عکس #مک اند چیز غذای انگلیسی

#مک اند چیز غذای انگلیسی

۱۶ فروردین ۰۰
#مک اند چیز (mac&cheese )
۱۴ جولای هرسال (۲۴ تیر) روز جهانی «مک اند چیز» است. «مک اند چیز» یا همان «ماکارونی و پنیر» در واقع یکی از محبوب‌ترین انواع پخت ماکارونی با پنیر است که بیشتر در کافی‌شاپ، رستوران و فست‌فودها سرو می‌شود. مک اند چیز سوخاری یا با خامه و پنیر از جمله غذاهایی است که هم به درد مهمانی و جشن تولد می‌خورد و هم بچه‌ها خیلی خوب و بدون دردسر آن را میل می‌کنند.
ماکارونی و پنیر یا مک اند چیز (انگلیسی: Macaroni and cheese‎) غذایی با ریشه انگلیسی است که از ماکارونی و پنیر (معمولاً چدار) تشکیل می‌شود. مک اند چیز در بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و کانادا بسیار متداول است.
در مک اند چیز، پنیر با سس بشامل همراه می‌شود تا یک سس مورنی ایجاد کند.
مواد لازم :
ماکارونی فرمی یک بسته
پیاز خلالی شده یک عدد بزرگ
پوره گوجه و رب گوجه فرنگی از هرکدام به اندازه دوقاشق غذاخوری
پنیر پیتزا ( به مقدار لازم )
نخود فرنگی : صدگرم
ذرت به اندازه دوفنجان (حتما قبل ازاینکه ذرت را با سس ترکیب کنید آن را بخار پز کنید .دریک قابلمه آب بزارید ویک صافی استیل روی آن قرار دهید و ذرت ها را در درون صافی قرار دهید و یک سر قابلمه روی آن قرار دهید هر چند دقیقه ذرت ها را هم بزنید تا همگی کامل پخته شوند بعد ازاینکه کامل پخته شوند به سس اضافه شوند)
هویج رنده شده دوتا سه عدد متوسط
طرز تهیه :
اول از همه پیاز را تفت می دهیم و زردچوبه و رب گوجه و پوره گوجه را اضافه کرده وخیلی خوب تفت می دهیم .بعد تمام سبزیجاتی راکه نام بردم اضافه می کنیم و تمام ادویه های دلخواه را اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم .در این حین سس بشامل را درست می کنیم (یکی دوقاشق کره را در ماهیتابه ای ذوب کرده و بعد دوقاشق غذاخوری آرد را به آن اضافه می کنیم و آرد را تفت می دهیم و بعد یک تا دوپیمانه شیر را اضافه کرده و نمک و فلفل سیاه و پودر آویشن را به آن اضافه میکنیم .برای مک اند چیز لازم است مقداری پنیر پیتزا به سس بشامل اضافه شود .وقتی کمی غلیظ شد از روی گاز برمی داریم .)
حالا سس بشامل را به همان سس سبزیجاتی که آماده کرده بودیم اضافه می کنیم و هم می زنیم با شعله کم .بعد ماکارونی های آبکش شده را به این سس ها اضافه می کنیم و خوب باهم همه مواد را قاطی می کنیم و روی ماکارونی را داخل ظرفمان خوب صاف می کنیم با پشت قاشق و دوباره روی آن پنیر پیتزا می ریزیم و درب ظرف را می بندیم تا هم پنیرآب شود وهم ماکارونی دم بکشد .
...
نظرات