پری بانو
پری بانو

دستور پختی یافت نشد

پاستیل خانگی
پری بانو
۱۹

پاستیل خانگی

۱۲ مهر ۰۲
پودر ژله : یک بسته
پودر ژلاتین : ۳ ق غ
آب جوش : نصف لیوان
گلوکز : ۳ ق غ

طرز تهیه:
۱) پودر ژله را با پودر ژلاتین با قاشق هم بزنین و بعد آب جوش را به آن اضافه کنید و هم بزنین
۲) مواد بدست آمده را روی حرارت بخار کتری بنماری کنید تا کاملا شفاف شود
۳) وقتی ژلاتین کاملا حل شد گلوکز را اضافه کنین و باز روی حرارت بخار کتری بگذارید و با قاشق هم بزنین تا مواد کاملا یکدست شود
۴) قالب های پاستیل را مقدارکمی چرب کنین و با قاشق مواد پاستیل را داخل قالب بریزید و بذارید یخچال تا بسته شود و بعد به ارامی از قالب جدا کنین.
نوش جان🥰
...
فلافل با سس انبه
پری بانو
۴۴
کیک توت فرنگی

یه کیک بینظیر.بدون شک میتونم بگم بهترین کیک میوه ای هست که میتونین درست کنین.
پری بانو
۲۱
موادلازم:
1/5 پیمانه آرد سفید
3 عدد تخم مرغ
3/4 پیمانه شکر
3/4 پیمانه روغن مایع
نصف پیمانه ماست شیرین
1/4 قاشق چایخوری وانیل
1 قاشق مربا خوری بکینگ پودر
توت فرنگی به مقدار لازم
خلال پسته به مقدار لازم

طرزتهیه:
۱) فر را با دمای۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن میکنیم تا گرم شود.
۲) بکینگ پودر را به آرد اضافه و کاملا مخلوط کنید و ۳ بار الک کنید و کنار بگذارید.
۳) توت فرنگی ها را تمیز بشورین و داخل آبکش قرار بدین تا کاملا خشک بشن.
۴) قالب ۲۴ الی ۲۵ سانت را چرب کنید و کنار بذارین توجه کنید که این کیک به دلیل وجود میوه باید قالب ارتفاع کمی داشته باشه و نباید از قالب های کوچکتر استفاده کنین چون ارتفاع زیاد باعث خمیر شدن کیک میشه.
۵) تخم مرغ ها و شکر و وانیل رو داخل ظرفی بریزین و با سرعت متوسط همزن به مدت۴ الی۵ دقیقه بزنید تا کاملا کرم رنگ و حجیم و کشدار بشه.
۶) روغن مایع رو به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن در حد مخلوط شدن بزنید و بعد ماست رو به مواد اضافه کنید و در حد مخلوط شدن بزنید تا یکدست بشه توجه کنید که مایه این کیک باید نسبت به سایر کیک ها غلیظ تر باشد تا توت فرنگی ها داخل کیک فرو نرن بنابراین نباید شیر رو با ماست جایگزین کنین.
۷) مخلوط آرد و بکینگ پودر را در دومرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک به آرامی و به صورت دورانی هم بزنید تا مواد کاملا یکدست بشن.
۸) مایه کیک رو داخل قالب بریزید و توت فرنگی ها رو از وسط نصف کنین اگر توت فرنگی ها بزرگ هستن سه برش ایجاد کنید و برش های توت فرنگی را روی مایه کیک بچینید اما به هیچ وجه فشار ندین فقط روی مایه کیک قراربدید.
۹) بعد در صورت دلخواه روی کیک بادام پرک شده یا خلال پسته یا خلال بادام بپاشین و کیک رو در فر از قبل گرم شده در دمای۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت حدود سی الی چهل دقیقه بپزین (زمان در فرها متغیر است) با خلال دندون از قسمت مرکزی تست کنین اگه مایه کیک بهش نچسبیده بود یعنی کیک پخته است و از فر خارج کنین وقتی خنک شد میتونین برای براق شدن روی کیک کمی عسل رو با آب جوش با هم رقیق کنین و با قلمو سطح کیک رو بمالید تا براق بشه....😋😋😋
نوش جااااان😍😍😍😋😋😋
...
شیرینی گردویی روسی
پری بانو
۱۶
درست وقتی کرم ابریشم فکر کرد که زندگیش تموم شده و فشار پیله اش در حال خفه کردنش است،پیله گشوده شد و شروع به پرواز کرد.

سختیهای ما مثل پیله اند وجودشان برای تکامل لازم است.

سلام دوستای گلم یه شیرینی گردویی روسی درست کردم خیلییییی عالی شد طعم و مزش بینظیربودامیدوارم درست کنین ولذت ببرید...🥰🥰🥰🥰
دوستان من با شکلات آب شده و گردو داخلش رو پرکردم قبلا یکبار با فیلینگ درست کردم عالی شد اینبار خواستم تنوع بدم با شکلات درست کردم شما میتونید با فیلینگ پر کنید که اونم موادلازمش رو میذارم که اگه دوست داشتیداونم درست کنید یا نصف نصف هم فیلینگ هم شکلات بریزید.

مواد لازم:
آرد سفید ۲۵۰ گرم
کره ۱۰۰ گرم
پودرقند ۵۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
وانیل نصف قاشق چایخوری
نمک خیییلی کم
بکینگ پودر نصف قاشق مربا خوری

مواد فیلینگ:
پودر گردو:نصف پیمانه
پودر نارگیل:نصف پیمانه
پودرقند: به میزان لازم
پودر هل:نصف قاشق چایخوری
دارچین:نصف قاشق چایخوری
گلاب:۱ الی ۲ قاشق غذا خوری
مغز گردو:به مقدار لازم برای وسط شیرینی

برای این شیرینی اول باید قالب مخصوص رو داشته باشید اونجایی که قالب و لوازم قنادی میفروشن دارن که هم طرح بادام رو دارن هم گردو.حالامیریم سراغ تهیه ی این خوشمزه جان.😋😋😋😋

طرزتهیه فیلینگ:
ابتدا گردو را پودر کنید تا کاملا حالت خمیری و چسبندگی پیدا کند.میزان پودر قند را می توانید طبق ذائقه خود اضافه کنید. اگر شیرینی را شیرین تر دوست دارید میزان پودر قند بیشتر استفاده کنید. وقتی پودر قند را اضافه می کنید مواد فیلینگ شیرینی را بچشید تا به طعم دلخواه خود برسید. پودر قند را حتما الک کنید تا دانه های درشت داخل آن نباشد و کاملا به صورت پودری و نرم باشد.در یک کاسه, پودر گردو, پودر نارگیل, پودر قند, دارچین, پودر هل و گلاب را اضافه کنید و مواد را کاملا مخلوط کنید تا کاملا منسجم شوند. به دلیل روغن موجود در گردو و گلاب, این ترکیب حالت خمیری و چسبنده خواهد داشت و براحتی برای چسباندن دو کفه گردو روسی به شما کمک می کند.وقتی فیلینگ شیرینی روسی آماده شد حتما آن را بچشید تا میزان شیرینی و هل و دارچین آن کاملا اندازه و متناسب با ذائقه شما باشد.این فیلینگ بسیار خوش طعم و عطر است و طعم شیرینی گردو روسی را بی نظیر و خاص می کند.حالا روی مواد فیلینگ شیرینی روسی را بپوشانید و کنار بگذارید تا برای پر کردن پوسته گردو روسی از آنها استفاده کنید.

طرزتهیه شیرینی گردو روسی:
اول داخل یک کاسه بزرگ تخم مرغ، پودر قند، وانیل، بکینگ پودر و نمک را اضافه کنید. مواد را با همزن بزنید تا کاملا یکدست شوندحالا کره را به مواد اضافه کنید و مجددا با همزن بزنید تا یکدست شود.بعد آرد را به کمک الک مرحله به مرحله به مواد داخل کاسه اضافه کنید و با یک لیسک یا قاشق به هم بزنید تا خمیر کاملا یکدست شود.در آخر به کمک دست خمیر را کمی ورز دهید تا خمیر لطیف و یکدستی داشته باشید.خمیر را به گلوله های کوچک اندازه یک گردو چانه بزنید. برای این شکل قالب گلوله ها به اندازه ۶ یا۷ گرم می باشد. وقتی تمام خمیر گردو روسی را چانه زدید روی آن یک مشمع بکشید تا خمیر همچنان نرم باقی بماند.به کمک یک فرچه, هر دو طرف قالب گردو روسی را کمی چرب کنید.قالب گردو روسی را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید و اجازه دهید تا قالب کاملا داغ شود. قالب را بچرخانید و هر دو طرف آن را گرم کنید تا آماده پخت شیرینی شود.گلوله های خمیر شیرینی روسی را داخل قالب قرار دهید و درب آن را ببندید و با دو دست کاملا قالب را به حالت بسته نگه دارید تا پوسته های شیرینی روسی با طرح گردو بپزند و آماده شوند. قالب را در هر دو طرف بچرخانید تا هر دو سمت شیرینی روسی بپزد.اولین سری که گلوله ها را داخل قالب گردو روسی قرار می دهید تقریبا دستتان میاد که میزان حرارت و اندازه گلوله های مناسب هست یا نه. اگر اندازه گلوله ها خیلی کوچک باشد، پوسته های گردو روسی به صورت ناقص خواهند بود و شکل کاملا نصف پوسته گردو را ندارند. و اگر میزان گلوله ها خیلی بزرگ باشد, مقدار زیادی از خمیر از دور قالب بیرون می زند. البته اگر مقدار کمی از خمیر از دور قالب بیرون زد طبیعی است. اما اگر میزان خمیری که از دور قالب بیرون زد خیلی زیاد بود یعنی گلوله ها را باید کوچکتر در نظر بگیرید.تقریبا حدود ۱ الی دو دقیقه برای پختن کفه های شیرینی کافی است. البته زمان دقیق بستگی به میزان داغ بودن قالب و حرارت دارد. پس از ۱ دقیقه درب قالب شیرینی روسی رو باز کنید و شیرینی را چک کنید. نکته مهم که متوجه شوید کفه های شیرینی گردو روسی کاملا پخته اند این است که کفه ها نباید حالت نرم داشته باشند و باید کاملا حالت ترد و خشک داشته باشند. اگر دیدید خمیر هنوز حالت نرم دارد, درب قالب را ببندید و کمی دیگر به شیرینی ها زمان بدهید تا بپزند. به محض اینکه ترد شد و همچنان رنگ روشن خود را حفظ کرده بود دیگر آماده هستند و می توانید آنها را داخل ظرفی بریزید. دقت کنید رنگ کفه های شیرینی اورشکی نباید تغییر رنگ دهد و باید رنگ روشن خود را حفظ کند. اگر دیدید رنگ آن به رنگ قهوه ای روشن نزدیک شده است یعنی باید زمان کمتری شیرینی ها را روی حرارت نگه دارید تا تغییر رنگ ندهند.تمام خمیر ها را به همین ترتیب آماده کنید و کنار بگذارید تا کاملا با دمای محیط خنک شوند. می توانید کفه های شیرینی را از قبل آماده کنید و در ظرف در بسته نگه دارید. سپس در روز دیگری مغز شیرینی ها را پر کنید و تزیین کنید. به طور کلی پوسته های شیرینی گردو روسی را در مکان خشک، خنک و تاریک (غیر از یخچال) می توانید برای مدت چندین هفته تا ۲ ماه نگه داری کنید.

دور بری و تمیز کاری:

قبل از اینکه شروع به پر کردن فیلینگ کنید بایددور تا دور آنها را به کمک چاقو تمیز کنید. تا قسمت های اضافی پوسته ها جدا شوند. تمیز کردن کفه ها را به آرامی و با صبوری انجام دهید. چون پوسته ها بسیار ترد و لطیف هستند و اگر با عجله این کار را انجام دهید, باعث شکستن و خرد شدن پوسته ها خواهد شد.

پرکردن مغز شیرینی روسی:
برای پر کردن پوسته های گردو روسی می توانید آنها را به صورت یک گردوی کامل و درسته تزیین کنید. یا اینکه به صورت نصف گردو تزیین کنید.
دو عدد پوسته را بردارید و داخل آنها را با مواد فیلینگ پر کنید. سپس آنها را روی هم بگذارید و به آرامی فشار دهید تا به یکدیگر بچسبند. اگر مواد را بیش از اندازه داخل کفه های شیرینی پر کنید, شیرینی ها کاملا بسته نمی شوند. بنابراین مواد فیلینگ را به اندازه کافی داخل شیرینی ها پر کنید. همچنین اگر میزان مواد داخل شیرینی را بیش از حد کم پر کنید باعت می شود که دو کفه به هم نچسبند. وقتی شروع به پر کردن شیرینی کنید کم کم دستتان می آید که اندازه کافی برای فیلینگ چقدر است.برای شیرینی روسی نصف, کافیست فقط یک پوسته را بردارید و داخل آن را با مواد فیلینگ پر کنید, سپس یک نصف گردو را روی آن قرار دهید و به آرامی فشار دهید تا کاملا به شیرینی بچسبد.
در نهایت برای تزیین شیرینی می توانید از مقداری عسل و انواع مغزها استفاده کنید. می توانید مثلا به کمک قاشق چایخوری مقدار خیلی کمی عسل به یک سمت کوکی ها بمالید. سپس قسمتی که آغشته به عسل است را داخل پودر پسته بغلطانید.
همچنین می توانید برای تزیین شیرینی گردو روسی فقط روی آنها مقداری پودر قند الک کنید.
میدونم توضیحات زیاد شد ولی ارزش این همه سختی رو داره عیدهم نزدیکه درست کنین و لذت ببرید.نوش جان
🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩
...
کوفته ایزگارا
پری بانو
۳۲

کوفته ایزگارا

۱۶ آذر ۰۰
این دستور فوق العاده و بی نظیر مال کشور ترکیه هست طعم گوشت واقعا در این دستور متفاوت و خوشمزست امیدوارم درست کنید و لذت ببرید لایک و فالو فراموش نشه
دوستتون دارم🥰🥰🥰🥰

موادلازم برای ۳ نفر
300 گرم گوشت چرخکرده
1 عدد تخم مرغ
1 عدد پیاز متوسط
2 حبه سیر
جعفری مقدار لازم
1/5 ق غ پودر سوخاری
نصف قاشق چایخوری جوش شیرین
فلفل سیاه، زیره، نمک به مقدار لازم

طرزتهیه:
1) تخم مرغ رو با پیاز و سیر بریزید توی غذاساز تا با هم مخلوط شوند و به گوشت چرخکرده اضافه کنید.
2) آردسوخاری و جعفری خردشده و ادویه ها رو به مواد گوشتی اضافه کنید و با دست خوب ورز بدید.
3) در ظرفی در بسته گذاشته و یک ساعت در یخچال بذارید تا استراحت کند.
4) یه مقدار از گوشت رو بردارید توی دستتون گرد کنید و کمی صافش کنید به ضخامت گوشت دقت کنید نه ضخیم باشد نه نازک.
5) در تابه قرار بدید و با شعله ملایم سرخ کنید و برای مغز پخت شدن کوفته ها هر چند دقیقه پشت و روش کنید برای این کوفته ها احتیاجی نیست در تابه روغن بریزید.

میتوانید با سس و سیب زمینی سرخ کرده نوش جان کنید😋😋😋😋
...
سوپ دال عدس
پری بانو
۱۷

سوپ دال عدس

۱۴ مهر ۰۰
یه سوپ خوش عطر و طعم مخصوص پاییز تو این هوایی که چندروزه سرد شده خیلی میچسبه
امیدوارم درست کنین و لذت ببرید😘🥰🥰

موادلازم:
1 پیمانه دال عدس
1 عدد پياز
1 عدد سيب زميني
3 حبه سير
2 ق غ رب گوجه
زردچوبه،فلفل،نمك
2 ق غ خوری روغن
آب به مقدار لازم

طرزتهیه:
ابتدا عدس را چند بار شسته سپس، سيب زميني را پوست كنده و به چند قطعه درشت برش مي دهيم و به عدس اضافه مي كنيم وآب را ريخته و روي حرارت گذاشته، تا پخته شود درفاصله پخت عدس، در تابه اي پياز را ريز خرد كرده و با كمي روغن تفت مي دهيم تا سبك وكاراملي شود سپس سير ريز خرد شده را اضافه كرده، رب را اضافه مي كنيم وهم مي زنيم تا بوي خامي رب ازاد شود سپس نمك وادويه جات را افزوده وتفت مي دهيم، وقتي عدس پخت، با گوشت كوب دستي، سيب زميني را له كرده ومايه را به عدس اضافه مي كنيم.....
سپس هم مي زنيم وروي حرارت ملايم گذاشته، اگر به اندازه نياز آب داشت كه هيچ اگر نه به اندازه نياز آب جوش اضافه مي كنيم... من سعي مي كنم كه هنگام پخت عدس آب اضافه بياد. كه خوشمزه تر ميشه......
نوش جاااااااااان
دوستان لایک و کامنت فراموش نشه😋😋😋😋
...
خورش قیمه بامیه
پری بانو
۲۶

خورش قیمه بامیه

۱۹ شهریور ۰۰
درهیاهوی زندگی دریافتم
چه بسیاردویدن ها که فقط پاهایم راازمن گرفت
درحالیکه گویی ایستاده بودم
چه بسیارغصه ها که فقط باعث سپیدی موهایم شد
درحالیکه قصه ای کودکانه بیش نبود
دریافتم که کسی هست که اگر بخواهد می شود
و اگر نخواد نمیشود
به همین سادگی....
کاش نه می دویدم و نه غصه میخوردم
فقط او را میخواندم و بس!🙂🙂🙂
دوستان یه قیمه بامیه خوشمزه و لذیذدرست کردم امیدوارم دوستان هم درست کنند و لذت ببرند
لایک و فالو فراموش نشه دوستای گلم😘😘

موادلازم برای ۳ نفر

250 گرم گوشت گوسفندی
150 گرم بامیه ریز
لپه خام (من به ازای هر نفر یک مشت میریزم)
2 قاشق غذاخوری پیاز داغ نگینی ریز
روغن به مقدار لازم
2 قاشق غذا خوری رب گوجه سر پر
2 قاشق غذاخوری آبلیمو
1 قاشق سوپ خوری زعفران دمکرده غلیظ
نمک،فلفل،زردچوبه،پودر لیموعمانی،پاپریکا،ادویه قیمه به مقدار لازم
2 تکه چوب دارچین

طرزتهیه

۱) لپه رو در کمی آب میپزیم (من لپه رو از قبل خیس نکردم چون دیرپز نبود)
نکته: برای اینکه لپه حین پختن سر نرود دوقاشق غذاخوری روغن بریزیم از سر رفتن جلوگیری میکنه.
۲) گوشت تکه شده رو تفت میدهیم تا آب گوشت کشیده شود و بعد با روغن سرخ میکنیم سپس ۵ لیوان آب (ترجیحا جوشیده) به گوشت اضافه کنیم تا بپزد.
۳) لپه پخته شده را به گوشت اضافه میکنیم. گوجه فرنگی رو همراه با پیاز داغ تفت میدهیم تا بهتر رنگ باز کند ادویه ها را اضافه کرده و به گوشت اضافه میکنیم.
نکته:اگر گوشت هنوز کامل نپخته است نمک رااضافه نکنین باعث دیر پختن گوشت میشود ادویه ها رو کم بریزید در آخر دوباره اندازه کنین.
۴) بامیه رو که از قبل پاک کردیم (سر بامیه رو کمی بگیرید داخل بامیه معلوم نشه چون زیاد بریدن باعث لزج شدن خورش میشه) رو به مدت ۵ دقیقه با روغن تفت بدهید(با قاشق هم نزنید دسته ماهیتابه رو تکون بدید کفایت میکنه چون باید خیلی حواسمون باشه که خورش رو لزج نکنه) و نیم ساعت اخر پخت به خورش اضافه میکنیم چون بامیه زود میپزه و اگر خیلی زود بریزیم احتمال اینکه له بشه زیاده.
۵) چوب دارچین و پودر لیموعمانی و آبلیمو رو ۲۰دقیقه اخر پخت اضافه کرده و زعفران رو ۱۰ دقیقه اخر اضافه میکنیم.ادویه ها رو اندازه کنین میتونین کنی گلاب بریزید که من نریختم.
خورش رو با ترشی و سیب زمینی سرخ کرده نوش جان کنین🥰🥰🥰🥰😋😋😋😋😋😋😋😋😋
...
شیرینی کشمشی
پری بانو
۲۳

شیرینی کشمشی

۱۱ شهریور ۰۰
بار الها …
ﺑﻪ ﻣﺎ ﺑﯿﺎﻣﻮﺯ ﮐﻪ ﺩﻝ ﺁﺩﻣﯽ
ﻋﺼﺎﺭﻩ ﻭﺟﻮﺩ توﺳﺖ ،
ﺣﺮﻣﺖ ﺩﻝ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﯾﺎﺩ ﻧﺒﺮﯾﻢ …
ﺑﻪ ﻣﺎ ﺑﯿﺎﻣﻮﺯ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻦ
ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻧﮑﻨﯿﻢ ﻭ ﺁﻧﺎﻧ ﮑﻪ
ﺩﻭﺳﺘﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺧﺎﻃﺮ ﻧﺒﺮﯾﻢ …
ﺑﻪ ﻣﺎ ﺑﯿﺎﻣﻮﺯ ﮐﻪ ﺳﻮﮔﻨﺪ ﺭﺍﺳﺖ
ﺑﻮﺩﻥِ ﺩﺭﻭﻏﻤﺎﻥ ﺭﺍ ، ﻧﺎﻡ ﺗﻮ ﻧﺴﺎﺯﯾﻢ …
ﺑﻪ ﻣﺎ ﺑﯿﺎﻣﻮﺯ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻧﺎﺣﻖ ﮐﺮﺩﻥ
ﺣﻖ ﺩﯾﮕﺮﯼ، ﻋﺎﺩﺕ ﻧﮑﻨﯿﻢ …
به ما بیاموز همان باشیم که
قولش را به تو دادیم… انسان!!🙂

مواد لازم:
200 گرم آرد سفید
100 گرم کشمش
2 عدد تخم مرغ
150 گرم پودر شکر
150 گرم کره یا روغن جامد حیوانی
1/2 قاشق چایخوری وانیل
1 قاشق مربا خوری بکینگ پودر
زعفران (اختیاری)

طرزتهیه:
۱) فر را روشن میکنیم تا گرم شود. ۱۵۰ گرم کره یا روغن جامد حیوانی را دو ساعت بیرون یخچال میگذاریم تا نرم شود سپس آن را با ۱۵۰ گرم پودر شکر و نصف قاشق چایخوری وانیل مخلوط کرده، با همزن برقی میزنیم تا کرم رنگ شود.
۲) تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کرده، هم میزنیم. آرد الک شده و بکینگ پودر را طی سه مرحله اضافه کرده و با لیسک یا قاشق هم میزنیم. در آخر کشمش را با کمی آرد مخلوط میکنیم و به مواد فوق اضافه میکنیم (برای اینکه کشمش در شیرینی ته نشین نشود باکمی آرد مخلوط میکنیم) تا مایه شیرینی آماده شود.
۳) مایه شیرینی را داخل قیف میریزیم و کاغذ روغنی را روی سینی فر پهن کرده و از مایه شیرینی به اندازه یک گردو روی کاغذها میریزیم و میتوانید ب دلخواه کمی پودر پسته روی شیرینی ها بریزید.
۴) سینی را در طبقه ی وسط فر با دمای ۱۵۰ الی ۱۶۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قرار میدهیم. (دما در فرها متفاوت است من ۱۶۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه گذاشتم)
۵) شیرینی های پخته شده را برای نیم ساعت کنار میگذاریم تا سرد شود. سپس آنرا از کاغذ جدا میکنیم...
نوش جااااااان😋😋😋😋😋
#شیرینی_کشمشی
دوستای گلم لایک و فالو فراموش نشه😘😘😘
...
ماش پلو با مرغ
پری بانو
۱۹

ماش پلو با مرغ

۸ شهریور ۰۰
یه غذای کم هزینه ولی درعین سادگی بسیارلذیذ...امیدوارم درست کنید و لذت ببرید...لایک و فالو فراموش نشه💐💐

موادلازم:
1 پیمانه ماش
2 پیمانه برنج
پیاز 1 عدد بزرگ
پودر دارچین به مقدار دلخواه
نمک. زردچوبه. روغن. به میزان لازم

طرزتهیه:
۱) ماش و برنج رو جدا گانه یک ساعت قبل خیس کردم.ماش رو با کمی آب و نمک گذاشتم بپزه (یک ساعته پخت) آبکش میکنیم میذاریم کنار
۲) پیاز رو خرد کرده و با روغن و زردچوبه تفت میدیم تا طلایی بشه. برنج رو کمی زنده تر از حد معمول آبکش میکنیم(من کمی زردچوبه به آب برنج اضافه کرده بودم) ته دیگ مورد نظر رو می ذاریم یک لایه برنج کمی ماش کمی پیاز داغ و پودر دارچین میپاشیم به همین ترتیب تا تموم بشه کمی روغن می ریزیم روی پلو و چهل و پنج دقیقه دم میکنیم. با مرغ با کوفته قلقلی یا ته دیگ سیب زمینی عالی میشه.
۳) برای مرغ : یک پیاز رو رنده کرده با کمی روغن تفت میدیم طلایی بشه اواخر کمی زردچوبه زدم. مرغ رو اضافه میکنیم و خیلی کم تفت میدیم نصف قاشق رب اضافه کرده و کمی تفت میدیم.چند لیوان آب جوش و کمی فلفل و زعفران دم کرده ونمک اضافه میکنیم و میذاریم بپزه. اواخر پخت دوباره کمی زعفران اضافه میکنیم نمکش رو اندازه میکنیم. بعد از پخت توی تابه کمی روغن ریختم وقتی گرم شد زردچوبه ریختم. مرغ پخته رو کمی سرخ کردم.

نوش جااااااااااااان😘😘😘😘😘
...
حلوا
پری بانو
۱۰

حلوا

۶ شهریور ۰۰
من خیلی دستورها رو برای حلوا امتحان کردم ولی این دستور باب میلم بود که گفتم واسه دوستای گلم به اشتراک بذارم🥰🥰🥰

3 لیوان آرد
2 لیوان شکر
2 لیوان آب
1/2 لیوان گلاب
1 و 1/2 لیوان روغن مایع
زعفران به مقدار لازم
طرزتهیه:
۱) اول آب و شکر رو مخلوط کرده روی حرارت میذاریم تا شکر حل بشه،سپس زعفران را اضافه کرده و بعد از چند جوش گلاب را اضافه میکنیم و میذاریم کنار تا سرد بشه
۲) آرد رو تفت میدیم تا جایی که بوی خامی آرد گرفته بشه (هر چقدر بیشترتفت بدیم حلوای تیره تری خواهیم داشت و رنگش مایل به قهوه ای میشود)
۳)آرد تفت داده شده را ۳ بار از الک رد میکنیم (اگر الک نکنیم موقع اضافه کردن شربت حالت گلوله گلوله میشود)
۴) روغن را در ظرفی ریخته و آرد الک شده را به آن اضافه میکنیم و هم میزنیم
۵) وقتی که روغن و آرد خوب با هم مخلوط شدند از روی حرارت بر میداریم شربت خنک را طی سه مرحله و آرام (همراه با هم زدن) اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم
۶) حلوا رو حالت گهواره انجام دهید تا خودش را بگیرد اگر حلوا شل بود و منسجم نشد کمی روی حرارت بذارید تا خودش را بگیرد و بعد از اینکه از داغی افتاد داخل ظرفی ریخته و با قیف و کاتر تزیین کنین
**نکته:** منظور از لیوان همان لیوان دسته دار فرانسوی است اگر مواد زیاد بود نصف کنین با این مقدار سه تا بشقاب حلوا میشه درست کرد...نوش جاااان🥰🥰🥰
...