نکاتی برای عکاسی از غذا
نکاتی برای عکاسی از غذا

یکی از شاخه‌هایی که امروزه علاقه‌مندان زیادی دارد؛ عکاسی از غذاست. شاید یکی از دلایل محبوبیت این شاخه، رشد شبکه‌های اجتماعی و گسترش اسمارتفون‌ها باشد. احتمالا برای هریک از ما پیش آمده است که در کافه یا رستورانی بخواهیم از ظرف غذای خود عکاسی کنیم یا حتی بعد از پخت غذا بخواهیم عکس آن را با دوستان خود درشبکه اجتماعی به اشتراک بگذاریم.

اما نگاه درست به عکس های مواد غذاییتان کار آسانی نیست. عکاسی از غذا ها فراتر از عکس گرفتن از بشقاب غذایتان است، و در زیر و در آینده چند نکته ضروری در مورد عکاسی از غذا ها را برای کمک به اینکه عکس های شما حرفه ای تر به نظر برسند، جمع آوری کرده ایم.

از نور طبیعی استفاده کنید

بهترین نور برای عکاسی نور طبیعی است اگر میتوانید بشقابتان را به بیرون ببرید یا جلوی یک پنجره از غذای خود عکس بگیرید و تا حد ممکن از تابش مستقیم نور خورشید یا هر نور دیگری دوری کنید.

از فلش استفاده نکنید

سعی کنید از فلش دوربین استفاده نکنید چون اگر نور فلش مستقیما به بشقاب بتابد باعث میشود قسمتی از غذا بدرخشد. چنانچه میخواهید از نور فلش استفاده کنید بطور غیر مستقیم از آن بهره ببرید مثلا آن را توسط یک ورق کاغذ سفید بازتاب دهید.

بهترین زاویه عکس برداری را انتخاب کنید

دور و بر غذا بچرخید و بهترین زاویه را پیدا کنید مانند زاویه مایل، از بالا به پایین و یا دیگر زوایا. (خود را محدود به یک یا دو زاویه نکنید.)

تا آنجا که ممکن است از عکاسی مستقیم و از بالا خودداری کنید. عکاسی از بالا غذا را تخت و بدون هیچ حجمی نشان می‌دهد و این اصلا زیبا نیست. به جای آن می‌توانید عکاسی را از یک زاویه یا حتی از سطح چشم انجام دهید.