مواد لازم

اشترودل سوسیس

۱۰
مواد اصلی
روغن زیتون
۱/۴ لیوان
نمک
۱ قاشق چای خوری
شکر
۱ قاشق چای خوری
پودر مخمر
۳ قاشق غذا خوری
تخم مرغ
۱ عدد
شیر
۱ لیوان
آرد
۳.۵ پیمانه
سوسیس
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

اشترودل سوسیس

طرز تهیه

اشترودل سوسیس

درجه سختی
زمان تهیه ۱۲۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
ابتدا شیر را بجوشانید و صبر كنید تا ولرم شود و بعد مخمر را اضافه كرده و خوب مخلوط كنید و ۵ دقیقه صبر كنیدو بعد شكر را اضافه كرده و خوب مخلوط كنید سپس تخم مرغ را با چنگال بزنید تا کف کند سپس به مخلوط شیر و مخمر اضافه نمایید.
۲
آرد و نمك را مخلوط كرده و ۳بار الك كنید تا هوا خورده و سبك شود و بعد آن را داخل ظرف گودی ریخته و میان آن را گود کنید ، مخلوط تخم مرغی و روغن را در مرکز آرد بریزید و کم کم مخلوط کنید و ورز دهید تا خمیر نرمی بدست بیاید
۳
سپس خمیر را داخل ظرفی كه از قبل با كره یا روغن چرب کرده اید قرار دهید و روی آن را با پارچه نخی مرطوب بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در جای گرمی قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.
۴
سوسیس ها را با مواد دلخواه مخلوط كرده و در روغن تفت دهید تا طلایی شوند ، تکه هایی از خمیر بردارید و کمی بیشتر از طول سوسیس به شکل مستطیل پهن کنید سپس سوسیس را در مرکز خمیر بگذارید ، اطراف خمیر را با فاصله های یکسان برش هایی بزنید.
۵
سپس با زرده تخم مرغ روی سطح خمیرها را برس بزنید تا پس از پخت طلایی شود.ته سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و خمیرها را داخل سینی بچینید ، ۱۵ دقیقه به خمیر استراحت دهید
۶
سپس داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۲۰ تا۳۰ دقیقه قرار دهید تا سطح نان ها برشته و طلایی شود.
تصاویر مراحل تهیه

اشترودل سوسیس

بیشتر
نظرات دستور پخت

اشترودل سوسیس