عکس جگر
sahra
۶۶
۱.۸k

جگر

۱ آذر ۹۶
سلام مهربوناااا
خوبين؟
ممنون از اظهار لطف و عشق تك تكتون
دوستون دارم

جگر یکی از غذاهایی است که متخصصان تغذیه نسبت به آن نظرات مختلفی دارند ، برخی بر این عقیده اند که خوردن جگر برای کسانی که فقر آهن دارند بسیار مفید می باشد و عده ای نیز بر این باورند که جگر می تواند عامل بروز برخی بیماری ها باشد.
وقتی برای گردش به برخی مناطق تفریحی سری می زنیم، جگرکی هایی را می بینیم که با قرار دادن یک منقل فلزی، کمی زغال و بادبزن در فضای باز، دل و جگر را به سیخ می کشند. دل و جگرهایی که اغلب بیرون از یخچال نگهداری می شوند و معلوم نیست سالم اند یا بیماریزا!
پس بهتر كه خانگي تهيه بشه.

ارزش تغذیه ای جگر سیاه
کبد یا جگر سیاه، پایگاه اصلی متابولیسم (سوخت وساز) مواد غذایی، شیمیایی، دارویی و سموم بدن دام و محل ذخیره انواع ریزمغذی هاست. این عضو سرشار از ویتامین های گروه B بخصوص A،B۱۲،B۶، B۲،B۱ و منبع اسیدفولیک، آهن و روی است.
پروتئین جگر سیاه در رده پروتئین گوشت قرمزاست ولی آهن آن ۲ تا ۳ برابر آهن گوشت گاو بوده و سرشار از چربی است. مقدار کلسترول آن تقریبا ۲ برابر گوشت قرمز کم چرب است و اگر در یک روز ۱۰۰ گرم آن مصرف شود، تقریبا ۵ / ۱ برابر بیشتر از حد مجاز، کلسترول وارد بدن شده است. یک سیخ جگر حدود ۸۰ کالری انرژی داشته و در هر ۱۰۰ گرم آن ۱۸۵ کالری و در همین میزان جگر سرخ شده ۳۳۰ کالری انرژی به همراه مقدار بیشتر کلسترول نهفته است.
...
نظرات