sina
sina

دستور پختی یافت نشد

رنگینک
sina
۳۳

رنگینک

۲۴ آبان ۹۵
رنگینک سفارشی برای همسر عزیزتر از جونم .
...
دستور کیک شربتی من که عالی میشه.
sina
۶۴
کیک شربتی ????????
ارد سفید : 2 لیوان
شکر:1 لیوان ( من برای کیک دوسوم لیوان شکر ریختم اینجوری بعد از ریختن شربت شیرینیش متعادلتر میشه)
روغن : 1 لیوان ( من 2/3 لیوان ریختم)
ماست : 1 لیوان
تخم مرغ : 4 عدد
بکینگ پودر:2ق چ
گلاب :2 ق غ
پودر هل:1/4 ق چ.
وانیل :1/4 ق چ

برای شربت=>
آب :1 لیوان. شکر:1لیوان. گلاب:1/4 لیوان. زعفران :1ق چ. پودر هل :1/4 ق چ.

فر را روی 180 درجه قرار میدیدم(اگه مثل من داخل توستر کیکاتونو میپزید روی 160 قرار بدید).
روغن و شکر را خوب بزنید تا کاملا مخلوط بشه و شکر تقریبا حل بشه، سپس تخم مرغها را دانه دانه اضافه میکنیم و با همزن خوب میزنیم ( مقدار هم زدن در کیفیت کیک خیلی تاثیر داره، پس هر تخم مرغ که اضاف کردید حدود سه دقیقه بزنید) هل و دوقاشق گلاب را اضافه کنید، ماست را به مخلوط اضاف کرده و خوب هم بزنید ( ماست حتما باید شیرین باشه وگرنه میبره).ارد را با بکینگ پودر سه بار الک کنید و به مواد اضافه کنید در این مرحله دیگه نباید زیاد هم بزنید فقط در حد مخلوط شدن اما باید دقت کنید که هیچ گلوله آردی در مخلوط باقی نماند. درون سینی فر یا قالب رولت کاغذ روغنی انداخته و مواد را داخل قالب میریزیم و در فر قرار میدیم تا زمانی که خوب پخته بشه. زمانش بستگی به فر داره،بهتره بعد از نیم ساعت یا زمانی که کامل پف کرد کیک را با خلال دندان تست کنید اگر پخته بود و خلال تمیز اومد بیرون حرارت بالا را روشن کنید تا روی کیک کمی طلایی شود.
در مدتی که کیک در حال پخته شما شربت رو آماده کنید، آب و شکر و زعفران را حدود ده دقیقه بذارید بجوشد سپس گلاب و هل را اضافه کنید و حرارت را خاموش کرده اجازه میدیم شربت کاملا خنک شود.
وقتی کیک پخت از فر بیرون آورده و میذاریم از حرارت بیفته و ولرم بشه بعد همونجور که داخله قالبه به هر شکلی که دوست داریم برش میدیم یا قالب میزنیم و بدون اینکه از قالب خارج کنیم شربت خنک را کامل روی کیک میریزیم تا حسابی به خورد کیک بره، توجه کنید شربت بطور یکنواخت به تمام کیک برسه. بعد داخل یخچال بذارید بعد از یکساعت از قالب خارج کرده و نوش جان کنید. اگه میخواید کیک خوشرنگتری داشته باشید کمی زعفران به مواد کیک هم اضافه کنید.
...
پاناکوتا و ژله رنگین کمان
sina
۲۱
امیدوارم پاپیون بذاره
...
کیک ماست
sina
۲۹

کیک ماست

۲۹ شهریور ۹۵
با دستور دوست هنرمند پاپیونی خانم آقا محمد درست کردم. با تشکر از ایشون بابت دستور خوبشون.من به نصف موادم پودر کاکایو اضافه کردم و اول مواد سفید ریختم یک لایه پودر کاکائو روش الک کردم و بعد مواد کاکائویی ریختم و گذاشتم فر.
...
کیک شربتی
sina
۴۹

کیک شربتی

۲۰ شهریور ۹۵
کیک شربتی
...
حلوای هویج
sina
۲۰

حلوای هویج

۱۶ شهریور ۹۵
حلوای هویج
آرد برنج :نصف پیمانه
هویج پخته پوره شده :1/5 پیمانه ( مقدار هویج باید سه برابر آرد باشه)
شکر :یک پیمانه
روغن:به مقدار دلخواه
آب : یک پیمانه
گلاب : یک پیمانه
زعفران و پودر هل به میزآن لازم.
هویج را داخل قابلمه ریخته و با آب و شکر میذاریم خوب پخته بشه بعد با رنده ریز اونو رنده میکنیم و بشکل پوره در میاریم. در ظرفی دیگر ارد را با شعله ملایم تفت میدهیم تا کمی تغییر رنگ دهد. به آب و شکر گلاب و زعفران و پودر هل اضافه میکنیم ، وقتی آرد به اندازه کافی تفت خورد روغن اضافه میکنیم هر چقدر که دوست دارید من به اندازه ای که آردم به شکل خمیر در بیاد ریختم، سپس هویج های پوره شده را به آرد اضافه میکنیم و خوب با هم تفت میدیم و بعد شربت را میریزیم و مرتب هم میزنیم و اجازه میدیم حلوای ما حسابی جا بیفتد .
...
دستور کیک زبرا
sina
۴۸

دستور کیک زبرا

۱۲ شهریور ۹۵
کیک زبرا سه رنگ
مواد لازم : تخم مرغ 3 عدد
شکر 1/5 پیمانه
آرد 2/5 پیمانه+2ق غ
شیر یا آب 1 پیمانه
روغن مایع 1 پیمانه
پودر کاکائو 2 ق غ
بکینگ پودر 2ق م سرخالی
وانیل 1 ق چ
زعفران به میزان لازم
تخم مرغ و شکر و وانیل را با همزن میزنیم تا کشدار و کرمی شود. روغن را در سه مرحله اضافه کرده و خوب مخلوط میکنیم، توی این مرحله شیر یا آب را اضافه کرده و میزنیم. بعد ارد و بکینگ پودر را که سه بار با هم الک کرده ایم در سه مرحله اضافه کرده و خوب با هم مخلوط میکنیم تا گلوله ای باقی نماند مواد آماده شده را در سه ظرف به اندازه یکسان ریخته و به یکی پودر کاکائو و یکی زعفران اضاف کرده و یکی هم ساده. به طرف ساده و زعفرانی کمی آرد اضافه میکنیم تا غلظتش به اندازه کاکائویی بشه،کف قالب را کاغذ روغنی انداخته و اول سه قاشق مواد ساده در مرکز قالب ریخته و بعد سه قاشق مواد کاکائویی در مرکز مواد سفید و بعد سه قاشق مواد زعفرانی در مرکز مواد قبلی. همینطور ادامه میدهیم تا وقتی دوسوم قالب ما از مواد پر بشه.بعد با نوک خلال دندان یا چاقو به طرحمون فرم میدیم. قالب را در فر از قبل گرم شده با درجه 180 و به مدت یکساعت میذاریم بپزه.این کیک رو میشه دورنگ هم درست کرد، نوش جان.
...
اینم برش خورده کیک یخچالی
sina
۲۶
دو قاشق نشاسته با دوقاشق پودر کاستر پودر کاکائو و شکر به اندازه دلخواه و شیر رو باهم مخلوط کردم و گذاشتم روی حرارت وقتی غلیظ شد کمی شکلات تخته ای رو هم اضاف کردم، سپس مقداری گلاب و وانیل و حرارت رو خاموش کردم و در آخر کمی خامه اضافه کردم .و لایه لایه گذاشتم. میتونید برای بین لایه ها از گردو و موز هم استفاده کنید.
...
کیک یخچالی
sina
۵

کیک یخچالی

۸ شهریور ۹۵
دستورش رو به همراه عکس برش خوردش میفرستم
...