مواد لازم

جامبوشلز

۴
مواد اصلی
ماکارونی جامبو شلز
۱ بسته
گوشت چرخ کرده
۲۵۰ گرم
جعفری
۵۰ گرم
فلفل دلمه ای
۱ عدد
رب گوجه ‌فرنگی
۳ قاشق غذا خوری
روغن مایع
به مقدار لازم
پنیر پیتزا
۱ بسته
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
دارچین ،ادویه کاری،آویشن،زنجبیل
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

جامبوشلز

پیش غذا فینگر فود پاستا غذای مهمانی
طرز تهیه

جامبوشلز

درجه سختی
زمان تهیه ۴۵
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
یه قابلمه آب میکنیم و میگذاریم جوش بیاید,کمی هم نمک و روغن مایع داخل آب میریزیم(روغن واسه اینه که به هم نچسبه),جامبوها رو داخل قابلمه آب در حال جوش میریزیم و بعد از ۱۰دقیقه آبکش میکنیم.روش حتما آب سرد میریزیم که به هم نچسبه.
۲
مایه اصلی داخل جامبوها:یه پیاز رو نگینی خرد کرده و داخل روغن سرخ میکنیم,یه کم که پیاز تغییر رنگ داد و از حالت خامی دراومد گوشت چرخ کرده رو اضافه کرده و تفت میدیم و مرتب هم میزنیم که به هم نچسبه و قشنگ دون دون بشه.
۳
بعدزردچوبه,فلفل,دارچین,زنجبیل,ادویه کاری,آویشن و نمک رو به میزان کم و لازم و دلخواه اضافه میکنیم و خوب گوشت رو تفت میدیم تا مزه دار بشه. یه قاشق رب به مواد اضافه کرده و تفت میدیم تا رب رنگ بندازه.جعفری و فلفل دلمه ایه خرد شده رو هم اضافه کرده و مواد رو هم میزنیم,بعد از اینکه جعفری و فلفل دلمه ای از حالت خامی دراومد,کمی آبلیمو و آب اضافه کرده و میگذاریم چند دقیقه بپزه.
۴
سسی قراره روی جامبو ها و قبل از گذاشتن داخل فر روی اون داده بشه:یه کم روغن داخل یه ظرف کوچیک میریزیم و یه قاشق رب رو داخلش تفت میدیم تا رب رنگ بندازه و بعد ادویه های دلخواه رو بهش اضافه میکنیم(اگه یه کم تند بشه این سس خیلی خوشمزه میشه),کمی آبلیمو و آب اضافه میکنیم و میگذاریم چند قل بخوره!
۵
مایه ی گوشتی رو که آماده کردیم با یه قاشق کوچیک داخل جامبو ها ریخته و به میزان دلخواه روش پنیرپیتزا میریزیم,در آخر سس رو روی جامبوها ریخته جوری که کاملا روی همشو بگیره و حتی کف ظرف و زیر جامبو ها رو هم سس بگیره و به مدت ۱۰ دقیقه داخل فر با دمای۱۸۰ درجه سانتیگراد میذاریم.چند دقیقه آخر گریل بالایی فر رو روشن میکنیم تا پنیر پیتزاها آب و برشته بشه!
تصاویر مراحل تهیه

جامبوشلز

بیشتر
نظرات دستور پخت

جامبوشلز