سیدحامد موسوی
سیدحامد موسوی
پاستای شلر جامبو
سیدحامد موسوی
۱۲۷
پاستا
...
رولت خانگی

رولت خانگی

۲ بهمن ۹۷
رولت خامه اى عالی به سبک قنادی
مواد لازم :
تخم مرغ ٣ عدد
شکر ٩٠ گرم
آرد ٩٠ گرم
عسل یا شربت قوام  ١ قاشق سوپ خورى
آب جوش جوش ۳ قاشق سوپ خورى
وانیل به مقدار لازم
ابتدادرجه ٢٢٠ فر را روشن کرده تا گرم شود
کف قالبتونو چرب کنید وکاغذ روغنی بیندازید
طرزتهیه : زرده و سفیده را جدا میکنم بعد سفیده را ابتدا خوب با همزن میزنیم تاحدیکه اگه ظرفو برعکس کردین ازش نریزه و میزاریم توی یخچال حالامیرم سراغ زرده ها زرده را با شکر مخلوط کرده کمى  با همزن میزنیم بعد اب جوش را اضافه میکنیم بعد کمى مخلوط شد،  عسل را اضافه کرده و هم زده ، حالا وانیل را به مایه اضافه کرده تا یکدست  ، کشدار شود، بعد سفیده را به زرده ها اضافه میکنید و با همزن به یک جهت خوب مخلوط مى کنید
ارد را سه بار الک کرده آرام آرام به مایه اضافه کرده و باز هم با همزن خوب هم میزنیم تا خوب مخلوط شود و مایه یکدستی داشته باشیم.
مهمترین نکته درپخت این نان رولت هم زدن همه مراحل باهمزن برقی است چون برعکس سایرکیکهامیخواهیم تاپف کیک گرفته شودونان  رولت خیلی پف نکند وخیلی ضخیم  نشود.
بعدمایه کیک راداخل قالب ریخته ،چون مایه کمی سفت هست بالیسک یاقاشق خوب ویکنواخت مایه رادرهمه جای قالب پخش

کنیدتانان یکدستی داشته باشید.قالب رادرفرازقبل گرم به مدت ۱۰دقیقه، باز بسته به دمای فرمتفاوت  قراردهید تارولت بپزدوطلایی شود،همین که پخت وبه خلال دندان نچسبیدکافی است.
اگرروی رولت سفیدبودکمی گریل کنیدتاطلایی شودفقط گریل بیش ازاندازه موجب خشک وسفت شدن کیک می شودوکیک  موقع رول کردن می شکند.
بعدازپخت بلافاصله ازفرکه دراوریدباپارچه تمیزروی ان رابپوشانیدوبگذاریدتاباگرمای خودش نرم شودوازدمابیفتد.بعدازنرم شدن رولت رابرگردانیدوکاغذان راجداکنیدوان راازقسمت رویی روی پارچه تمیزی بگذاریدوبه کمک پارچه رول کنیدوچنددقیقه ای بگذاریدتا حالت بگیرد.سپس ان رابازکرده

وخامه بکشیدودوباره رول کنید.
نکته:
قالب من ۲۵×۳۵بود قانون رولت هر عدد تخم مرغ ۳۰ گرم ارد و ۳۰ گرم شکره.پس اگه قالب شما بزرگ بود یک عدد تخم مرغ و ۳۰ گرم اردو شکر به این دستور اضافه کنید.
برای تزئین هم میتونی گردو پسته یا هر چیزی که دوست داشتی روش تزئین بزنی
...
خاگینه

خاگینه

۳۰ دی ۹۷
طرز تهیه خاگینه تبریزی یا قیقاناخ :
مواد لازم :
تخم مرغ : ۲ عدد
آرد : سه قاشق سوپ خوری
ماست : سه قاشق سوپ خوریبکینگ پودر : یک چهارم قاشق چای خوری
وانیل : خیلی کم
شکر : یک لیوان
اب ک نصف لیوان
گلاب : چهار قاشق سوپ خوری
زعفران : به مقدار نیاز
گردو : شش عدد خرد شده
پودر هل، پودر دارچین و پودر گل محمدی : هر کدام یک قاشق مرباخوری ( البته با توجه به ذائقه می توانید مقدار هر یک را کم یا زیاد نمایید)
طرز تهیه خاگینه :
برای تهیه خاگینه تبریزی نیز همانند خاگینه ساده باید ابتدا تخم مرغ ها را با وانیل خلوط کرده و با چنگال هم بزنید.
سپس ماست شیرین را اضافه نموده و مجددا هم بزنید تا کاملا یکدست شود.
حال ارد و بکینگ پودر را اضافه نمایید و خوب هم بزنید. توجه دشاته باشید که اگر غلظت آن کمتر از فرنی بود باید کمی آرد به آن اضافه نمایید.
در این مرحله تابه را چرب نموده و مایه را داخل آن بریزید و درب ماهیتابه را بگذارید. و صر کنید تا سرخ شود. سپس خاگینه را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز برشته شود.
حال شعله را خاموش نموده و درب قابلمه را به مدت پانزده دقیقه برندارید تا خاگینه نرم و آماده رول کردن شود.
بعد از گذشت این زمان پودر ها را روی خاگینه پاشیده و گردو ها را وسط آن قرار دهید.
سپس دو طرف آن را برگردانید و به اصطلاح رول نمایید. برای میکس کردن می توانید از خلال دندان نیز استفاده نمایید.
حال شربت را که از ترکیب آب، گلاب، زعفران و شکر بدست آورده ایم ( توجه دشاته باشید که شربت باید آنقدر روی حرارت بماند تا شکر کاملا حل شود و غلیظ گردد، سپس آن را در محل مناسبی قرار دهید تا خنک شود. ) شربت را روی خاگینه ها ریخته و صبر کنید تا جذا آن شود.خاگینه تبریزی ما آماده است، می توانید به دلخواه آن را برش زده و سپس نوش جان فرمایید
...