مهناز
مهناز

دستور پختی یافت نشد

بیسکویت هندونه ای
مهناز
۲۶۷
سلام دوستان این بیسکویت ها خیلی خوشمزه میشه
مواد لازم
کره: 4/3 پیمانه
پودر شکر: 4/3 پیمانه
تخم مرغ: 1 عدد
پودر بادام: 2/1 قاشق چایخوری
آرد سفید: 2 و 4/1 پیمانه
نمک: نوک چاقو
بکینگ پودر: 4/1 قاشق چایخوری
رنگ قرمز، سبز: چند قطره از هر کدام
مرحله 1 - در یک کاسه بزرگ کره را با پودر شکر زده تا پفکی و سبک شود، سپس تخم مرغ را به آن افزوده و هم زدن را ادامه دهید تا کاملا مخلوط شوند.
مرحله 2 - مواد خشک را با یکدیگر ترکیب کرده و به مخلوط کره اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید تا خمیری نرم و لطیف بدست آید.
مرحله 3 - خمیر آماده شده را 3 قسمت کرده و یک قسمت را رنگ قرمز و قسمت دیگر را با رنگ سبز مخلوط کنید تا رنگ دلخواه و شبیه هندوانه را بدهد و قسمت باقیمانده را به رنگ طبیعی نگاه دارید
مرحله 4 - خمیر قرمز را به صورت استوانه ای در آورید و آنرا با دو خمیر دیگر در نایلون پیچیده و برای 1 الی 2 ساعت در یخچال بگذارید.
مرحله 5 - خمیر سفید و سبز را به کمک وردنه باز کنید، به ترتیب خمیر ساده و سپس خمیر سبز را به دور خمیر قرمز رنگ بپیچانید و دوباره خمیر هندوانه ای شکل را برای 2 ساعت در یخچال قرار دهید
مرحله 6 - خمیر را به دایره های نازک برش زده و هر دایره را نصف کنید تا شبیه نیمی از برش هندوانه شود
مرحله 7 - بیسکوئیت ها را در سینی فر بچینید و در فر از قبل گرم شده با حرارت 175 درجه سانتیگراد به مدت 6 الی 8 دقیقه قرار دهید، سپس خارج کرده و بعد از سرد شدن با شکلات آب شده و خلال دندون تخمه های هندونه رو بذارید و در ظرف مورد قرار دهید.
...
تیرامیسوی کلاسیک
مهناز
۱۳۱
سلام دوستان عزیزم
همیشه دلم میخواست تیرامیسو با بیسکوییت لیدی فینگر که خودم پخته باشم درست کنم که بالاخره موفق شدم . دستورش رو براتون میذارم تا درست کنید و لذت ببرید.
مواد لازم
تخم مرغ 3 عدد
شکر 6 قاشق غذاخوری
آرد. سه چهارم لیوان
پودر قند 4 قاشق غذاخوری
وانیل نوک قاشق چایخوری
ابتدا زرده و سفیده رو جدا میکنیم، بعد سفیده رو با همزن میزنیم تا سفید بشه بعد شکر رو کم کم اضافه کرده و خوب هم میزنیم تا از ظرف وقتی برمیگردونیم نریزه.
زرده رو با وانیل هم میزنیم حدود یک دقیقه بعد با سفیده به طریقه فولد کردن مخلوط میکنیم یعنی با لیسک از زیر به طرف بالا مخلوط میکنیم.
آرد رو الک کرده به مخلوط اضافه کرده و فولد میکنیم
بعد مواد را درون قیف یکبار مصرف میریزیم و سر قیف را به اندازه یک و نیم سانتیمتر بریده و در سینی که چرب کردیم و کاغذ روغنی انداخته ایم به صورت یک خط به طول 6 یا 7 سانتیمتر میریزیم. و روی شیرینی ها پودر قند الک میکنیم. در فر 180 درجه از قبل گرم شده به مدت 15 دقیقه میگذاریم بپزد و چند دقیقه هم گریل
بعد از پخت هنوز گرم است شیرینی ها را با کفگیر یا کاردک جدا میکنیم تا خنک شود.
...
کشک بادمجان
مهناز
۱۹۸

کشک بادمجان

۴ آذر ۹۴
سلام عزیزان پاپیونی
یه غذای سنتی با یک طرح سنتی رنگ نارنجی کشک با زعفران و آب لبو رنگی کردم.
امیدوارم قابل نگاه قشنگتون باشه.
...
کیک مرغ
مهناز
۱۳۶

کیک مرغ

۳ آذر ۹۴
سلام عزیزان دل
این کیک مرغ رو هم واسه سالگرد ازدواجم درست کردم.
امیدوارم خوشتون بیاد و همیشه شاد باشید.
...
اینم سالادها و ماست و ژله من
مهناز
۸۰
اکثر غذاها و سالاد و دسرم رو سعی کردم شکل قلب در بیارم یعنی تم عشق
دوستتون دارم
...
کیک نسکافه ای
مهناز
۱۰۱

کیک نسکافه ای

۳ آذر ۹۴
سلام دوستان گلم
چند وقتی نبودم و فقط در حد لایک کردن کارهای قشنگتون میتونستم سر بزنم، ممنون از تمام دوستان خوبی که بیادم بودن و برام پیامهای محبت آمیز گذاشتند. این کیک رو بمناسبت سالگرد ازدواجم درست کردم با خامه و گاناش و قلبهای وسط رو هم با شکلات سفید درست کردم. کیک گرد درست کردم و مدل قلب برش زدم.
با تشکر از همگی تقدیم با عشق به نگاه پر مهرتون.
...
باقلوا عربی
مهناز
۵۹

باقلوا عربی

۳ آذر ۹۴
این قلبهای خوشگل رو با رشته های شعیریه درست کردم
اول یک بسته رشته رو خرد کردم با 50 گرم کره تفت دادم نصف قوطی شیرعسل و یکم پودر هل و یکم زعفران مدت سه الی چهار دقیقه با حرارت ملایم تا رشته ها یکم نرم بشه بعد با دست تا کاترهای قالبی هر شکلی که دوست دارید درست کنید و با گردو، بادام و پسته تزیین کنید. طعم بسیار عالی داره.
...
جواهر پلو
مهناز
۳۱۳

جواهر پلو

۳۰ مهر ۹۴
سلام دوستان همیشگی و خوبم، این روزها همه جا بوی غم گرفته بخاطر عاشورای حسینی و به شخصه بهتون تسلیت میگم. دوستای گلم خواهشی که ازتون دارم اینه که هر کسی از این کارم خوشش اومد بجای لایک فقط یک صلوات برای شفای یک مادر و پسر نوجوانش که بیماری سختی دارند بفرستند. ممنون دلهای پاکتون هستم.
...
کیک مرغ
مهناز
۲۳۷

کیک مرغ

۲۵ مهر ۹۴
دوستای مهربون و همراهان همیشگی اینم یک کیک مرغ دیگه. تقدیم به نگاه های قشنگتون عزیزان
...