chef_zahra25
chef_zahra25

دستور پختی یافت نشد

#مرغ_شکم_پر_زهرا
chef_zahra25
۵۷
عاقاباورتون میشه این مرغ فاقد استخون باشه؟ازاون عجیبتر اینکه منی که تاحالا یه مرغم پاک نکردم تمام استخونای این مرغ رو خیلی شیک از تو شیمکش کشیدم بیرون😂🤪همینقد خفنم ها🤪😂
سلام سلام امروز اومدم با یه دستور خوشمزه از مرغ کامل😎😎

#مرغ_شکم_پر_زهرا

مرغ کامل 1 عدد

برنج آبکش شده 1 پیمانه

پیاز 3عدد

آبلیمو ترش 3 تا 4 قاشق سوپ خوری

باقالی 150 گرم

زعفران بمیزان دلخواه


برنج و باقالی را به روش باقالی پلو تا مرحله آبکش شدن آماده کنید.
مرغ را پس از گالانتین کردن(خارج کردن کامل استخوان های با کمترین آسیب به مرغ) با نمک و فلفل، زعفران و مقداری آب ترش مزه دار کنید.
داخل مرغ را با مخلوط برنج پرکنید و قسمت های برش خورده را با نخ و سوزن بدوزید. (میتونید از خلال دندون استفاده کنید)

داخل ظرفی نسوز را حلقه های پیاز بچینید مرغ را روی آن قرار داده و در فر که از یک ربع قبل با حرارت 180 سانتیگراد گرم کرده اید به مدت 1 تا 1/5 ساعت قرار دهید تا پخته و بریان شود.

نوش جان 🌸زهرا🌸
...
#دسر_موزی_شکلاتی_زهرا
chef_zahra25
۴۵
سلام سلام حالتون چطوره؟؟ راستش پست امروزم یه جورایی من دراوردیه. اومدم کمد وسایلم رو تمیز کنم دیدم دوبسته پودینگ از خریدای قبلی بابام از کی تا حالا مونده. و از اونجایی که من اهل استفاده از این پودینگای اماده نیستم تا الان مونده تو کمدم و استفاده نشده. تصمیم گرفتم تا انقضاش تموم نشده تبدیل به دسرش کنم و تا هم یه پست اسون و خوشمزه برای شما اماده کنم هم پودینگا خورده شه و نمونه😁🤪بریم سراغ رسپیمون👇👇


#دسر_موزی_شکلاتی_زهرا

پودینگ شکلاتی و موزی هرکدام 1 بسته

بیسکوییت پتی بور 1/5 بسته

شیر 4 لیوان

موز 2 عدد

گردو به میزان دلخواه

طرز تهیه:

ابتدا دو بسته پودینگ رو به روش روی بسته اش درست میکنیم و میذاریم کمی خنک شه . سپس در ظرفی که میخوایم پودینگ رو سرو کنیم یک ردیف پودینگ شکلاتی میریزیم و روی ان بیسکوییت پتی بور میچینیم و روی ان یک لایه پودینگ موزی و سپس موز و گردو میریزیم . و باز یک لایه بیسکوییت میچینیم و تا انتها همینطور ادامه میدیم تا موادمون به پایان برسه. سپس به مدت شش ساعت در یخچال قرار داده تا بیسکوییت ها کمی نرم شوند و طعم مواد به اصطلاح به خورد هم برن. (دوستان میتونید گردو یا موز رو حذف کنید اما این دو به دسرتون طعم جذابی میدن😋)

پ.ن: من از پتی بور ساده و شکلاتی استفاده کردم.

پ.ن : اگر میخواین مثل من قالبی خارج کنین کف ظرفتون رو سلفون یا مشما فریزر پهن کنید و لایه اول رو پودینگ نریزید و اول بیسکوییت بچینید.

پ.ن: من برای تزیین 150 گرم خامه صبحانه رو روی حرارت ملایم گذاشتم و وقتی از اطراف شروع به جوش های ریز زد 100 گرم شکلات تخته ای کارات تلخ رو اضافه کردم و مدام هم زدم تا شکلات با گرمای خامه اب شه و سپس روی دسر رو کاور کردم.

پ.ن آخری😂: خودم یه قاشق ازش چشیدم و طعمش عالی بود. بقیه خانواده خوردن هم دوست داشتن و راضی بودن. اما این دلیل نمیشه من نظرم راجب پودینگ عوض شه 😁
هرچیزی طبیعیش خَشه😜

ولی شما درست کنید و از طعمش لذت ببرید . واسه وقتایی که مهمون دارین یا جشنی دارین خیلی مناسبه😉 پیشاپیش نوش جانتون
...
#پلو_شوشتری_زهرا
chef_zahra25
۲۰
#پلو_شوشتری_زهرا

مواد لازم👇👇 برنج 3پیمانه

گوشت چرخ کرده 200گرم

شوید خرد شده 100گرم
پیاز 3عدد متوسط
لوبیا چشم بلبلی 1 پیمانه
نمک و فلفل و ادویه دلخواه بمیزان لازم
زعفران هرچی کَرَمتونه😂😂 طرز تهیه پلو شوشتری

ابتدا پیاز رو رنده کرده و نصفش رو داخل گوشت چرخ کرده ریخته و قلقلی های کوچک درست میکنیم و در ماهیتابه سرخ میکنیم
لوبیا را هم با کمی آب و نمک میزاریم تا بپزه
وقتی قلقلی ها سرخ شد از تابه خارج میکنیم و بقیه پیاز رو تفت داده و قلقلی سرخ شده و شوید خرد شده و لوبیای پخته شده رو همراه نمک و فلفل و زعفران دم کرده اضافه میکنیم .

برنج رو آبکش کرده و ته دیگ دلخواه را ته قابلمه چیده و لایه لایه برنج رو با مواد آماده شده مخلوط میکنیم و دم میزاریم
نکته:به جای گوشت چرخ کرده میتونیم از مرغ و گوشت تکه ای هم استفاده کرد. 🌸🌸اگه از برنج های رنگی خوشتون میاد، امتحان کردن این برنج می ارزه😜😋 نوش جان 🌸زهرا🌸
...
#پلو_شوشتری
chef_zahra25
۹

#پلو_شوشتری

۳۰ آذر ۹۷
#پلو_شوشتری

سلام دوستان امروز با یه غذای خوشمزه اومدم. این یه غذای راحت و در عین حال خوشمزس. درصورتی که دوست داشتین رسپی بذارم تو کامنتا بهم بگین😘😍
...
#کاکا_کدو_حلوایی
chef_zahra25
۲۷
سلام سلام روزتون بخیر و شادی. امروز براتون یه عصرونه خوشمزه و دلبر آوردم. خیلی راحت و سریع درست میشه و زیاد زمانبر نیست.

#کاکا_کدو_حلوایی_زهرا

آردسفید: ۱ پیمانه

کدو پخته و پوره شده: ۱ پیمانه

شکر: ۱/۲پیمانه(درصورت نیاز)

گلاب:۱ق غ

بکینگ‌پودر:۱ ق چ

تخم مرغ:۱ عدد



همه ی مواد رو بجز آرد توی کاسه بریزید و با همزن دستی هم بزنید بعد آرد رو اضافه کنید و مخلوط کنید و حدود ۱ ساعت توی یخچال بزارید تا طعم ها خوب به خورد هم بره. بعد توی یه تابه روغن بریزید و اجازه بدید داغ شه. با قاشق یا ملاقه کوچیک از مواد توی روغن بریزید. در تابه رو بزارید و شعله رو کم کنید تا خوب پف کنه. وقتی یه طرفش سرخ شد مثل کوکو برگردونید تا طرف دیگه هم سرخ شه.

به همین راحتی و البته خیلی خیلی خوشمزه.

پ ن: این شیرینی سنتی مخصوص گیلانه. می تونید از ترکیب آرد برنج و آرد گندم استفاده کنید. یعنی ۱/۲ آرد برنج و ۱/۲ آرد گندم.
اگر از آرد برنج استفاده کردید زمان بیشتری مواد رو استراحت بدید تا آرد برنج خوب قوام پیدا کنه.
پ.ن: میتونید داخل از کشمش یا گردوی خرد شده هم استفاده کنید.

پ.ن: برای شکر نوشتم در صورت نیاز استفاده شه. چون یه سری از کدوها خودشون شیرینی لازم رو دارن. من در اینجا شکر اضافه نکردم و شیرینی اش کافی بود🌸

پ.ن: میتونید مواد رو اماده کنید و بسته بندی کنید و تو فریزر قرار بدین.

نوش جان 🌸زهرا🌸
...
#هویج_پلو
#مرصع_پلو
#جواهر_پلو
chef_zahra25
۳۱
سلاام لحظه هاتون خوش

حالتون چطوره؟؟؟؟؟ عاقا هویج پلو درستیدم چه هویج پلوووووییییی,,, خوشمزه و فوق العاده😍😍😌😌😋😋😋 خلاصه هرچی راجبش بگم کم گفتم. رسپی این خوشمزه جان رو براتون میذارم😍😍👇👇 #هویج_پلو_با_مرغ #مرصع_پلو
#جواهر_پلو

از نوع زهرا پزش😍😍😋😋

زرشک 5 قاشق غذا خوری

برنج ۲ پیمانه

هویج ٣ عدد

مرغ (سینه) يک عدد

پیاز یک عدد بزرگ

نمک و فلفل و دارچين به مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

طرز تهیه

مرغ را به همراه پیاز و مقداری آب بپزید و بعد از پختن آنرا ریش ریش کنید. هویج را پوست کنده و رنده درشت بزنید . کف ماهیتابه کمی روغن بریزید و هویج رنده شده را در آن تفت بدهید. زعفران آب کرده را هم در این مرحله اضافه کنید.
یک عدد پیاز را رنده درشت یا نگینی کنید و تفت دهید وقتی که طلایی شد مرغ ریش ریش شده را همراه کمی زعفران اب شده در این مرحله اضافه کنید. برنج را آب کش کنید و اجازه دهید دم بکشد وقتی آماده شد داخل دیس مواد را لایه لایه یا به صورت روی برنج قرار بدهید.
میتوانید در صورت تمایل به موادتان شكر اضافه كنید.
طبخ این غذا به همراه زرشك سرخ كرده خوشمزه تر خواهد بود.
بهتر است كف برنج از ته چین مرغ یا ماست استفاده كنید.
نوش جانتون 🌺زهرا🌺

...
#کیک_سورپرایز
chef_zahra25
۲۷

#کیک_سورپرایز

۱۴ آبان ۹۷
...
#کباب_تابه_ای_زهرا
chef_zahra25
۴۸
سلام سلام. روزتون خوش حالتون چطوره؟؟؟ عاقا مشخصه که چه چیز خفنی شده یا خودم بگم براتون؟؟؟😁😁😋😋 کباب تابه ای درست کردم چه کباب تابه ای 😍😍 اصن مگه داریم انقد خوشمزه😁😁 قرار بود امروز یه ناهار ساده نونی مادر دختری بخوریم . مامانم داشت میرفت بیرون گفتم برو داری میای نون بگیر من یه چیز حاضری درست میکنم. سیب زمینی هارو پوست کندم واسه کوکو اما نمیدونم چرا بعد پوست گرفتن سیب زمینی دلم کباب تابه ای خواست😄😄 خودتونم درجریانید که این دوتا غذا چقدر بهم نزدیکن😁😁 سیب زمینی رو گذاشتم کنار گفتم غروب که بابا اومد براش سرخ میکنم کلی هم خوشحال میشه.دست به کار شدم و مواد کباب تابه ای رو اماده کردم و وقتی تو تابه ریختم مامان از راه رسید بدون نون. در نتیجه برنج هم اضافه شد 😂😂 هیچی دیگه همچین دختری ام من. 😎😌 بریم سراغ رسپی خوشمزه جان😌😌

#کباب_تابه_ای_زهرا

گوشت چرخ کرده 350 گرم

پیاز 4 عدد

فلفل دلمه 1 عدد کوچک

نمک بمیزان لازم

فلفل بمیزان لازم

دارچین 1/3 ق چ

سماق 2 ق غ

پیاز هارو پوست گرفته و آب پیاز رو دور میریزیم و پیاز رو به گوشت چرخ کرده اضافه میکنیم. فلفل دلمه رو خیلی ریز خورد میکنیم و همراه با نمک , فلفل , دارچین و سماق به گوشت اضافه کرده و خوب ورز میدیم و در یخچال به مدت نیم تا یک ساعت استراحت میدیم. بعد از یک ساعت تابه رو کمی چرب کرده و گوشت رو پهن میکنیم و خوب صاف میکنیم. اگر دوست دارین دو طرف کبابتون سرخ شه همون اول با یه قاشق چوبی گوشت رو به تیکه های متناسب تقسیم کنید. میتونید از همون اول از مواد کم کم بردارید و مثل کتلت تو تابه بذارید. من اینجوری دوس دارم😁😁برای کنار کباب ها میتونید از سس دلخواهتون استفاده کنید. من گوجه و سیب زمینی رو گرد برش دادم و روشون نمک و فلفل پاشیدم و کنار کباب ها گذاشتم تا کم کم گریل شه😋😋 برای ته دیگ برنج سیب زمینی رو رنده ریز کردم و بهش نمک و زرچوبه اضافه کردم . ته قابلمه روغن ریختم کمی که داغ شد سیب زمینی رنده شده رو خوب کف قابلمه پخش کردم و و با پشت قاشق خوب فشرده کردم و برنج ابکش شده رو روی سیب زمینی ها ریختم و گذاشتم دم بکشه. موقع سرو روی کباب ها سماق فراوون ریختم😋😋😋 امیدوارم درست کنید و لذت ببرید.

نوش جان
...
#کیک_سفارشی
chef_zahra25
۶۷

#کیک_سفارشی

۱۰ آبان ۹۷
#کیک_شکلاتی_سفارشی
#کیک_سورپرایز
داخل کیک پول قرار گرفته که با کشیدن تاپر پول رول شده کم کم از داخل کیک خارج میشه😊
...