عکس الویه من بعد مدتها
باران
۲۸
۷۶۹

الویه من بعد مدتها

۲۶ فروردین ۹۸
سلام حتمت کپشن بخونید مفید واستون
این ی الویه ساده فقط بهانه ای کنارشما باشم
F 5:
#انواع_سس_ها



فست فودها سس‌های خاص خودشان را می‌طلبند. حتی اگر دست به کار درست کردن استیک و جوجه و ماهی کبابی و میگو هم شوید، باز باید آنها را با سس مخصوصشان سرو کنید. به جز این برخی سس‌ها هم هستند که ممکن است در ایران ندیده باشید اما در منوی غذای خارجی‌ها به چشم تان بخورد. ما شما را با این سس‌ها آشنا می‌کنیم.

#کچاپ_و_خردل

سس‌هایی که ماده اصلی آنها، گوجه فرنگی است (کچاپ) یا از برخی دیگر از انواع سبزیجات به علاوه ادویه‌های مختلف محلی تهیه می‌شوند جزو کلاسیک‌ترین سس‌های دنیا به حساب می‌آیند. برخی سس‌ها را هم از میوه پخته تهیه می‌کنند که معمولاً پوست و بافت الیافی میوه را برداشته و میوه را شیرین و یکنواخت می‌کنند. سس کچاپ از این دست سس‌ها است و بیشتر با غذاهایی که سریع حاضر می‌شوند به کار می‌رود. خردل اما با هر نوع غذایی به عنوان چاشنی استفاده می‌شود و می‌توانید آن را همیشه سر میز غذایتان داشته باشید.

#سس_چیلی_‌تای

هم شاید بتواند در همین رده قرار گیرد. این سس از ترکیب فلفل تند قرمز، شکر، نمک، سرکه، پیاز، سیر، گلوکز، ادویه‌جات و آب تولید شده و برای همه غذاهای گوشتی، دریایی و سوخاری، پیتزا، لازانیا و ماکارونی مناسب است.

#سس_انار

سس انار برای انواع غذاهای گوشتی، دریایی و جوجه‌کباب مناسب است. این سس از ترکیب پوره انار، نمک، شکر و آب تولید شده است و طعمی ترش، شور و شیرین دارد.

#سس_ماست_و_لیمو

ماست پاستوریزه، سرکه، سبزیجات معطر، روغن مایع، شکر و نمک وقتی با پودر خردل مخلوط شوند این سس را درست می‌کنند. اما نباید فکر کنید که سس لیمو یا سس ماست چون از لیمو و ماست تهیه شده‌اند، بهتر از مایونز معمولی بوده و کم‌ضررترند.

#سس_ساندویچ

این سس ترکیبی است از رب گوجه‌فرنگی، زرده تخم‌مرغ، ادویه‌جات، روغن مایع سویا، خیارشور، سرکه، شکر، نمک و آب که همانطور که از نامش پیداست در انواع ساندویچ گرم و سرد مورد استفاده قرار می‌گیرد و به راحتی می‌توانید آن را در خانه تهیه کنید.
#سالسا

سس سالسا یکی از چاشنی‌های معروف غذاست. این سس، معمولاً تند است و مصرف آن در منطقه آمریکای لاتین رواج دارد. سالسا را جزو سس‌هایی که پخته نمی‌شوند، دسته بندی می‌کنند. اصل واژه سالسا اسپانیایی است که خود ریشه لاتین دارد و به معنای سس است. در تهیه آن از گوجه فرنگی، پیاز و فلفل نپخته و دیگر مواد زبر خام استفاده می‌شود و آن را معمولا با نان تورتیلا می‌خورند. سس سالسا انواع دیگری هم دارد که برخی از آنها را با نعناع، آناناس و یا انبه تهیه می‌کنند.

#گواکاموله

هر نوع سسی که در تهیه آن از آووکادو به عنوان ماده اصلی استفاده شود، سس گواکاموله نام دارد و مصرف آن در ایران چندان رایج نیست. گواکاموله نوعی دیپ است. یعنی سسی که به صورت گرم یا سرد سرو می‌شود و معمولا بافت سنگین و پوره مانندی دارد. دیپ‌ها معمولا به عنوان اشتهاآور همراه کراکر، بیسکوئیت‌های شور، سیب زمینی سرخ کرده، سبزیجات خام و غذاهای دریایی مثل میگو خورده می‌شوند.

#سس_آلو

سس آلو که به آن سس اردک نیز گفته می‌شود نوعی سس غلیظ با طعم ترش و شیرین است که از آلو، زردآلو، شکر و ادویه‌جات تهیه می‌شود. این سس غالباً با غذاهای تهیه شده از گوشت اردک یا گوشت دنده سرو می‌شود.

#سس_سویا

سس سویا از دانه‌های گیاه سویا تهیه می‌شود. این سس شورمزه بوده و در آشپزی کشورهای خاور دور همچون چین و ژاپن کاربرد فراوانی دارد و از آن برای مزه‌دار کردن سوپ‌ها، مارینیدها، انواع گوشت، ماهی، سبزیجات و دیگر سس‌ها استفاده می‌شود.

#بشامل

سس بشامل یکی از سس‌های اصلی کشور فرانسه است که برای تهیه آن، شیر گرم را بتدریج به آرد و کره اضافه می‌کنند و آرام بهم می‌زنند. سپس ادویه جات مختلف به این سس اضافه می‌کنند.
#تار_تار

سس تارتار یک سس سفید غلیظ است که از مایونز درست می‌شود. سس مایونز با خیار شور، جعفری تازه، ترخان، آب لیموترش و پیاز که به خوبی خرد شده باشند مخلوط می‌شود. می‌توان به آن خردل اضافه کرد. از آن برای طعم دادن به غذاهای دریایی استفاده می‌شود.

#سس_نان

سس نان نوعی سس غلیظ انگلیسی است که از ترکیب خرده‌های نان، شیر، پیاز، خامه و ادویه‌جات گوناگون که معمولاً شامل میخک نیز می‌شود تهیه می‌گردد. سس نان معمولاً همراه با غذاهای تهیه شده از گوشت سفید و گوشت پرندگان وحشی شکارشده سرو می‌شود

#سس_گوشت

در کشور انگلستان، سس گوشت نوعی سس سنتی محسوب می‌شود که معمولاً همراه با گوشت کباب شده مصرف می‌شود. مواد تشکیل دهنده آن، سیب زمینی، گوشت و سبزیجات پخته است. در این کشور سس سیب و سس نعنا هم همراه با گوشت مصرف می‌شوند
...
نظرات