عکس نان مربایی
chef
۴۶
۲.۶k

نان مربایی

۲۶ شهریور ۹۶
سلام به دوستای گلم حالتون خوبه؟دلم براتون خیلی تنگ شده بود ⚘اینم نون مربایی خوشمزه که من ی قسمت رو داخلش نوتلا گذاشتم ی قسمت رو مربای هویج و یک قسمت رو مربای توت فرنگی

#نان مربایی

آرد ۳ لیوان
شیر ولرم یک لیوان
خمیر مایه ۱ق غ
شکر ۱/۴پیمانه
نمک ۱/۸ق چ
تخم مرع ۱ عدد
کره ۷۰ گرم
مواد میانی :
نوتلا یا انواع مربا
طرز تهیه:
ابتدا آرد الک شده و شکر و خمیر مایه و نمک رو با هم خلوط کنید و بعد وسط مواد رو گود کنید و تخم مرغ و شیر ولرم و کره ذوب شده خنک شده رو اضافه کنید و هم بزنید و ۱۰ دقیقه ورز بدید تا ی خمیر لطیف بدست بیاد بعد روش رو با پارچه بپوشونید و اجازه بدید ۱ ساعت استراحت کنه . و بعد از یک ساعت دستتون رو چرب کنید و کمی خمیر رو ورز بدید تا پفش بخوابه و بعد خمیر رو به ۴ قسمت تقسیم کنید و بعد هر قسمت رو ب صورت مستطیل دراز باز کنید و بعد مواد میانی رو روی خمیر بمالید و خمیر رو لول کنید و بعد ب صورت حلزونی بپیچید و داخل قالب ک کاعذ روغنی انداختید قرار بدید همینطور ادامه بدید تا قالب پر بشه . برای موادمیانی میتونید از نوتلا یا مربای بدون شهد استفاده کنید حتما بدون شهد باشه از صافی رد کنید .
وقتی نون رو پیچیدید دوباره روش رو با پارچه بپوشونید و بذارید ۲۰ دقیقه استراحت کنه بعد از ۲۰ دقیقه روش زرده تخم مرغ بزنید و اگر خواستید کنجد روش بریزید و داخل فربا درجه ۱۸۰ که از قبل گرم شده ب مدت ۲۵ دقیقه قرار بدید .
...
نظرات