انواع پنیر
انواع پنیر

انواع پنیر پیتزا

پنیر گودا: برای مصرف می توان آن را برش داده، رنده كرد یا مكعبی ریز خرد كرد.
برای داشتن یك پیتزای خوشمزه از این پنیر استفاده كنید. بهترین دمای نگهداری آن 12 درجه سانتیگراد می باشد و یا می توان آن را در محفظه نگهداری میوه در یخچال نگهداری نمود.
برای طعم بهتر، نیم ساعت قبل از مصرف، از یخچال آنرا خارج كرده و در دمای اتاق نگهدارید.

پنیری انگلیسی که تکه تکه های بریده شیر را روی هم قرار می دهند و به همین دلیل به این اسم مشهور شده است چدار دارای چربی حدودا ۴۸ % در ماده خشک است و گونه ای از ان به سبب استفاده از رنگ پرتقال نارنجی است و بهای گرانتری نسبت به چدار معمولی دارد

پنیر فتا نوعی پنیر است که داخل آب نمک قرار می گیرداین نوع پنیر را فقط از شیر بز و گوسفند تهیه می کنندپنیر فتا را پس از تهیه نمک زده و در درون محلول آب نمک یا خود آب پنیر به مدت سه تا چند ماه نگهداری می کنند، چون به محض بیرون آوردن از آب نمک، به سرعت خشک می شود. این نوع پنیر سفید رنگ است و معمولاً به شکل دایره تهیه می شود.

پنیر پارامسان: یك كیلو از آن ارزش غذایی 20 لیتر شیر گاو را دارد. بنابراین برای كودكان بسیار مفید است. صد گرم از این پنیر را با 300 گرم پنیر موتزارلا مخلوط كنید و روی پیتزا بریزید.
در عین حال درصد چربی آن نسبتاً پائین است و درصد پروتئین آن بسیار بالا می‌باشد و کمترین درصد کلسترول را دارد

پنیر سوئیسی
پنیر آبی یا بلو چیز
طعم قوی و بوی تند بلوچیز این پنیر را از سایر پنیرها متمایز می‌سازد.

پنیر ریکوتا به علت داشتن رطوبت بالا نرم و خامه ای است. دارای بافت لطیف و رایحه مطبوع است. تقریبا دارای چربی و ظاهر آن سفید می باشد

پنیر ماسکارپونه بافتی نرم و شل و خامه ای دارد و به رنگ سفید و شیری است و اغلب برای تهیه ریزوتو یا برنج های ایتالیایی جایگزین کره و پنیر پارمزان می شود

پنیر موتزارلا: مناسب ترین پنیر برای پیتزا و لازانیا است. این پنیر به همراه روغن زیتون و نمك و فلفل و ریحان بعنوان یك پیش غذا مصرف می شود.
چون سریع ذوب نمی شود در تهیه انواع سالاد و خوراک ها و ساندویچ های سرد استفاده می شود ترکیب این پنیر با گوجه فرنگی ، ریحان تازه و روغن زیتون از بهترین خوراکیهای روزهای گرم است
فیلا فیلا به معنای کش دار بودن، نوعی پنیر پروسس پیتزا می باشد.این پنیر خواص بهتری نسبت به سایر پنیرهای پیتزا دارد که به چند مورد آن اشاره می شود:
یکی از خواص این محصول بالا بودن طول عمر فیلا فیلا در یخچال نسبت به سایر پنیرهای پیتزا می باشد که این مساله به شرایط بهداشتی و نحوه فرآیند انجام شده مناسب روی آن برمی گردد.
پنیر فیلا فیلا در پیتزا، انواع غذاهای ایتالیایی و سوپ ها مصرف می شود.

پنیر خامه ای
این نوع پنیر در تهیه برخی دسرها از جمله کیک پنیری کاربرد دارد. روی برخی نانها از این پنیر می ریزند و همچنین در کنار خوراک ماهی آزاد از آن استفاده می کنند.

توفو