Rose
Rose
پای سیب دارچینی
Rose
۱۴
نان صبحانه
Rose
۱۶

نان صبحانه

۲۳ دی ۹۹
کیک زبرا
Rose
۴

کیک زبرا

۱۵ اردیبهشت ۹۹
استرپس خونگی
Rose
۵

استرپس خونگی

۱۵ اردیبهشت ۹۹
...
حلیم خانگی
Rose
۲

حلیم خانگی

۹ فروردین ۹۹
...
کماج
Rose
۱

کماج

۹ فروردین ۹۹
شیرینی های خونگی عید
Rose
۵

شیرینی های خونگی عید

۹ فروردین ۹۹
سال نو همگی مبارک،
باتوجه به شرایط امسال، شیرینی های عیدو مجبور شدم تو خونه درست کنم، قرار بود برای عید بیایم ایران و کنار خانواده باشیم که نشد، این شد که برای شیرین شدن کاممون مجبور شدم دست به کار بشم😁، با در نظر گرفتن اینکه در این زمینه تجربه زیادی ندارم، از خودم راضیم😂
شیرینی هایی که در تصویر ملاحظه میکنید، شیرینی نخودی، و کاپ کیک مربایی هستند که البته به دلیل اینکه فعلا اینجا من هیچ قالب و وسیله ای برای شیرینی و غیره ندارم یکم متفاوت شدن😂😂
...
عاشوره، نذری ترکیه
Rose
۴
این مدل آش در ترکیه حالت نذری داره و بیشتر موقع عاشورا و محرم پخته میشه، که برای من خیلی جالب بود! چون اکثریت مسلمانان اینجا سنی هستند و بیشتر بنظر میرسه این سنت از شهرهای مرزی ایران وارد ترکیه شده باشه.
اینو باید بگم که کلا توی ترکیه مراسم عزاداری برای اسطوره های دینی یا ملی نمیبینید و فقط جشن های مختلف دارند. حتی برای آتاتورک که بعنوان پدر خودشون می بیننشون، در ساعت فوت ایشون هرساله یک دقیقه سکوت میکنند، هرجایی که باشند، حتی وسط اتوبان ماشینو خاموش میکنن!
خیلی از عاشوره دور نشیم😁. این آشو خانم همسایه برامون آورد، توی آش میخک بعنوان ادویه استفاده شده بود، طعمش برای کسایی خوبه که طرفدار غذاهای شیرین هستند، طرز پختشو آپلود کرده بودم بعنوان دستور پخت که متاسفانه به تایید پاپیون نرسید ظاهرا...
ولی به طور کلی اینو بدونید توی این آش هرچی بخواید میتونید بریزید😂 همسایه ما پرتقال هم ریخته بود.
اگر دوست داشتید میتونید دستور پختشو توی نت سرچ کنید🌹🌹🌹
...
کیک فنجانی
Rose
۹

کیک فنجانی

۲ بهمن ۹۸
سلام دوستان، کیک فنجانی چندتا دستور داره، من همیشه از این دستور استفاده میکنم و بنظرم عالیه، به سلیقه خودم توی موادم قهوه هم اضافه میکنم و این دفعه شکلات تلخ دونه ای هم توی کیک ریختم که بعد پخت رفته بودن ته لیوان🤦‍♀️، البته قرار بود این کیک فنجانی باشه اما به نشکن بودن فنجان هام اعتماد نداشتم😁😂،
مواد لازم برای تهیه ی کیک فنجانی بدون فر
آرد 8 قاشق غذاخوری
روغن مایع 6 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 2 عدد
شیر 10 قاشق غذاخوری
شکر 7 قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری سرخالی- در صورت تمایل

طرز تهیه ی کیک فنجانی بدون فر
قبل از شروع کار فنجانها را انتخاب کنید و حتما دقت کنید که نسبت به گرما حساس نباشن که موقع پخت بشکنن. یکی از فنجانها را داخل قابلمه بذارین و به اندازه ی نصف قد فنجان داخل قابلمه آب بریزین و بذارین تا جوش بیاد.
شیر و تخم مرغ رو هم از قبل بیرون بذارین تا به دمای محیط برسه.
آرد رو به همراه بیکینگ پودر و وانیل سه بار الک کنید. توصیه میکنم برای داشتن یه کیک پوک و خوشمزه حتما این کار رو در همه ی کیک ها انجام بدین. شکر رو هم به مواد خشکتون اضافه کنید .تخم مرغ رو داخل مواد بشکونید و با چنگال کاملا مخلوط کنید. اگه مرتب هم بزنید کاملا مواد با هم مخلوط و یه دست میشن.
در این مرحله شیر و روغن رو اضافه کنید و هم بزنین تا مواد یک دست بشه.
اگه دوست داشتین که کیک فنجانیتون کاکائویی بشه 2 قاشق غذاخوری کاکائو رو هم داخل مایه کیک الک کنید و هم بزنین.
بعد از جوش آمدن آب، حرارت را کم کرده داخل فنجونارو با روغن چرب کنید و به اندازه ی نصف فنجان رو مایه ی کیک بریزین و بذارین داخل قابلمه.
حرارت رو کم کم کنید و روی در قابلمه هم دمکنی بذارین تا بخار آب داخل فنجونا جمع نشه.
برای پخت این کیک 20 دقیقه زمان لازمه که باید در قابلمه بسته باشه و روی اون حتما دمکنی باشه و اصلا در رو برندارین چون پف کیکها می خوابه و بعد از 20 دقیقه شعله رو خاموش کنید 10 دقیقه با در بسته بهش استراحت بدین. حالا کیک شما آمادست.
...