تزیین کیک تولد در خانه با ایده های جذاب و خلاقانه
تزیین کیک تولد در خانه با ایده های جذاب و خلاقانه

تزیین کیک تولد، یکی از مهم ترین مراحل در تهیه کیک تولد است که با ارائه ایده های جذاب و خلاقانه می تواند به بهترین شکل انجام شود.

این یک لحظه جادویی است که می‌تواند با کیک تهیه شده توسط شما به یادماندنی‌تر شود. شما با استفاده از تکنیک‌ها و ترفند‌هایی می‌توانید، همه آنچه نیاز دارید فراهم کنید و با کمی صبر و خلاقیت، در خانه کیک تولدی درست کنید که فراموش نشدنی باشد.

مراحل تزیین کیک تولدبخش اول: تزیین کیک خود را برنامه ریزی کنیدمرحله 1 :

1 - تم کیک خود را در ذهن ترسیم کنید. تصمیم شما در این مورد به شخصی بستگی دارد که کیک برای او در نظر گرفته شده است.

مرحله 2 :

اگر پایه کیک خود را براساس یک کتاب، برنامه تلویزیونی یا شخصیت مطلوب طرح ریزی می‌کنید، سعی کنید از ویژگی‌های نمادینی استفاده کنید که به راحتی در کیک شما قابل بازسازی باشد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک کیک با موضوع هری پاتر درست کنید، می‌توانید مجسمه‌های لوگوی هری پاتر را برای تزیین کیک استفاده کنید.

مرحله 3 :

1 - پیامی را که قصد دارید روی کیک خود قرار دهید برنامه ریزی کنید. نوشتن با آیسینگ کمی دشوار است. نوشتن حروف با سایز خیلی کوچک باعث می‌شود پیام شما به چشم نیاید، از طرفی نوشتن حروف با سایز خیلی بزرگ، منجر به ناقص ماندن پیام و از بین رفتن توازن در کیک شما می‌شود.
3 -اگر ماسوره مخصوص ندارید یک کاغذ مخصوص شیرینی و یا یک کیسه فریزر برداشته و قسمت نوک انتهای آن را با قیچی ببرید، به صورتی که سوراخ کوچکی در آن ایجاد شود.

مرحله 4 :

1 - سطح کیک خود را بررسی کنید. یک کیک با سطح صاف برای تزئین بهترین است، زیرا نیازی به برش قسمت‌های ناهموار ندارد. اگر کیک شما دارای یک برآمدگی کوچک در قسمت وسط باشد، می‌توانید پس از خارج کردن کیک از فر، یک بشقاب روی آن قرار داده و به آرامی فشار دهید تا سطح کیک صاف شود.
3 -دمای فر شما ممکن است باعث ناهموار شدن کیک شود. درجه حرارت خیلی بالا می‌تواند باعث ایجاد سطح ناهموار کیک شود؛ به منظور جلوگیری از این مساله درجه حرارت فر را دو بار چک کنید.

مرحله 5 : 

پس از خارج کردن کیک از فر، اجازه دهید به طور کامل خنک شود. روکش کردن کیک در حالی که هنوز گرم است منجر به خمیر شدن کیک می‌شود. به علاوه وقتی کیک کاملا خنک شود، حجم آن کمتر خواهد شد. به منظور سرد کردن کیک:
2 - کیک را در یخچال قرار دهید تا به خنک شدن آن کمک کند و رطوبت آن نیز حفظ شود
4 - کیک را به مدت ۱ الی ۲ ساعت دیگر در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود.

مرحله 6 : 

همه لوازم مورد نیاز برای تزئین کیک را جمع آوری کنید. مواد مختلفی را می‌توانید برای تزیین کیک تولد استفاده کنید که بعضی از آن‌ها ممکن است خوراکی باشند مانند تزیین کیک با فوندانت و آب نبات، در حالی که بعضی دیگر ممکن است غیر قابل خوردن باشند، مانند مجسمه‌ها و مدل‌ها. بعضی از لوازمی که شما احتمالا برای تزیین باید در اختیار داشته باشید عبارتند از :
2 - مرواریدخای خوراکی (اختیاری)
4 - رنگ های خوراکی (اختیاری)
6 - کاسه مخلوط کن (برای خرد کردن)
8 - قیف یا ماسوره
10 - استنسیل (اختیاری)

بخش دوم : کیک خود را روشن کنید مرحله 1 :

حتی افراد حرفه‌ای، موقع روکش کردن کیک ممکن است آیسینگ روکش را در اطراف پایه کیک بریزند. برای داشتن یک پایه کیک تمیز، اطراف آن را با کاغذ پارچمنت بپوشانید و کاغذ را به گونه‌ای در زیر گوشه‌های کیک قرار دهید که پس از اتمام فراستینگ به راحتی بتوانید از زیر کیک خارج کنید.

مرحله 2 :

- به منظور محافظت فراستینگ از ترک خوردن، کیک را با کرم یا شربت ساده بپوشانید.

مرحله 3 : 

آیسینگ را به صورت آماده بخرید یا خودتان تهیه کنید. آیسینگ کره‌ای وانیلی را به راحتی می‌توانید در منزل تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه آیسینگ :

کره : 1/2 پیمانه
عصاره وانیل : 1+1/2 قاشق چایخوری

دستور تهیه : 

مواد فوق را در کاسه‌ای ریخته و هم بزنید تا خوب مخلوط شده و یکدست شوند.

مرحله 4 : 

1 - کیک خود را به طور یکنواخت روکش کنید. برای پوشاندن یکنواخت کیک با فراستینگ، از بالا شروع کرده و با برداشتن مقدار کمی از فراستینگ به کمک چاقو یا پالت و کشیدن به دیواره‌های کیک همه جای کیک را به فراستینگ آغشته کنید.
3 - وقتی فراستینگ کاملا روی کیک پخش شد، به دیواره کیک نگاه کنید تا مطمئن شوید همه جای کیک کاور شده، در غیر این صورت از فراستینگ برداشته و جا‌های خالی یا جا‌هایی که فرو رفتگی دارد را پر کنید. اینقدر این کار را تکرار کنید تا کیک کاملاً کاور شده و دور تا دور کیک به طور یکنواخت پوشیده شود.

مرحله 5 :

از ماسوره یا قیف استفاده کنید. با کمک قیفی که از فراستینگ پر شده دور تا دور کیک را پوشش دهید، به این ترتیب که سر قیف را با قیچی جدا کرده، نوک قیف را مماس با کیک قرار دهید و با کمک دست دیگر استند کیک را بچرخانید و همزمان قیف را فشار دهید تا فراستینگ خارج شود و با چرخش کیک دور تا دور کیک، با فراستینگ پوشانده شود.

مرحله 6 :

1 - قبل از این که به طور مستقیم روی کیک بنویسید، تمرین کنید. اگر شکلات آب شده تان کم است و نمی‌خواهید هدر برود، مقداری سس مایونز داخل قیف ریخته و روی نوشته کاغذی خود تمرین کنید.
3 -با همان خلال دندان حروف کلمه مورد نظر را روی رویه کیک اثرگذاری کرده و سپس با کمک دست دیگرتان به طور یکنواخت و بدون لرزش، متن مورد نظر را بنویسید.

مرحله 7 : 

پیام خود را با استفاده از ماسوره یا قیف بر روی کیک بنویسید. برای این منظور می‌توانید از یک قیف ساده یا از ماسوره‌هایی با اشکال مختلف استفاده کنید.

ماسوره جزئی است که اندازه و شماره مشخصی دارد و نوک آن در شماره‌های مختلف متفاوت است و هنگام بیرون آمدن فراستینگ از داخل قیف اشکال متفاوت و متنوعی درست می‌کند. قیف می‌تواند پارچه‌ای یا پلاستیکی و یکبار مصرف باشد و یا می‌تواند مانند یک سرنگ بزرگ با پیستونی متحرک و باز شونده باشد. بعضی از انواع ماسوره‌ها عبارتند از:
2 - ماسوره های سبد حصیری:همانطور که از اسمش پیداست برای ایجاد بافت حصیری با خامه بر روی کیک استفاده می‌شود.

مرحله 8 :

شما می‌توانید تزئین کیک را براساس ذوق و سلیقه شخصی خود و با توجه به مواد و لوازمی که در منزل دارید انجام دهید و حتما نیازی به یک تزیین پیچیده و پر دردسر نیست. با کمک قیف یا ماسوره می‌توانید مدل‌هایی را بر روی کیک خود ایجاد کنید یا با استفاده از خمیر فوندانت، اشکال مورد نظر خود را درست کنید.

بخش سوم : روی کیک خود را با شیرینی های تزئینی بپوشانیدمرحله 1 :

1 -در تزیین کیک تولد استفاده از تزئینات خوراکی به کیک شما جذابیت خاصی می‌دهد. در بیشتر فروشگاه‌های مواد غذایی شکلات‌ها و آبنبات‌های تزیینی به فروش می‌رسد که برای تزیین کیک بسیار مناسب است.

2 -استفاده از مروارید‌های خوراکی، شکلات ها، ترافل‌های رنگی و سایر شیرینی‌های تزیینی می‌توانند کیک ساده شما را جذاب و دلچسب کنند.

مرحله 2 : 

ناهمواری‌های کیک خود را با یک لایه نازک از تزیینات خوراکی بپوشانید. ترافل‌ها و شکلات‌های خوراکی استفاده شده برای تزیین کیک، یک روش جادویی برای پوشاندن ناصافی‌های سطح کیک است. شما با پوشاندن سطح کیک با یک لایه نازک از اینگونه شیرینی‌ها می‌توانید جذابیت کیک خود را افزایش دهید.

مرحله 3 : 

برای تزیین کیک از اسباب بازی‌های دلخواه استفاده کنید. این روش مخصوصا برای تم کیک‌ها روشی ساده و راحت است که می‌توانید به کمک آن از شخصیت‌ها و کاراکتر‌های مورد علاقه خود برای تزیین کیک استفاده کنید. از مدل‌های لوگو استفاده کنید. این مدل‌ها به قدری کوچک هستند که به راحتی می‌توانید در تزیین کیک خود قرار دهید.

مراحل ذکر شده برای تزیین کیک تولد، ایده‌ها و پیشنهادات ساده‌ای هستند که گرفتن نتیجه دلخواه از آن فقط با تمرین و ممارست امکان پذیر است؛ بنابراین در اولین تزیین کیک در منزل انتظار کاری بی عیب و نقص نداشته و مطمئن باشید در دفعات بعد، نتیجه بهتری عاید شما می‌شود.