نان مربایی

۲.۶k لایک
۴۶ نظر
سلام به دوستای گلم حالتون خوبه؟دلم براتون خیلی تنگ شده بود ⚘اینم نون مربایی خوشمزه که من ی قسمت رو داخلش نوتلا گذاشتم ی قسمت رو مربای هویج و یک قسمت رو مربای توت فرنگی

#نان مربایی

آرد ۳ لیوان
شیر ولرم یک لیوان
خمیر مایه ۱ق غ
شکر ۱/۴پیمانه
نمک ۱/۸ق چ
تخم مرع ۱ عدد
کره ۷۰ گرم
مواد میانی :
نوتلا یا انواع مربا
طرز تهیه:
ابتدا آرد الک شده و شکر و خمیر مایه و نمک رو با هم خلوط کنید و بعد وسط مواد رو گود کنید و تخم مرغ و شیر ولرم و کره ذوب شده خنک شده رو اضافه کنید و هم بزنید و ۱۰ دقیقه ورز بدید تا ی خمیر لطیف بدست بیاد بعد روش رو با پارچه بپوشونید و اجازه بدید ۱ ساعت استراحت کنه . و بعد از یک ساعت دستتون رو چرب کنید و کمی خمیر رو ورز بدید تا پفش بخوابه و بعد خمیر رو به ۴ قسمت تقسیم کنید و بعد هر قسمت رو ب صورت مستطیل دراز باز کنید و بعد مواد میانی رو روی خمیر بمالید و خمیر رو لول کنید و بعد ب صورت حلزونی بپیچید و داخل قالب ک کاعذ روغنی انداختید قرار بدید همینطور ادامه بدید تا قالب پر بشه . برای موادمیانی میتونید از نوتلا یا مربای بدون شهد استفاده کنید حتما بدون شهد باشه از صافی رد کنید .
وقتی نون رو پیچیدید دوباره روش رو با پارچه بپوشونید و بذارید ۲۰ دقیقه استراحت کنه بعد از ۲۰ دقیقه روش زرده تخم مرغ بزنید و اگر خواستید کنجد روش بریزید و داخل فربا درجه ۱۸۰ که از قبل گرم شده ب مدت ۲۵ دقیقه قرار بدید .

نظرات

ببخشید من همش سوال می پرسم، می ترسم یه جاشو درست متوجه نشده باشم کارو خراب کنم
بله عزیزم
این خمیرشو اول لول کردین بعد از عرضش حلزونی کردید؟ توهرقالبی میشه پخت؟
مشاهده سایر نظرات