عکس پاستیل ژله ای
shayli
۱۲۴
۴.۹k

پاستیل ژله ای

۱۷ آذر ۹۷
سلام دوستان مهربونم، از لایکها و کامنتهای پرمهرتون بینهایت ممنونم😘
امشب با اومدم با یه ایده یلدایی دیگه😉
کلیپ تهیشو فرستادم انشالله به زودی براتون به نمایش درمیاد.
پاستیل هندوانه
مواد لازم:
ژله قرمز ۱ بسته (من از ژله توتفرنگی استفاده کردم)
ژله آلوورا ۱ بسته
ژله سبز ۱ بسته ( من از ژله طالبی استفاده کردم)
شیر نصف استکان
پودر ژلاتین ۴/۵ قاشق غذاخوری
گلوکز مایع ۳ قاشق مرباخوری
شکر ۳ قاشق غذاخوری
آب سرد به مقدار لازم
قالب سیلیکونیه شکلات
طرز تهیه:
ابتدا یک بسته پودر ژله قرمز را با ۱/۵ قاشق پودر ژلاتین و یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط کرده و بهش یک سوم لیوان آب سرد اضافه میکنیم و یک قاشق مرباخوری گلوکز مایع اضافه میکنیم ومواد رو مخلوط میکنیم وروی سماور در حال جوش میذاریم تا به روش بن ماری ذرات ژله کاملا حل شود .
یک بسته ژله الوورا رو با ۱/۵ قاشق غ پودر ژلاتین و ۱ قاشق شکر مخلوط کرده و یک سوم لیوان آب سرد بهشون اضافه کرده و۱ قاشق مرباخوری گلوکز را اضافه کرده وروی سماور در حال جوش بن ماری میکنیم تا ذراتش کاملا حل شود.
قالب سیلیکونیه شکلات رو چرب میکنیم،رویه مواد پاستیلیه قرمز را با قاشق میگیریم تا مواد شفاف بشن بعد با قاشق تا یک سوم گنجایش قالبها مواد قرمز میریزیم و یه ربع داخل یخچال میذاریم تا مواد قرمز ببندند.
رویه مواد سفید رنگ رو هم میگیریم و به مواد سفیدی که خنک شدن سه الی چهار قاشق شیر هم دما با محیط اضافه میکنیم و شیر را با مواد مخلوط کرده ومواد رو از صافی عبور داده و بعد از اینکه مواد قرمز خودشونو گرفتن مواد سفید رو با قاشق روشون میریزیم و دوباره تو یخچال میذاریم تا ببندن.
یک بسته ژله سبز رو با ۱/۵ قاشق غ پودر ژلاتین و ۱ قاشق غ شکر مخلوط کرده و بهش یک سوم لیوان آب سرد اضافه میکنیم و بهش ۱ قاشق مرباخوری گلوکز اضافه میکنیم و روی سماور در حال جوش بن ماری میکنیم تا شفاف شود وبعد از چند دقیقه که رویه بست رویه آنرا با قاشق برمیداریم، من بهش کمی رنگ سبز هم با خلال دندان اضافه کردم، بعد از اینکه قسمت سفید رنگ خودشو گرفت مواد سبز رنگ رو هم داخل قالب میریزیم و قالب رو یکساعت داخل یخچال میذاریم تا پاستیلها کاملا ببندن بعد از اینکه پاستیلها کاملا بستن با دست از پشت قالبها رو به داخل فشار داده و پاستیلها رو یکی یکی خارج میکنیم و در آخر روشون تخم خرفه یا تخم شربتی میپاشیم.
نکته ها:
اگه موقع بستن لایه ها مواد بیرون سفت شدن کمی روی بخار سماور در حال جوش بذارید دوباره ذوب میشن.
گلوکز برای کشدار شدن پاستیلها استفاده میشه پس حتما سعی کنید استفاده کنید لوازم قنادیها گلوکز دارن.من مقداری از موادم اضافه اومد تو قالب تخم مرغی ریختم.
#پاستیل#پاستیل_هندوانه#ایده_یلدا#پاستیل_ژله_ای
...
نظرات