عکس پنکیک تپل با ماست
♡Farzandokht♡
۱۴۵
۱.۷k

پنکیک تپل با ماست

۱۰ مرداد ۰۲
سلام دوستای خوبم🌱🌹

رسپی این پنکیک رو بیش از ۵ بار تو پاپیون آپلود کردم ولی متاسفانه تایید نمیکنه. این پنکیک فوق‌العاده خوش‌عطر، خوشمزه و خوش‌بافته و با نوتلا، شکلات صبحانه و کرم بیسکوییت محشر میشه. مدت‌هاست پای ثابت صبحانه‌‌ی روزای جمعه‌ی ما هم شده. اگر درست کردید حتما بهم بگید به عکسای خوشگل‌تون سر بزنم

مواد لازم
تخم‌مرغ ۴ عدد
شکر نصف پیمانه
وانیل یک چهارم ق چ
ماست ۱ پیمانه سرپر
روغن نصف پیمانه سرخالی
آرد ۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۲ ق چ

طرز تهیه:
-تخم‌مرغها رو ۱۰ دقیقه زودتر از یخچال خارج کنید.
-زرده و سفیده رو جدا کنید و سفیده‌ها رو داخل یه ظرف بزرگ و تمیز با دور تند همزن بزنید تا سفید و پف‌دار بشه و از ظرف برنگرده.
-شکر رو کم‌کم به سفیده‌ها اضافه کنید و با دور کند بزنید.
-به زرده‌ها وانیل رو اضافه و با قاشق مخلوط کنید و کم‌کم به سفیده‌ها اضافه کنید و با دور کند بزنید.
-ماست و روغن رو هم اضافه کنید و با دور کند بزنید.
-بیکینگ پودر و آرد رو با هم مخلوط و یک بار الک کنید و به مواد کم‌کم اضافه کنید و با دور کند بزنید. با لیسک مواد رو دورگیری کنید و ۱۰ ثانیه با دور تند همزن بزنید تا یکنواخت بشن.
-یه تابه کوچیک نچسب رو بذارید روی حرارت ملایم تا گرم بشه. به روغن نیازی نیست. حالا با ملاقه از مواد بریزید داخل تابه. میتونید از قیف نایلونی هم استفاده کنید و مواد رو داخل تابه پایپ کنید. من برای یه تابه خیلی کوچیک از دو ملاقه کوچیک از مواد استفاده کردم. تابه رو بچرخونید تا مواد به طور یکنواخت پخش بشه.
-وقتی دور پنکیک‌ها طلایی شد و روشون حباب حباب زد، دور پنکیک‌ها رو با لیسک جدا کنید و خیلی آروم، تاکید میکنم خیلی آروم، پنکیک رو برگردونید تا طرف دیگه هم طلایی بشه.
-حالا از تابه به توری خنک‌کننده منتقل کنید تا کامل خنک بشه و بعد بذارید تو ظرف در بسته یا سرو کنید.

نوش جان🥰

راستی چاقو و چنگال، پیش‌دستی، و سس‌خوری از گالری سفید دوست خوبم لیلی جانه🌹💙
...
نظرات