zahrabanoo
zahrabanoo
جامبوشلز
zahrabanoo
۹

جامبوشلز

۵ شهریور ۹۶
یه قابلمه آب میکنیم و میگذاریم جوش بیاید,کمی هم نمک و روغن مایع داخل آب میریزیم(روغن واسه اینه که به هم نچسبه),جامبوها رو داخل قابلمه آب در حال جوش میریزیم و بعد از ده دقیقه آبکش میکنیم.روش حتما آب سرد میریزیم که به هم نچسبه.
🍜
مایه اصلی داخل جامبوها:یه پیاز رو نگینی خرد کرده و داخل روغن سرخ میکنیم,یه کم که پیاز تغییر رنگ داد و از حالت خامی دراومد گوشت چرخ کرده رو اضافه کرده و تفت میدیم و مرتب هم میزنیم که به هم نچسبه و قشنگ دون دون بشه. بعدزردچوبه,فلفل,دارچین,زنجبیل,ادویه کاری,آویشن و نمک رو به میزان کم و لازم و دلخواه اضافه میکنیم و خوب گوشت رو تفت میدیم تا مزه دار بشه. یه قاشق رب به مواد اضافه کرده و تفت میدیم تا رب رنگ بندازه.جعفری و فلفل دلمه ایه خرد شده رو هم اضافه کرده و مواد رو هم میزنیم,بعد از اینکه جعفری و فلفل دلمه ای از حالت خامی دراومد,کمی آبلیمو و آب اضافه کرده و میگذاریم چند دقیقه بپزه.
🍜
سسی قراره روی جامبو ها و قبل از گذاشتن داخل فر روی اون داده بشه:یه کم روغن داخل یه ظرف کوچیک میریزیم و یه قاشق رب رو داخلش تفت میدیم تا رب رنگ بندازه و بعد ادویه های دلخواه رو بهش اضافه میکنیم(اگه یه کم تند بشه این سس خیلی خوشمزه میشه),کمی آبلیمو و آب اضافه میکنیم و میگذاریم چند قل بخوره!
🍜
من از بوی پنیرپیتزا متنفرم😷اما این پنیرپیتزا معرکه اس!!😋😋(پنیر پیتزا موزارلا دالیا)هیچ بویی نمیده و واقعا خوشمزس!
🍜
مایه ی گوشتی رو که آماده کردیم با یه قاشق کوچیک داخل جامبو ها ریخته و به میزان دلخواه روش پنیرپیتزا میریزیم,در آخر سس رو روی جامبوها ریخته جوری که کاملا روی همشو بگیره و حتی کف ظرف و زیر جامبو ها رو هم سس بگیره و به مدت 10 دقیقه داخل فر با دمای180 درجه سانتیگراد میذاریم.چند دقیقه آخر گریل بالایی فر رو روشن میکنیم تا پنیر پیتزاها آب و برشته بشه!
...