عکس نان سیر
bahar
۱۳
۳۹۲

نان سیر

۱۸ دی ۹۶
#نان_سیر

راستش خیلی وقت بود یکی از دوستان همراه برام دایرکت گذاشته بود که طرز تهیه نان سیر رو بزارم .
هرچند خیلیها همون چند خط کپشنم نمیخونن ولی من چند پست پایینتر گفته بودم اون لیست غذاهای درخواستی رو گم کردم لطفا کامنت بزارید که البته جز دومورد کسی چیزی ننوشت.وقتی این دوستمون گفتن خیلی شرمندشون شدم که اینقدر دیر شد برای همین تصمیم گرفتم امروز که دوشنبه است و روزی غذای گیاهی این نون سیر (البته به روش)خودمو بزارم که بنظرم یک شام کامله و بسیاااار خوش طعمه.
هرچند می خوام توضیحی در مورد نان سیر متداولی که همه می شناسن بدم و اون اینه :نان سیر نوعی نان دارای سیر و روغن زیتون و کره است. این نان معمولاً بصورت باگت درست می‌شود. این نان با انواع مختلفی از پنیر مانند چدار، موتزارلا یا فتا مصرف شده و در برخی از رستورانها به عنوان پیش غذا سرو می‌شود.


نان سیر (Garlic bread) در مدت ۱۰ دقیقه درست شده و آماده سرو با غذا می‌باشد. این نان با کمی پنیر پارمزان روی آن بسیار لذیذ می‌شود. اگر طعم کره را دوست دارید، به جای روغن زیتون برای تهیه نان سیر از کره استفاده کنید. پیشنهاد من اینه که از روغن زیتون بکر برای نان سیر استفاده کنید. نان سیر را می‌تونید به عنوان پیش غذا، اسنک و مکمل(کنار سوپ و...) نیز سرو کنید. بنابراین کافیه یک نان باگت رو نصف کنید در یک کاسه سیر له شده روعن زیتون بکر در صورت تمایل سبزیجات معطر رو مخلوط کنید دوطرف نان بمالید پنیر بریزید و 10دقیقه در فر قرار بدین تا تست بشه.
واما...
شیوه ای که من می پزم شبیه پیتزاست و ازاونجاییکه که اکثرا میدونید من پیتزایی با کمترین مواد اولیه و ساده ترین شکل ممکن رو به انواع مخلوط،بیف،قارچ و گوشت و... ترجیح میدم .به شما توصیه می کنم این مدل نان رو تو لیست غذای روزانه بزارید و حداقل 1بار امتحان کنید .من که بعنوان شام با سالاد میخورم شما مکمل و یا پیش غذا هم می تونید سروش کنید.
اول از همه با این روش خمیر پیتزای فوق العاده درست کنید👈#خمیر_پیتزای_بهار (دوستانی که این خمیرو امتحان کردن بارها و بارها رضایتشونو از فوق العاده بودنش بیان کردن)بعد به ازا هر 1پیتزا 2حبه سیر له شده رو با دوق روغن زیتون تفت بدید تا بوی سیر بلندشه بعد از روی شعله بردارید بزارید سرد شه.حالا 2ق مایونز 2ق پنیر لبنه یا ویلی یا خامه ای 1ق جعفری خرد شده رو با سیر و روغن سرد شده مخلوط کنید و روی خمیر پهن شده بمالید حالا 80تا 100گ پنیر پیتزا و1ق غ پارمزان (در صورت تمایل)روش بپاشید و بزارید تو فر تا 40 دقیقه بعد که روی پنیر شروع به برشته شدن کرد نان سیرتون امادست.
دمای فر 180 درجه

کپی با ذکر منبع لطفا حتما
...
نظرات