عکس حلوا دهین
فاطمه نوری
۶۶
۶۷۴

حلوا دهین

۲ شهریور ۰۲
حلوا نجفی خوشمزه
#چالش_نور
#فاطمه_زمانی

محاله رفته باشی کربلا و از این حلوا عراقی های خوشمزه نخورده باشی☺️☺️

حلوا دهین(حلوا عراقی)
آرد سفید: ۱ و ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شکر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شیر پرچرب: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• روغن: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• پودر نارگیل: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• کره یا روغن حیوانی: ۴۰ گرم
• پودر هل: ۱ قاشق چای‌خوری
• زعفران دم کرده غلیظ: ۱ قاشق چای‌خوری
• گلاب: ۲ قاشق غذاخوری
• گردو و خلال بادام: به میزان دلخواه

شیره خرما یا انگور: ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
در اولین مرحله از طرز تهیه حلوا دهین عراقی، کره را در یک ظرف بریزید و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا ذوب شود. کف قالب یا یک ظرف پیرکس را با مقدار کمی از کره ذوب شده چرب کنید. نصف پودر نارگیل را کف ظرف بریزید. مغزهای گردو‌ را از وسط نصف کنید و با فاصله روی پودر نارگیل قرار دهید. می‌توانید از گردوی پودر شده هم استفاده کنید یا این‌که کلا گردو را از طرز تهیه حلوا دهین حذف کنید
شکر، شیر پرچرب و روغن مایع (یا روغن صافی قنادی) را در یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. مواد را به هم بزنید تا حرارت باعث ذوب شدن دانه‌های شکر شود.
زعفران را بسابید و در یک لیوان کوچک بریزید. روی آن را یک قالب یخ کوچک بیندازید، اجازه دهید یخ به مرور با دمای محیط ذوب شود و زعفران رنگ بدهد. یک قاشق چای‌خوری از زعفران را به محلولی که در مرحله قبل درست کردید، اضافه کنید. گلاب را به مواد بیفزایید.شیره خرما را اضافه کنید و مواد را به هم بزنید تا یکدست شود.

آرد و پودر هل را جداگانه دو بار از الک ریز بگذرانید.
به مرور و طی چند مرحله آرد را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. کره‌ای را که از قبل گرم کرده بودید، به قابلمه اضافه کنید. می‌توانید به جای کره از روغن حیوانی هم استفاده کنید..
در این مرحله غلظت مایه حلوا باید کمی بیش از فرنی باشد. این مایه را به آرامی در قالبی که در مرحله اول آماده کرده‌ بودید، بریزید. سطح روی حلوا را با قاشق یا لیسک صاف کنید. چند بار قالب را روی سطح بکوبید تا حباب‌های داخل مایه حلوا خارج شود. سپس روی آن را با نصف پودر نارگیل باقی‌ مانده و خلال بادام بپوشانید.
فر را از قبل گرم و روی دمای ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. قالب حلوای آماده شده را در طبقه وسط فر بگذارید و به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید تا حلوا بپزد. سپس قالب را بعد از نیم ساعت به طبقه اول منتقل کنید. ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید تا لایه روی حلوا، رنگ طلایی بگیرد. قالب را از فر خارج کنید و اجازه دهید حلوا کمی از دما بیفتد. با چاقوی تیز، حلوا را به شکل مربع یا لوزی برش بزنید و سرو کنید.
کانالمون در ایتا
eitaa.com/cakefood

╭┅─👩🏻‍🍳🍔🍕──────┅╮
@cakefood
╰┅─────🧇🍩🧁🥮──┅╯
...
نظرات