عکس تخم مرغ عسلی
bahar
۳۰
۷۰۳

تخم مرغ عسلی

۲۲ آذر ۹۷
#تخم_مرغ_عسلی
.
توضیحات امروز خیلی تخصصیه ساده نگذرید و بخونید حتما...
ابپز کردن تخم مرغ در عین سادگی خیلی تخصصیه علتشو میگم.
شما برای ابپز کردن تخم مرغ باید اول اب رو بزارید به مرحله ای که به حالت ریزجوش رسید برسه و بعد تخم مرغ رو داخلش بزارید از لحظه قرار دادن تخم مرغ با شعله متوسط 4دقیقه که گذشت تخم مرغ عسلی شده یعنی سفیده کامل سفت و زرده داغ و خامه ای
10دقیقه بعد تخم مرغتون کاملا سفته وباید تخم مرغها رو بعد زمان تعیین شده بلافاصله داخل اب سرد بزارید تا پخت متوقف بشه.
بهتره بدونید هرچی از زمان 10دقیقه بیشتر تخم مرغتون بپزه باعث بیشتر شدن بوی ضحم تخم مرغ میشه .وحتما داخل ابسرد بزارید تا غیر از متوقف شدن پخت اون لایه سبز دور زرده که اصلا سالم نیست تشکیل نشه.
واما

تخم مرغ آب پز در واقع یک نام بی مسما است. در حقیقت شما هرگز نباید تخم مرغ‌ها رو با آب کاملا جوش بپزید. بلکه آن ها را با شعله ملایم بپزید. اولین دلیل اون اینه که جوش آوردن آب باعث تکان‌های شدید تخم مرغ و ضربه خوردن به بدنه‌های شیرجوش می‌شه که در بسیاری مواقع به شکستن تخم مرغ‌ها و بیرون زدن سفیده‌ها منجر می‌شه.

دلیل بعدی ماسیده شدن یا دلمه شدن پروتئین موجود تو سفیده‌های تخم مرغ در دمایی بسیار پایین تر از حد انتظار شماست. در واقع پروتئین‌های موجود در سفیده تخم مرغ در دمای ۱۴۰ تا ۱۹۰ درجه فارنهایت ماسیده میشن و این در حالیه که آب در ۲۱۲ درجه فارنهایت می‌جوشه.

با این وجود که زرده‌های تخم مرغ در دمای بالا به طور کامل می‌بندند اما سفیده‌ها اگر گرمای زیاد ببینند حالت لاستیکی به خودشون می‌گیرن. پس بهتره برای آب پز کردن تخم مرغ ابتدا در اب جوش نیومده قرار بدین تا آرام آرام  با زیاد شدن حرارت به دمای مورد نظر برسه. فراموش نکنید که دمای آب از ۱۸۰ تا ۱۹۰ درجه فارنهایت بالاتر نره تا از این موارد جلوگیری بشه و این یعنی با شعله ملایم به ارامی بجوشه.
برای صبحانه های هیجان انگیزمون باید این هشتگو کلیک کنید #صبحانه_ی_پنجشنبه_ها 🚫 برای نترکیدن تخم مرغ در اب 1ق سرکه اضافه کنید.
در صورت بسته نبودن پیجتون لایک و کامنت دوستانی که انجام دادن متقابلا انجام میشه.
.
کپی با ذکر منبع لطفا حتما.😊 #صبحانه_ی_پنجشنبه_ها #تخم_مرغ_ابپز_بهار
...
نظرات