عکس فرنی
نَیِّرسادات
۵۶
۳۰۵

فرنی

۶ اردیبهشت ۰۰
سلام 🍃
🌹رمضان ماه بندگی خدا مبارک🌹
نماز و روزه هاتون قبول باشه ان شاء اللّٰه🙏🌷
التماس دعا🙏💐
#فرنی
#رمضان
#ماه_رمضان
#ماه_مبارک_رمضان
🌸فرنی برای ۴ نفر🌸
✅مواد لازم:
۲/۵ پیمانه شیر
۴ ق غ آرد برنج
۵ ق غ شکر
۴ ق غ گلاب
مقدار کم وانیل در صورت دلخواه
✅طرز تهیه:
ابتدا شیر و شکر و آرد برنج و وانیل را داخل یک ظرف ریخته و روی حرارت قرار می دهیم و مدام هم میزنیم تا به غلظت فرنی برسد و در آخر گلاب را اضافه کرده و شعله را خاموش می کینم.
⭐سریعا داخل ظرف مورد نظر منتقل می کنیم، چون در عرض چند ثانیه رویه میبنده و برای تزیین، کار رو مشکل میکنه. اگر به هر دلیلی، همین لحظه نمیتونید داخل ظرف مورد نظر بریزید، فرنی را مدام هم بزنید تا رویه نبنده و بعد به ظرف منتقل کنید، اما اینکار رو طولانی انجام ندید چون بعدا احتمال این هست که دیگه رویه نبنده و اونوقت دیگه اصلا نمیشه تزیینش کرد چون مواد تزیین توسط مایع فرنی خیس و بدشکل میشه.
⭐حتماً اجازه بدید فرنی کاملا سرد بشه و تزیین کنید چون اگر داغ باشه، تزیینتون رو خراب میکنه و حتی اگر تا میل کردن فرنی زمان زیادی باقی مونده باشه، بهتره که تزیین رو نگه دارید و نزدیک به اون زمان انجامش بدید.
⭐اگر روی فرنی ترک یا پارگی رویه بود، اصلا روی اون قسمت مواد تزیین نریزید، چون بعد از مدت کوتاهی به شکل بدی درمیاد و شکل زیبایی نداره.

😊👌به نظر من این طرز تهیه فرنی یکی از بهترین طعم هارو داره هم شیرینی فرنی خیلی اندازه میشه و هم میزان فرنی که به دست میاد برای ۴ نفر کافی هست.
...
نظرات