عکس #کوکو پیازچه

#کوکو پیازچه

۲۰ آذر ۰۰
#کوکوپیازچه
_
کوکو یکی از غذاهای رایج است که از ترکیب سبزیجات مختلف با تخم مرغ بدست می آید. کوکو سیب زمینی و پیازچه، با استفاده از ترکیب سیب زمینی پخته و پیاز چه به دست می آید. این غذا علاوه بر سادگی در طبخ بسیار خوشمزه بوده و به دلیل وجود پیازچه خواص بسیاری دارد.از این غذا می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها یا جشن های تولد تهیه نمود. طبخ آن ساده است و به راحتی بدون کمترین زمان ممکن، به غذا تنوع می دهد.
کوکو پیازچه یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و محبوب ایرانی است که در شهرهای مختلف کشور با روش های متفاوتی طبخ می شود. در برخی شهرها این کوکو را با پیازچه های کوهی تهیه می کنند که این کار علاوه بر خوشمزه تر شدن کوکو عطر خاصی به آن می دهد.
با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کوکوی پیازچه تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوکو پیازچه تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.
مواد لازم : پیازچه ۲۰۰ گرم (حدود ۲۰عدد)پیازچه را کامل خرد کنید یعنی هم قسمت بالاوهم ساقه آن، جعفری خردشده ۳قاشق غذاخوری، سیب زمینی ۲عدد،نمک،زردچوبه،پودرپاپریکا وپودر سیر،فلفل سیاه به مقدار لازم ،سیر رنده شده ۲عدد، تخم مرغ ۳عدد، آرد (به اندازه ای آرد اضافه کنید که مایه کوکو به دست نچسبد وحتما موقع سرخ کردن یک کاسه آب کنارتان قرار دهید و مرتب دستتان را خیس کنید ).
طرز تهیه :
پیازچه ها و جعفری را خیلی ریز خرد کرده وباهم مخلوط می کنیم سیب زمینی را بعد ازآب پزکردن وکاملا خنک شده ریز رنده می کنیم واضافه می کنیم ونمک وتمام ادویه های لازم وتخم مرغ هارا اضافه کنید،سیر را اضافه کنید و آخرین مرحله آرد را اضافه کنید وکاملا تمام مواد را باهم خوب مخلوط کنید ونیم ساعت داخل یخچال قرار دهید بعد ازآن به شکل دلخواه سرخ کنید .
این کوکو بسیار لذیذ وخوشمزه است پیشنهاد میکنم حتما امتحانش کنید.
...
نظرات