عکس باقلا پلو با ترشی زمستانه
رضوانک
۰
۱.۳k

باقلا پلو با ترشی زمستانه

۱۶ اسفند ۹۸
چگونه پیک نیک را عاشقانه تر برگزار کنیم؟!

🔹وسایل مورد نیاز
یک لیست از وسایل مورد نیاز در سفر
لباس ، اسناد و مدارک ، پول و کارت اعتباری ، اطلاعات سفر ، لوازم بهداشتی و شخصی ، وسایل و ابزار ارتباطی و الکترونیکی و اسناد، پول، اطلاعات مسافرتی، ابزار و وسایل رفتن به پیک نیک و ...

🔹لباس برای سفر
  تی شرت/ بلوز: همراه داشتن 5 بلوز آستین بلند یا کوتاه (چه تعداد از هر کدام بستگی به فصل دارد) .آوردن بلوز آستین بلند که در صورت لزوم با تا کردن آستین ها به بلوز آستین کوتاه تبدیل می شود بهتر است. به جنس لباسها هم توجه کنید که در اثر گذاشتن در چمدان بیش از اندازه چروک نشود.

شلوار/شلوارک: دو جفت مورد نیاز است،شلوارها باید نازک و خنک (ترجیحا نخی) باشند تا در هوای گرم و مرطوب باعث آزار شما نشود.جین در فصل تابستان گرم است و دیر خشک می شود.بسیاری از مسافران شلوارهایی که دارای جیب زیپ دار هستند را ترجیح می دهند تا کیف پول خود را در آن قرار داده و از خطر دزدیده شدن حفظ کنند.آوردن یک شلوارک در سفر کافیست،زیرا هم بیرون و هم  برای شنا در دریا یا دریاچه قابل استفاده است

🔹در سفر و پیک نیک كارها به دو قسمت قبل و بعد تقسیم کنید.

۱)🤔كارهایی مثل خریدكردن، هماهنگی با همسفرها، برنامه ریزی سفر و تماس با مراكز اطلاع رسانی در مورد راه ها و شرایط آب و هوا، هماهنگی با ماشین ها، پیدا کردن هتل، تور مناسب یا تهیه بلیت و... از جمله امور قبل از سفر هستند .

۲)🏕هماهنگی اعضای سفر و پیدا كردن جای مناسب برای كمپ زدن، سرشماری و مواظبت از اموال در هر توقف واسكان، و احیانا کشیك شبانه و همكاری برای درست كردن غذا و تهیه مایحتاج در زمان سفر و... هم در دسته کارهای حین سفر قرار می گیرند.

🚌- در طول سفر تقسیم وظایف مهم ترین بخش کار است.
در تقسیم وظایف به توانایی های افراد دقت داشته باشید و یادتان باشد تمام مسئولیت كارها را به یك یا چند نفر محدود نکنید و حتی از كودكان هم كمك بخواهید.

🍱- دسته جمعی غذا درست کنید.
هرچند توصیه شده كه در سفر غذاهای سبك بپزیم و بخوریم اما درست كردن غذا آن هم به صورت دسته جمعی لذت خاص خودش را دارد. بنابراین خرید مواد اولیه برای غذای همه هم مقرون به صرفه تر است و هم اعضای گروه را به هم نزدیك تر می كند.

⛺️تصميم گرفتن براي رفتن به يك سفر دسته جمعي يا تفريح جمعي كار سختي نيست كه نياز به زمان و مكان مناسب داشته باشد. سفرهاي دسته جمعي به افراد كمك مي كند طعم واقعي يك تفريح شاد و هيجاني را چشيده و تجربه كنند.البته اگر به نکات زیر هم توجه داشته باشید می توانید خاطره خوبی را از این گردش در ذهنتان ثبت کنید.

👶- قبل از سفر نكات ایمنی را به همه گوشزد كنید.
اگر همراه خود افرادی با سنین کم دارید. به دلیل آسیب پذیرتر بودن بچه ها، آنها را در طول سفر به حال خود رها نكنید.

🗣- برای سفر یک مدیر انتخاب کنید.
مسن ترین یا باتجربه ترین و حتی زرنگترین فرد سفر می تواند مدیر سفر باشد. اما هر که انتخاب شد باید تمامی افراد به نظرات او احترام بگذارند و حرف اول و آخر را او بزند. مدیر سفر نیز باید با در نظر گرفتن علایق و سلایق همه اعضای سفر برنامه های نسبتا دقیق طراحی كند.

👵- پیش از اینكه سفر شروع شود با هماهنگی اعضاء، یک نفر را به عنوان مادر خرج انتخاب کنید.مادر خرج به كسی گفته می شود كه بعد از گرفتن سهم هر فرد در هزینه های كلی سفر آن را در جای خود هزینه می کند و وظیفه دارد که تمامی هزینه ها را نوشته و در پایان سفر به اطلاع افراد برساند.

_پیشاپیش روز تولد حضرت علی (ع) و روز مرد رو تبریک میگم.⁦♥️⁩💙

_ترشی زمستانه رو با گوجه میکس شده درست کردم ،منتهی چند دقیقه ای اونو پختم و بعد دو برابرش سرکه ریختم ، سرد که شد مواد ریز شده (خیار ،هویج،کرفس،گل کلم و فلفل سبز و زیتون) ، کمی سیاه دانه ، نمک و فلفل رو بهش اضافه کردم و گذاشتم تو یخچال (ماندگاری این ترشی کم هستش به خاطر گوجه ولی زود میرسه) ،بعد از یک هفته آماده ست .

#باقلا_ پلو#مرغ #ترشی _زمستانه#پیک_ نیک#عاشقانه #رضوانک
...