عکس کیک آپساید داون هلو(کیک هلو برگردان)پخت در پلوپز با دستور
محبوبه گلماه
۵۶
۷۶۷

کیک آپساید داون هلو(کیک هلو برگردان)پخت در پلوپز با دستور

۱۴ شهریور ۰۰
#کیک_آپساید_داون_هلو
#کیک_هلو_برگردان #کیک_در_پلوپز

سلام دوستان عزیز
اول از همه تسلیت میگم به خانواده محترم دوست عزیز معصومه جان 😔♥ خیلی ناراحت شدم وقتی استوری ها و پستهای دوستان رو دیدم🙁 با اینکه من تازه وارد پاپیون هستم و هنوز با دوستان زیاد آشنا نشدم اما بخاطر خدا و دلی که داریم انسانیت همه ما بر پا میمونه🍀 انشاءالله خدا به بچه هاش و خانواده اش صبر بده.

خب من امروز رسپی یک کیکی آوردم محشر و فوق العاده ست ، کیک آپساید داون هلو این کیک رو با لایه زیری کاراملی درست میکنن اما من از کاراملی خوشم نیومد یک تغییری دادم میریم تو رسپی میبینیم😊👇

مواد لازم برای لایه زیر کیک:
۱ تا ۲ ق غ عسل
۲ عدد هلو درشت
مواد لازم کیک:
۳ عدد تخم مرغ ریز (اگر درشت بود ۲ عدد کافیه)
1/5 لیوان + 1 ق غ آرد
نصف لیوان + 1 ق غ شکر
1 ق م سرخالی بکین پودر
3 قطره اسانس وانیل(پودر وانیل 1/4 ق چ)
نصف لیوان + 2 ق غ شیر
1/4 لیوان روغن مایع
پلوپز برقی مارک فِلِر

طرز تهیه:
برای شروع مواد را آماده کنید. آرد و بکین پودر را باهم مخلوط و ۳ بار الک کنید. ✔ یک نکته 👈 برای لایه زیر کیک من مواد کاراملی رو درست کردم ولی خوشم نیومد گفتم اگر بریزم کیک بپزه بعد سرد شدن ممکنه سفت بشه و حذفش کردم فقط اینکارو کردم که کف قابلمه پلوپز رو کمی چرب کردم و کاغذ روغنی گذاشتم و روی اون عسل ریختم و هلو های حلقه برش زده را چیدم
مواد کیک
ابتدا در ظرفی تخم مرغ ها را ۵ دقیقه با همزن برقی بزنید تا کف کند سپس شکر و وانیل را اضافه کنید و آنقدر با همزن برقی بزنید تا به حالت کرمی روشن و کشدار در بیاد بعد روغن مایع را اضافه کنید و با همزن در حد مخلوط شدن بزنید و شیر را افزوده با دورکند همزن در حد مخلوط شدن هم بزنید.
همزن را خاموش کنید و کنار بزارید سپس مخلوط آرد را در سه مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و با لیسک آرام هم بزنید حالا مایه کیک را آرام روی لایه هلو بریزید و آرام دو بار به زمین بکوبید تا هوای اضافه خارج شود حواستون باشه آرام بکوبید
حالا قابلمه را در پلوپز قرار دهید (مارک پلوپز من فِلِر هست) در پلوپز را ببندید و دکمه فهرست رو بزنید روی گزینه وسط کیک بعد دکمه شروع رو بزنید. حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه طول میکشد البته پلوپز خودش تنظیم میکنه وقتی دکمه گرم نگهداشتن روشن بشه میتونید در پلوپز رو باز کنید و با چوب سیخ کباب امتحان کنید اگر مایه ای به چوب نچسبید یعنی کیک پخته ست.
بعد بزارید کیک از داغی بیفتد و با کمک لیسک لبه های کیک را از پلوپز آزاد کنید و به راحتی در ظرف سرو برگردانید(قطر قابلمه پلوپزم ۲۲سانت هست)
اینم کیک آپساید داون هلو خوشمزه و عالی ما🌺
#در_فر این کیک را میتونید در قالب قطر ۲۰ سانت و با دمای ۱۷۵ درجه به مدت ۳۵ تا ۵۰ دقیقه بپزید.
#بدون_فر این کیک رو میتونید در قابلمه یا در قالب ساده که قالب را در قابلمه که آب جوش ریخته باشید و گرم باشه و در قابلمه را دمکنی گذاشتید به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بپزید. توجه کنید ✔ در فر و در قابلمه را تا ۳۰ دقیقه باز نکنید وگرنه پف کیک به راحتی میخوابد.
(امیدوارم درست کنید بدون کاراملی و لذت ببرید ممنون میشم نام کاربری منو ثبت کنید👇
@mahboobeh_71)
...
نظرات