عکس نان پارکر
مامان نیل آی
۲۲
۹۲۲

نان پارکر

۱۲ تیر ۹۶
💛💛این نان اولین بار در منطقه پارکر هوس در امریکا پخت شده و به همین دلیل به همین اسم نامگذاری شده است. نان پارکر با داشتن شیر و کره بسیار نرم، لطیف و شیرین می باشد.

این نون واقعا بهترین نونی بود که تا حالا تو عمرم خورده بودم وجالب تر اینکه موندگاری بسیار بالایی داشت طوریکه بعد از دو روز
خوش مزه ترم شده بود..

مواد لازم
شیر: 1 پیمانه
کره آب شده: 5 قاشق غذاخوری
شکر: 5 قاشق غذاخوری
خمیرمایه: 2 و 2/1 قاشق چایخوری
تخم مرغ: 2 عدد
آرد: به مقدار لازم
نمک: 2/1 قاشق چایخوری
کره و زرده برای روی نان ها: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه
خمیر مایه را در نصف شیر ریخته و 5 دقیقه استراحت دهید، سپس مابقی شیر، شکر و کره را در شیرجوشی ریخته و روی حرارت گذاشته تا شکر حل شود، سپس اجازه دهید مخلوط سرد شود. تخم مرغ را به مخلوط کره افزوده و هم بزنید.آرد و نمک را در کاسه بزرگی الک کرده، وسط آن را گود کنید و مخلوط کره و خمیرمایه را در آن ریخته و آرام آرام هم زده تا خمیر حاصل شود. خمیر را به مدت 10 دقیقه ورز دهید و در ظرفی که کمی چرب شده گذاشته، روی آن را پوشانده و در جای گرم به مدت یک تا یک و نیم ساعت استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود.خمیر را باز کرده و به شکل مورد نظر در آورده و در سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده اید گذاشته، روی آن را پوشانده و نیم ساعت استراحت دهید.روی خمیرها را کره آب شده زده و در فر از قبل گرم شده با حرارت 200 درجه سانتیگراد یا 425 درجه فارنهایت به مدت 30 تا 20 دقیقه قرار داده تا پخته شوند.
...
نظرات