزارش "کوکینگ لایت"، اثرات منفی مصرف فراوان خوراکی های شیرین تنها به افزایش کالری های دریافتی و چاقی محدود نمی شود و افرادی که عاشق این نوع خوراکی ها هستند پس از مصرف یک وعده بزرگ محصولات حاوی قند احتمالا با پیامدهایی مانند معده درد، لرز، یا افت ناگهانی انرژی و قند خون آشنا هستند.
مصرف بیش از اندازه قند می تواند سطوح قند خون انسان را به ناگاه افزایش دهد که پس از مدت کوتاهی نیز کاهش می یابد و این شرایط احساس گرسنگی زودهنگام و هوس هرچه بیشتر برای غذاهای شیرین را موجب می شود. از این رو، پایان دادن به این چرخه عامل کلیدی محسوب می شود. اما اگر در مصرف خوراکی های شیرین زیاده روی کرده اید می توانید انجام برخی اقدامات که در ادامه به آنها اشاره می شود را مد نظر قرار دهید.

مقداری پروتئین و فیبر مصرف کنید

با مصرف مقداری پروتئین و فیبر که از سرعت گوارش آهسته برخوردار هستند می توانید به پایدار ساختن قند خون خود کمک کنید. اگر این کار را انجام ندهید، قند خون همان گونه که به سرعت افزایش یافته، به سرعت نیز افت خواهد کرد و با احساس گرسنگی و تمایل به غذا خوردن دوباره مواجه خواهید شد. از جمله بهترین خوراکی های حاوی پروتئین و فیبر می توان به سیب، کره بادام زمینی، تخم مرغ پخته، پسته، حمص و سبزیجات اشاره کرد.

استرس خود را مدیریت کنید

حدود 80 درصد افراد به این نکته اشاره دارند که در زمان مواجهه با استرس هرچه بیشتر شیرینی مصرف می کنند. مطالعه ای که به تازگی توسط دانشگاه کالیفرنیا، انجام شد، نشان داد، واکنش بدن به استرس در زنانی که یک نوشیدنی شیرین مصرف کرده بودند، تشدید شده بود. در نتیجه، هرچه استرس خود را بیشتر مدیریت کنید، تمایل خود به مصرف خوراکی های شیرین را نیز مهار خواهید کرد.

یک وعده غذای سالم آماده کنید

مصرف شیرینی موجب می شود تا هرچه بیشتر هوس خوردن غذاهایی که معمولا ناسالم هستند به سراغتان بیاید. با آماده کردن یک وعده غذایی سالم می توانید از وسوسه مصرف دوباره خوراکی های شیرین یا ناسالم پیشگیری کنید.

غذاهای پروبیوتیک مصرف کنید

مطالعه ای جدید که توسط دانشگاه ایالتی اورگن انجام شد، نشان داد که باکتری های بد در روده از قند تغذیه می کنند و ممکن است بر عملکرد شناختی شما تاثیرگذار باشند. دفعه بعد که در مصرف شیرینی زیاده روی کردید، مقداری خوراکی هایی مانند کامبوچا، ماست یونانی ساده، یا کلم ترش که حاوی باکتری های خوب هستند را مصرف کنید.