عکس کرم توت فرنگی
h&s
۹۶
۱.۲k

کرم توت فرنگی

۱۱ خرداد ۹۹
لطفا ورق بزنید عکس ها کاملا متفاوت هستن🙏
#کرم_توت_فرنگی
#اکبرجوجه
#رول_گوشت_بادمجان
سلام به همه دوستای جدید و قدیمی🙋‍♀️
🍓🍓🍓🍓🍓
برای درست کردن این مقدار دسر از یک لیوان پوره توت فرنگی ، یک خامه ۱۰۰ گرمی ، ۲ عدد بستنی لیوانی وانیلی و سه لیوان شیر  و ۴ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین و به اندازه دلخواه شکر استفاده کردم.به این ترتیب که در ابتدا ژلاتین رو بن ماری کردم بعد بقیه مواد رو توی مخلوط کن ریختم و در انتها ژلاتین رو بهش اضافه کردم و توی قالب و داخل یخچال گذاشتم تا خودشو گرفت.
🍗🍗🍗🍗🍗
برای اکبر جوجه هم عرضم به خدمتتون که جوجه های یک کیلویی رو بعد از دو نصف کردن با پوست شستم و توی پیاز و سیر حلقه شده و نمک و فلفل قرار دادم و یک شب استراحت دادم بعد پیازهارو خارج کردم و زعفرون و رب انار زدم و باز هم ۳ ساعت استراحت دادم.روغن سرخ کردنی رو توی قابلمه گود و بزرگ داغ کردم و مرغ هارو از سمت داخل توی روغن گذاشتم(نه از طرف پوست) در قابلمه رو گذاشتم و شعله رو کم رو به متوسط گذاشتم .مرغ ها اب انداختن و برشته که شدن به سمت پوست برمیگردونیم تا برشته بشن.ده دقیقه اخر هم یه کره ۱۰۰ گرمی رو توی روغن ریختم تا خوشمزه تر بشن.(دقت کنید نه مرغم رو در ابتدا پختم و نه آب داخل روغنش ریختم)در نهایت هم یه مرغ برشته و در عین حال آبدار تحویل گرفتم😉پخت کامل حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان میبره. باید کنار اکبر جوجه رب انار سرو بشه و حتما با پلوی زعفرونی میل بشه.
🍆🍆🍆🍆🍆🍆
برای رول بادمجون هم بادمجان هارو نازک بریدم توی روغن سرخ کردم و کنار گذاشتم.برای مواد داخلش پیاز گوشت چرخکرده و قارچ و فلفل دلمه ، ذرت و کمی رب و ادویه اضافه کردم بعد روی بادمجون ها کمی از مواد گذاشتم و بادمجون رو ، رول کردم . برای سس زیر و روی بادمجون ها گوجه فرنگی رو رنده و با روغن و کمی رب و ادویه تفت دادم کمی اب اضافه کردم تا شل بشه و راحت کف ظرف پخش بشه.بعد کف ظرف پیرکس کمی سس ریختم رول های بادمجان رو روش چیدم کمی سس روی رول هاریختم و بعد پنیر پیتزا روشون گذاشتم و توی فر ۱۸۰ درجه ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت گذاشتم تا روشون برشته شد‌.

پ.ن : سوپ جو سفید هم درست کرده بودم که به علت بد عکس بودن ازش عکس ننداختم😁
 عکس ها چون توی نور شب گرفته شده بودن و امکان هنری عکس گرفتن نبود به صورت آلبومی گذاشته شدن.
در اخر هم بگم که برای پاگشای برادرم و خانومش مهمونی دادم . دوست داشتم مفصل تر باشه ولی به خاطر شرایطم نتونستم. در کل همه چی عالی بود و همه خداروشکر کلی کیف کردن😊
...
نظرات