عکس اسفناج پلو
ثمین
۷
۱۸۲

اسفناج پلو

۳ آذر ۹۶
#اسفناج_پلو با #گوشت



اول یه پیاز کوچیک رو نگینی ریز کردم و تفت دادم تا طلایی بشه. بعد تقریبا سیصد گرم اسفناج رو خرد کردم و اضافه کردم به پیاز داغ و تفت دادم تا ابش کشیده بشه. میتونید به حبه سیر هم رنده کنید. کمی نمک و فلفل هم زدم. حدود پنج دقیقه فقط تفت دادم. زیاد تفت بدیم اسفناج تیره میشه. اخرش که خاموش کردم بک قاشق آب نارنج هم بهش زدم.
بعد برنجو ابکشی درست کردم و موقع دم کردن، لابلای برنج این مایه اسفناجی رو ریختم و یه لایه برنج و اسفناج بعد هم مرغ هارو که از قبل مزه دار کرده بودم با اب نارنج و کمی سرکه بالزامیک و سیر و نمک و فلفل به صورت خام چیدم روی برنج ( دقیقا مثل ته چین گرمساری که توی پست های قبلی توضیحش رو داده بودم ) و بعد بقیه برنج و اسفناج رو روی اون میریزیم تا کاملا مرغها پوشونده بشه بعد در قابلمه رو میذارید شعله رو زیاد میکنید بخار که پیچید زیرش رو تا حد امکان کم کم میکنین و شعله پخش کن زیرش میذارید به مدت ۲ ساعت و نیم پخته میشه اگر گوشت خام بذارید حتما ۳ رو باید روی شعله باشه ولی مرغ زودتر میپزه. اخرش هم رو برنج کمی کره داغ شده میریزید.

البته با گوشت هم میتونین درست کنین یا به صورت خام یا اینکه برنج رو که ابکش کردین و لا به لاش اسفناج رو ریختین دم بندازید و گوشت رو جدا بپزین.
برای تهیه گوشت هم یه پیاز تفت بدید،بعد گوشت گوسفندی رو اضافه کنین و تفت بدین کمی زردچوبه و فلفل و خیلی کم دارچین . کمی اب بریزیدو شعله رو خیلیی کم کردم و بذارید گوشت کاملا بپزه بعد نمک و کمی ابغوره بهش بزنید .بهتره اولش اب زیاد نریزید. کمی که پخت و آبش کشیده شد دوباره هم بزنید و یه استکان دیگه بریزید تا وقتی که کاملا بپزه. گوشت گوسفندی زیاد اب لازم نداره و با اب زیاد بی مزه میشه. میتونید یکم الو بخارا رو هم ده دقیقه اخر پخت به مواد اضافه کنین و بعد با برنج سرو کردم.
...
نظرات