عکس رولت خامه ایی
souzan_shariat
۳۴
۱.۷k

رولت خامه ایی

۳ شهریور ۹۷
🌞#رولت_خامه_ای
✔فر گازی را روی بیشترین درجه روشن کنید تا خوب داغ شود،این دما برای فر برقی 220 درجه است.
✔کف سینی رولت به ابعاد 30×40 سانت را کمی چرب و کاغذ روغنی بیندازید طوری که از دو طرف مقداری بیرون باشه مثل دستگیره و بعد روی کاغذ رو هم خیلی کم چرب کنید.
✔3 عدد تخم مرغ درشت را از یخچال خارج و بلافاصله زرده و سفیده اونها رو خارج کنید بعد روی کاسه زرده و سفیده را سلفون بکشید و صبر کنید به دمای محیط برسد.
.
👈من برای تهیه رولت از این نسبت همیشه استفاده میکنم...به ازای هر تخم مرغ درشت+30 گرم آرد+30 گرم شکر دانه ریز
✔برای این دستور به 3 عدد تخم مرغ درشت+90 گرم آرد(حدود 2/3 پیمانه)+90 گرم شکر(1/3پیمانه)نیاز داریم
✔سفیده را با دور تند همزن دو دقیقه بزنید و وقتی کف کرد نصف مقدار شکر را کم کم اضافه و آنقدر بزنید تا سفت و برفی بشه و از کاسه نریزه.
.
✔زرده+1/4قاشق چایخوری وانیل+بقیه شکر را یک دقیقه با دور متوسط همزن بزنید سپس 1 قاشق غذاخوری پر آب کاملا جوش و اضافه و مدام هم بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود،در پایان 1 قاشق عسل یا شربت بار اضافه و یک دقیقه دیگر هم بزنید تا مخلوط شود،عسل به لطافت و خوشرنگ شدن رولت کمک میکنه.
✔از قبل 90 گرم(2/3)پیمانه آرد+1/4قاشق چایخوری بیکینگ پودر را مخلوط و سه بار الک کنید.
✔حالا آرد و سفیده تخم مرغ فرم گرفته را در سه مرحله و به تناوب در زرده به کمک لیسک فولد کنید.
آرد را با الک حتما اضافه کنید تا گوله نشه.
✔مایه رولت را در سینی ریخته و صاف کنید ,دقت کنید ضخامت مواد در همه جای سینی یک اندازه باشه تا رولت تمیز و یکسانی در نهایت داشته باشید.
سپس سینی را 3 مرتبه روی سطح کار بکوبید تا حبابهای هوا از بین مواد خارج شده و بلافاصله سینی را در بالاترین طبقه فر قرار دهید.مدت پخت رولت بین 8 تا 10 دقیقه ست....بعد از 8 دقیقه در فر رو باز کنید و با انگشت سطح رولت رو چک کنید اگه حالت اسفنجی داره و چسبنده نیست یعنی کامل پخته و باید سریع از فر دربیارید اگه بیشتر از 10 دقیقه رولت توی فر بمونه خشک و ترک میخوره.میتونید 8 دقیقه که پخت برای 2 دقیقه هم گریل رو بزنید تا روی رولت طلایی تر بشه.حالا سینی را از فر دربیارید و یک دقیقه صبر کنید و بعد پارچه نخی تمیزی را روی سینی بیندازید تا رولت آرام آرام خنک بشه و در طی خنک شدن خشک نشه.حدود 10 تا 15 دقیقه طول میکشه.بعد دورتا دور رولت را ببرید و روی پارچه برگردانده و کاغذ پشت اونو جدا کنید و با پارچه رول کنید و 30 دقیقه دیگه صبر کنید،در این فاصله خامه فرم بدید و بعد روی رولت بمالید و رول کنید.
...
نظرات