عکس دسر یوگو لبو
souzan_shariat
۲۹
۱.۴k

دسر یوگو لبو

۲ شهریور ۹۷
سلام دوستان عزیزم اینم دسر یوگو لبو من. خیلی ها ازم پرسیدن که سالاد سزار چجوری درست میشه منم عکس شو براتون قبلا فرستادم این هم طرز تهیه سالاد سزار😊😊
#سس_سزار
👈دستوری که میذارم،دستور اصیل سس سزار هست ،البته من فقط در این سس از ماهی آنچوی استفاده نکردم که در سس ووستشایر ماهی آنچوی وجود داره.
در کاسه 1 عدد زرده تخم مرغ+کمی نمک+کمی فلفل سیاه+2قاشق غذاخوری آبلیمو+1قاشق سرکه سفید+1قاشق سس وُستشَیِر+1قاشق مرباخوری سس خردل را مخلوط و 2 دقیقه با دور تند همزن بزنید تا مخلوط و یکدست شود.
150 سی سی یا حدود 2/3 لیوان روغن زیتون رو در ظرفی با دهانه باریک بریزید تا بتونید ریزش روغن رو کنترل کنید.
همزن با دور تند روشن باشه و شروع کنید به ریختن روغن به صورت قطره قطره(روغن رو مداوم و قطره قطره بریزید و اصلا همزن رو یک لحظه هم خاموش نکنید وگرنه سس خراب میشه)
نصف روغن رو که ریختید باقی مانده روغن رو به صورت یک خط باریک اضافه و مدام هم بزنید تا جایی که سس سفت شده و فرم بگیره.
در انتها 1قاشق مرباخوری پنیر پارمزان رنده شده اضافه و مخلوط و سس رو در یخچال بذارید تا خنک و سفت تر بشه.
✔سس را میتوانید غلیظ سرو کنید یا با کمی آب یا آبلیمو رقیق و استفاده کنید.
✔بلافاصله بعد از فرم گرفتن سس،دست از همزدن بردارید وگرنه سس رقیق و خراب میشه.
✔میتونید مواد رو در مخلوط کن بریزید و تمام این مراحل رو توسط مخلوط کن انجام بدید...در طول مراحل باید مخلوط کن مدام روشن باشه.
✔به جای روغن زیتون از روغن کانولا یا آفتابگران میتونید استفاده کنید.
#کروتان_سوزان_پز
دور قهوه ای نان تست رو بگیرید و نانها رو به صورت مربعی برش بزنید.
در کاسه یک حبه سیر رو له یا ورقه کنید و با مقداری روغن زیتون مخلوط و صبر کنید تا سیر عطر خودش رو به روغن بده.بعد مقداری از روغن سیر رو روی نانها ریخته و مخلوط کنید.نانها را در تابه روی حرارت قرار داده و مدام پشت و رو کنید تا طلایی و یکدست شوند.
#استیک_مرغ_سوزان_پز
سینه مرغ رو بین دولایه کیسه فریز قرار داده و با بیفتک کوب بکوبید تا باز و نرم بشه.کمی روغن زیتون+سیر ورقه+نمک+فلفل روی آن ریخته و ماساژ بدید و یک ساعت در یخچال بگذارید تا خوب مزه دار شود.سپس در تابه دو طرف آن را با شعله زیاد سرخ کنید.در اواسط پخت وقتی کمی رنگ آن تغییر کرد میتونید برای طعم و عطر بیشتر کمی سس وُستشایر روی استیک بریزید.
#سالاد_سزار_سوزان_پز
کف ظرف رو با برگهای خورد شده و جوان کاهو پر کنید.استیک مرغ رو برش زده و روی کاهو بچینید.کروتان را روی سالاد پخش کنید و در انتها مقداری از سس روی سالاد ریخته و کمی پودر پنیر پارمزان بپاشید و سالاد را سرو کنید.

✔✔✔روش ساده تر برای تهیه سس سزار استفاده از ترکیب مایونز+روغن زیتون+کمی سس خردل+سرکه بالزامیک+نمک و فلفل است
...
نظرات