عکس کیک کشمشی
Hadis_gd
۲۶
۱۷۱

کیک کشمشی

۲۶ آبان ۹۹
این کیک بافتش عالیه😌 و مزه اش بی نظیره من که عاشقش شدم😍😍😍😍
فقط نمی دونم چرا کشمش هاش ته نشین شد😐 همه نکات رو هم رعایت کردم☹️
من یک قاشق غ گلاب هم اضافه کردم 🙃
انصافا بوی این کیک دل منو که برد😍
#کیک_کشمشی
مواد لازم:
تخم مرغ۳ عدد
آرد سفید قنادی یک و نیم پیمانه
شکر۱ پیمانه
شیرنصف پیمانه
روغن مایع نصف پیمانه
بکینگ پودرنصف قاشق غذا خوری
وانیلی یک چهارم قاشق چایخوری
کشمش پلویی یک چهارم الی نصف پیمانه

🥧🥧🥧🥧🥧🍇🍇🍇🍇🍇🍇

طرز تهیه:
یک الی دو قاشق از آرد ذکر شده در مواد اولیه رو به کشمش اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید و کنار بذارید. ( مخلوط کردن کشمش ها با آرد، از ته نشین شدن آنها جلوگیری میکنه).
آرد و بکینگ پودر رو با هم کاملا مخلوط کنید و سه بار الک کنید و کنار بذارید.زرده و سفیده های تخم مرغ رو از هم جدا کنید. سفیده های تخم مرغ رو داخل ظرفی بریزین و با همزن شروع به زدن کنید. هم‌زمان با زدن سفیده‌ها، نصف مقدار شکر رو کم کم به سفیده ها اضافه کنید و انقدر بزنید تا سفیده کاملا فرم بگیره و با برگردوندن ظرف نریزه.
زرده‌ها، وانیل و شکر رو در ظرف جداگانه‌ با دور تند همزن بزنید تا کاملا کرم رنگ، کشدار و حجیم بشه.
بعد شیر و روغن مایع رو به ترتیب به مایه اضافه کنید و هر کدوم رو با دور کند همزن فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید.
(در این مرحله در صورت دلخواه میتونید همراه با شیر یک قاشق غذاخوری گلاب هم اضافه کنید تا طعم خوبی به کیک بده اما این کار سلیقه ای هست).مخلوط آرد و بکینگ پودر رو در دو مرحله اضافه کنید و با لیسک به حالت دورانی یا با دور کند همزن خیلی کم و در حد مخلوط شدن هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست بشه.
سفیده تخم مرغ رو در چند مرحله به مایه اضافه کنید و با لیسک به آرومی و به حالت دورانی مخلوط کنید تا پف سفیده نخوابه و با مواد مخلوط و یکدست بشه. دیواره‌های قالب رو از قبل با روغن جدا کننده به خوبی چرب کنید و یک سوم از مایه کیک رو داخل قالب بریزین؛ موقع ریختن مایه قالب رو حرکت بدین و تمام مایه رو از یک نقطه داخل قالب نریزین.
من از قالب خرطومی فلزی با قطر بیست و سه سانت استفاده کردم از هر طرح و جنسی میتونید برای این کیک استفاده کنید اما حتما قالب رو به خوبی چرب کنید
کشمش رو با آرد رو به مایه باقی مونده اضافه کنید و با لیسک خیلی کم و در حد مخلوط شدن هم بزنید. بقیه مایه رو هم داخل قالب و روی مایه ساده بریزین. این کار از ته نشین شدن و چسبیدن کشمش‌ها به کف قالب جلوگیری میکنه!
قالب رو داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 40 دقیقه بپزید؛ زمان در فر های مختلف متفاوته
...
نظرات