عکس ناهار ما بود
مریم قلیزاده
۹۲
۱.۵k

ناهار ما بود

۲۳ شهریور ۰۰
سلام دوستای گلم امیدوارم که حالتون خوب باشه❤اینم یه ایده دیزاین زیبای دیگه که خودم حسابی دوستش داشتم
برای طرز تهیه مرغ سرخ شده، ابتدا تکه های مرغ را  بشویید. سپس یک عدد پیار را خرد کنید، تکه های مرغ را درون قابلمه ای بریزید و پیاز‌ها را به آن اضافه کنید. به مواد نمک، فلفل و زد چوبه اضافه کنی در ادامه کار به اندازم لازم درون قابلمه آب بریزید، میزان آب باید به اندازه باشد که بر روی سطح مرغ ها را بگیرد. قابلمه را بر روی حرارت قرار دهید ابتدا حرارت را زیاد کنید تا آب به جوش آید بعد از به جوش آمدن آب حرارت را کم کنید و اجازه دهید مرغ ها به آرامی پخته شوند.
در مرحله بعدی از طرز تهیه مرغ سرخ شده، ماهی تابه ای مناسب انتخاب کنید و کمی روغن  داخل آن بریزید و بر روی حرارت قرار دهید در این فاصله که روغن گرم می شود شما پیاز دیگر را نگینی خورد کنید و داخل تابه بریزید و اجازه دهید کمی طلایی رنگ شود و سپس زرد چوبه به آن اضافه کنید و مجدد تفت دهید، سپس رب گوجه‌فرنگی را به پیازها اضافه کنید و مجددا  تفت دهید زمانی که تمام مواد داخل تابه به خوبی تفت خوردن شعله گاز را خاموش می کنیم و مواد را در کناری نگه می داریم.
الان به سراغ قابلمه بروید و ببیند وضعیت مرغ ها به شکل است. اگر مرغ ها نیمه‌پز شده‌اند آن را از قابلمه خارج کنید و اجازه دهید تا آب مرغ ها گرفته شود و تکه‌های مرغ خشک شوند. این کار را به کمک یک دستمال نیز می توانید انجام دهید، تکه های مرغ را بعد از آبکشی بر روی دستمال قرار دهید تا آب اضافه آن ها گرفته شود. توجه داشته باشید تکه های مرغ نباید زیادبپزند زیرا تا انتهای کار گوشت‌ها استحکام کافی نخواهند داشت.
در ادامه طرز تهیه مرغ سرخ شده، یک تابه ای دیگر انتخاب کنید و بر روی حرارت قرار دهید و کمی روغن ذاخل آن بریزید و اجازه دهید تا روغن درون تابه به همراه تابه کمی گرم شوند تا تکه های مرغ به تابه نچسبد و به خوبی سرخ شوند، تکه های مرغ را د رون تابه قرار دهید و سرخ کنید.
زمانی که هر دو طرف مرغ ها به خوبی سرخ شدند الان نوبت به اضافه کردن  آلو یا زردآلو خشک می باشد که البته اضافه کردن این دو مورد کاملا اختیاری می باشد.  سپس موادی که قبلا آماده کرده بود را به مرغ ها اضافه می کنیم و مجدد تمام مواد را کمی تفت می دهیم.
در آخرین مرحله از طرز تهیه مرغ سرخ شده، نیز یک لیوان از آب مرغ داخل قابلمه را برداشته و به مواد داخل تابه اضافه کنید و در تابه را بگذارید، حرارت را کم کنید و اجازه دهید تمام مواد حسابی باهم پخته شوند. توجه داشته باشید این غذا نباید آبدار باشد، بلکه باید سس بسیار غلیظ داشته باشد. بعد از گذشت یک ساعت غذای شما آماده است. این غذا را می توانید به همراه سبزیجات و حتی برنج سرو کنید. شما می توانید از سینه مرغ و یا ران مرغ سرخ شده در روغن برای این غذا استفاده کنید.

...
نظرات