عکس کیک باقلوای بادامی
r.dashti99
۲۸
۱.۱k

کیک باقلوای بادامی

۱۸ بهمن ۹۶
رسپی از مریم بهادر بیگی عزیز
#کیک_باقلوای_بادامی
مواد لازم:
شکردانه ریز ۱۰۰ گرم=یک دوم پیمانه
تخم مرغ ۳عدد
کره آب کرده ۱۵۰ گرم
گلاب یک چهارم پیمانه
هل ساییده یک دوم قاشق چای خوری
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
آرد ۱۲۰ گرم= یک پیمانه سرخالی
بادام پودر شده ۱۲۰ گرم=یک پیمانه
(بادام درختی بدون پوست)

مواد لازم برای شربت:
شکر یک پیمانه=۲۰۰ گرم
آب یک چهارم پیمانه=۵۰ میلی لیتر
عسل یک قاشق سوپ خوری
گلاب یک چهارم پیمانه=۵۰ میلی لیتر

طرز تهیه:
ابتدا مواد لازم را اندازه گیری کنید. قالب ۲۰×۳۰ سانتی متر را با کره چرب کنید.فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید و یک ربع زمان دهید تا گرم شود. شکر و تخم مرغ ها را با همزن برقی خوب بزنید تا پف کرده و رنگش روشن شود(۵ دقیقه) گلاب و هل را اضافه کنید و یک دقیقه هم بزنید.کره ذوب شده به دمای محیط رسیده را اضافه کرده و یک دقیقه هم بزنید، آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و یک بار الک کنید سپس به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن برقی هم بزنید تا مواد یکدست شوند

در آخر پودر بادام را اضافه کنید و با لیسک به خورد مواد کیک بدهید. مایه کیک را در قالب بریزید و در طبقه وسط فر داغ بگذارید و ۳۵ تا ۴۰ دقیقه زمان دهید تا کیک بپزد و روی کیک طلایی شود. با یک خلال چوبی امتحان کنید اگر تمیز از کیک خارج شد، قالب را از فر خارج کنید و روی پنجره فلزی بگذارید تا خنک شود سپس شربت ولرم را روی کیک سرد بدهید و صبر کنید تا شربت به خورد کیک برود. برای تزیین از پودر پسته استفاده کنید.
کیک را به اندازه دلخواه برش زده و در ظرف بچینید و سرو کنید.
طرز تهیه شربت:
شکر و آب را در قابلمه ای ریخته و روی حرارت ببرید تا شکر در آب حل شود، گلاب و عسل را اضافه کنید و شربت را هم بزنید تا عسل در آب حل شود، یکی دو جوش که زد شربت آماده است.

پیشنهاد: میزان شکر شربت، بستگی به ذائقه خانواده شما دارد، می توانید از ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم کاهش یا افزایش دهید و حتما سرد سرو کنید.
...
نظرات