مواد لازم

نان سیر امریکایی

۸
مواد اصلی
جعفری (ساطوری شده)
۱/۴ پیمانه
سیر
۴ حبه
کره
۵ قاشق غذا خوری
شکر
۱ قاشق چای خوری
نمک
۱ قاشق چای خوری
روغن زیتون
۱ قاشق غذا خوری
مخمر نان (پودر)
۲ قاشق چای خوری
آب
۳/۴ پیمانه
آرد
۱/۱/۳ پیمانه
کلمات کلیدی

نان سیر امریکایی

طرز تهیه

نان سیر امریکایی

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
ابتدا ۳چهارم پیمانه آب جوش را كمی در دمای محیط قرار دهید تا گرم شود و بعد آن را با مخمر مخلوط كرده و هم بزنید و رویش را یك پارچه مرطوب و تمیز قرار داده و یك ربع در جایی گرم و خشك قرار دهید تا عمل آید.
۲
در ظرفی مناسب آرد ، نمک و شکر را مخلوط کنید و مرکز آن را گود کنید. روغن و مخلوط آب و مخمر را داخل حفره اضافه کنید و از اطراف ارد را به داخل ریخته و مواد را خوب مخلوط کنید تا به شکل خمیری نرم و یکدست در آید.
۳
خمیر را داخل ظرف چرب شده قرار داده و ، روی ظرف را با پارچه ای مرطوب و نخی خوب بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در جای گرمی قرار دهید تا استراحت کند و حجم خمیر دو برابر شود.
۴
پس از اینکه حجم خمیر دو برابر شد روی سطحی که آرد پاشیده اید خمیر را پهن کنید و نوارهایی به عرض ۴ سانتیمتر و طول ۲۰ سانتیمتر از خمیر برش بزنید.
۵
نوارهای خمیری را کمی بکشید
۶
سپس خمیر را گره زده
۷
بعد خمیر رو كمی بكشید.
۸
داخل سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و خمیرها را ته سینی فر بچینید ، روی خمیرها را با روغن زیتون یا روغن مایع برس بکشید سپس روی سینی را با نایلون بپوشانید و ۲ ساعت استراحت دهید.
۹
خمیرها را پس از استراحت داخل فری که از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا نان ها بپزند و روی نان ها طلایی شود .
۱۰
.سیرها را ریز كرده و در کره تفت دهید تا نرم شوند سپس با جعفری خرد شده مخلوط کنید و این سس را بعد از آماده شدن نان روی آن بزنید سپس سرو کنید.
تصاویر مراحل تهیه

نان سیر امریکایی

بیشتر
سایر نکات

نان سیر امریکایی

1)بهتر است داخل فر یك ظرف آب هم قرار دهید.
2)آرد استفاده شده باید از نوع آرد كامل مخصوص نان باشد.
3)توجه داشته باشید كه نان بعد از پخت دو برابر میشود پس فاصله بین نانها را در سینی فر زیاد در نظر بگیرید.
4)این نان در نیویورك آمریكا طبخ و مصرف میشود.
نظرات دستور پخت

نان سیر امریکایی