عکس #نان
سما
۱۵
۲۵۰

#نان

۲۹ خرداد ۹۷
خوشبختی یک سفر است
نه یک مقصد
ازسفرزندگی لذت ببرید...
زندگی زیباست...

امروزتون قشنگ
سلام نان شیر مال داریم چه شیر مالی😄😄
#نان_شیرمال_
#سما_پز

مواد لازم :
تخم مرغ ۱ عدد
شیر ۱لیوان
شکر نصف لیوان
آرد ۳لیوان سرخالی
کره ۱۰۰گرم
نمک 1هشتم قاشق مرباخوری
مخمر (پودر) 1قاشق غذاخوری

طرز تهیه :
ابتدا مخمر را با 2 قاشق آب ولرم مخلوط کرده و بعد شکر را اضافه میکنیم و مخلوط کرده و 10 دقیقه آن را در جای گرم قرار میدهیم تا مخمر عمل بیاید.
درون ظرفی گود تخم مرغ ، کره آب شده ، شیر ، شکر ، مخمر آماده را مخلوط میکنیم. آرد را با نمک مخلوط کرده و حد اقل 3 مرتبه الک میکنم تا سبک شده و کمی هوا بخورد سپس آن را کم کم به مواد اضافه میکنیم تا خمیر لطیفی بدست بیاید
خمیر را که حالا لطیف و کمی چسبنده است مقداری ورز میدهیم البته بدون اضافه کردن آرد اضافی و بعد حد اقل 3ساعت داخل ظرف چرب شده ای قرار داده و روی آن را یک پارچه مرطوب نخی می اندازیم. ) ، پس از این مدت زمان خمیر را به چند قسمت مساوی تقسیم کنید.
برای رومال مقداری کره آب شده و 1 زرده تخم مرغ را مخلوط کنید و با قلمو روی خمیرها بزنید ، در صورت تمایل میتوانید مقداری کنجد نیز روی آن بپاشید ، خمیرهای آماده را درون سینی فر قرار دهید و 20 دقیقه به خمیرها استراحت دهید ( برای پوک شدن نان شیرمال این استراحت لازم است ).
پس از استراحت سینی را درون فری که از قبل با درجه حرارت ۱۸۰درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۱۵دقیقه قرار دهید ، در پایان پخت میتوانید گریل بالا را ۲دقیقه روشن کنید تا روی نان ها طلایی شود ، نان ها را پس از خنک شدن سرو کنید.
...
نظرات