عکس چیز کیک هندوانه
طاهره
۷۹
۱.۶k

چیز کیک هندوانه

۲۵ آذر ۹۹
#یلدا
تخم مرغ : 2 عدد
شکر : یک دوم پیمانه
ماست : یک چهارم پیمانه
روغن مایع : دو و نیم قاشق سوپخوری
آرد : یک پیمانه
بکینگ پودر : یک دوم قاشق چایخوری
وانیل : نصف قاشق مربا خوری
رنگ ژله ای.....
مواد لازم لابه پنیری
پنیر خامه ای یا ماسکارپونه : 200 گرم
خامه صبحانه : 200 گرم
شکر : یک دوم پیمانه
پودر ژلاتین : یک و نیم قاشق سوپخوری
آب سرد : 3 قاشق سوپخوری
وانیل : نصف قاشق مربا خوری
شکلات چیپسی : به مقدار لازم
رنگ ژله ای
رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید. داخل قالب 18 سانتی کاغذ روغنی انداخته و دیواره قالب رو چرب کنید . تخم مرغ , شکر و وانیل رو با همزن به مدت 5-4 دقیقه هم میزنیم تا کاملا رنگش روشن بشه و حجم بگیره ماست رو اضافه میکنیم و در حد مخلوط شدن هم میزنیم. و روغن مایع ... باز هم در حد مخلوط شدن هم میزنیم.در این مرحله رنگ سبز رو به مایع اضافه کنید.  آرد و بکینگ پودر رو 3 بار الک کرده و اضافه میکنیم و با لیسک به آرامی مخلوط میکنیم تا مایه کیک یکدست بشه .ماییه کیک رو داخل قالب ریخته و بعد از 25 دقیقه با تستر یا چنگال چک کنید و وقتی تستر تمیز بود کیک رو از فر دربیارید.
من کیک رو بعد از خنک شدن از قالب خارج کردم و سلفون کشیدم و تو دمای محیط یک شب نگهداشتم و فردای اون شروع کردم به آماده کردن فیلینگ چیز کیک.شما میتونید همه رو در یه روز انجام بدید ولی بهتره که کیک یک شب استراحت کنه.
برای مایه چیز کیک آب سرد رو داخل لیوان بریزید و پودر ژلاتین رو روی اون بپاشید و کمی هم بزنید . بعد به روش بن ماری یا به کمک مکروفر اجازه بدید تا کاملا ژلاتین حل بشه.در یه ظرف دیگه پنیرخامه ای , خامه صبحانه , شکر و وانیل رو با همزن به مدت 2-1 دقیقه هم بزنید تا یکدست بشن.
ژلاتین حل شده و از داغی افتاده رو به مخلوط پنیری اضافه کرده و با همزن خوب مخلوط کنید . مایه پنیری رو تو دمای محیط میذاریم و میریم سراغ کیک.
به کمک چاقوی لیزری به فاصله دو سانت از اطراف کیک یه برش میزنیم منتها این برش نباید تا انتهای کیک باشه حدود 2 سانت کمتر از کف کیک باشه . و داخل کیک رو خالی کنید .اطراف کیک که رنگش تیره تر هست رو یه آرومی با دست یه لایه خیلی نازک میتراشیم و جدا میکنیم .برای اینکه کار راحت تر باشه من داخل دایره رو یه  + زدم و یکی از قسمتها رو به آرومی خارج کردم . تا بقیه راحت تر جدا شن.
دایره مورد نظر کاملا خالی شده حالا ناهمواریهای داخل کیک رو به آرومی صاف میکنیم.
باز هم تاکید میکنم که هدف ما ایجاد یه دایره توخالی هست که از اطراف و کف کیک 2 سانت ضخامت داره.
دیواره های کیک رو هم با پالت  به ضخامت 1 سانت با مایه پنیری میپوشونیم از مایه پنیری مقداری داخل کیک میریزیم و با قاشق پخش میکنیم ضخامت این لایه حدود 1 سانت هست.و۲۰ دقیقه داخل فریزر میگذاریموبه باقیمانده مایه پنیری رنگ قرمز میزنیم و هم میزنیم.بعد از بیست دقیقه مایه پنیری قرمز رو داخل کیک میریزیم وروش شکلات چیپسی میریزیم و به مدت 4-3 ساعت داخل یخچال میذاریم تا کاملا ببنده.
...
نظرات