#کیک_آپساید_داون_شلیل #کیک_شلیل_برگردان

۶۲۳ لایک
۳۴ نظر
چه خوبه که کلید باشیم نه قفل....نوازش باشیم نه سیلی....با هم بخندیم نه بهم....راه باشیم نه سد.....درک کنیم نه ترک....نمک لحظه ها باشیم نه نمک زخم‌ها....


#کیک_آپساید_داون_شلیل
#کیک_شلیل_برگردان

مواد لازم برای کاراملی کردن شلیل👇
2 قاشق غذاخوری کره
1/2فنجان شکر سفید یا قهوه ای
1/4 فنجان عسل
شلیل برش خورده به اندازه کف قالب

♨️طرز تهیه:
قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید و خوب چرب کنید.در یک قابلمه کره را با حرارت ملایم ذوب کنید و شکر و عسل را اضافه کنید بعد از آب شدن شکر و یکدست شدن مایع کاراملی ظرف را از روی حرارت بردارید و کارامل را کف قالب بریزید و شلیل ها رو روی کارامل بچینید و کنار بگذارید.

♨️مواد لازم کیک👇
آرد 1 و 1/2پیمانه
کره 100 گرم
شکر 1 لیوان
تخم مرغ 2 عدد
ماست یه پیمانه
بیکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری سر صاف
وانیل نوک قاشق چایخوری

♨️طرز تهیه:
کره و تخم مرغ ها رو به دمای محیط برسونین. فر رو روشن کرده و روی 180 درجه تنظیم کنین.کره و شکر رو حدود 10 دقیقه با همزن بزنید تا مواد کش دار و کرمی رنگ بشه.تخم مرغ ها رو یکی یکی به مواد اضافه کرده و وانیل رو هم اضافه نموده و هر کدام رو حدود 2 دقیقه میزنیم تا خوب مخلوط بشوند.ماست رو اضافه کرده و یه دقیقه هم میزنیم.آرد و بیکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و دو تا سه بار الک کرده و طی سه مرحله به تدریج به مواد اضافه میکنم و با همزن کمی میزنیم مواد این کیک نسبتا سفت هست.سپس مواد کیک را روی شلیل های کاراملی ریخته، و داخل فر به مدت 45 تا 50 دقیقه می پزیم.آخر سر اگر روی کیک دست زدین دیدین نپخته یه چند دقیقه ای هم شعله ی بالایی فر را روشن کنین.
بعد از اتمام پخت یک تا دو دقیقه صبر کنید بعد کیک روبه آرومی برگردونید چون ممکنه کارامل زیر کیک بچسبه و کیک جدا نشه یا بشکنه.بافت این کیک بسیار نرم و لطیف و خیلی هم خوشمزه هست.
✅این کیک رو هم مث تمام کیک های دیگه میشه بدون فر هم پخت نوش جان😘

نظرات

ممنونم
ممنون گلم
فدات بشم گلم
مشاهده سایر نظرات