عکس رولت هندوانه ای بدون فر
شیرینِشونم ?
۳۷
۷۱۳

رولت هندوانه ای بدون فر

۲۱ آذر ۰۰
رولت هندوانه ای بدون فر🍉🍉

مواد لازم

تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۷۵ گرم تقریبا چهار و نیم قاشق پر
آرد ۷۵ گرم تقریبا پنج و نیم قاشق پر
وانیل یک چهارم ق چ
آب جوش یک ق غ
بکینگ پودر یک دوم ق چ
خامه قنادی ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم
رنگ سبز و قرمز (من از مارک خط زرد استفاده کردم)

طرز تهیه

_زرده و سفیده تخم مرغ و جدا میکنیم.
_سفیده را با همزن هم میزنیم وقتی کف کرد یک سوم شکر و اضافه میکنیم دوباره هم میزنیم تا حالت ابری پیدا کنه و وقتی ظرف و برمیگردونیم نریزه.

_زرده تخم مرغ و وانیل و باقی شکر و با هم زن هم میزنیم وقتی کرم رنگ شد آب جوش و اضافه میکنیم و اصلا همزن و خاموش نمی‌کنیم کناره های ظرف و دورگیری میکنیم .

_آرد و بیکینگ پودر و مخلوط میکنیم و با سفیده تخم مرغ طی دو مرحله اضافه میکنیم و هر بار به صورت دورانی هم میزنیم تا کامل مخلوط بشن( زیاد هم نزنید چون پف سفیده می‌خوابه)

_یک قاشق از مواد برمیداریم بقیه شو نصف میکنیم به یکیش رنگ قرمز و اون یکی رنگ سبز خوراکی میزنیم .

_کف تابه را چرب میکنیم و کاغذ روغنی پهن میکنیم مواد و همزمان با هم از دو طرف داخل تابه میریزیم همه جاش و صاف میکنیم تا داخل تابه یکسان پخش بشه. (واشر تابه رو دربیارید)

_شعله پخش کن و یک ربع رو حرارت میزاریم تا داغ بشه تابه را روی شعله پخش کن میزاریم ده دقیقه الی یک ربع بهش زمان میدیم بعد چک میکنیم اگه سطح رولت به کف دست نچسبید از رو حرارت برمیداریم روی دستمال میزاریم و از سمت قرمز رول میکنیم یک ربع میزاریم فریزر تا خنک بشه.

_ بعد از فریزر درمیاریم یه لایه روش خامه فرم گرفته میزنیم دوباره رول میکنیم و یک ساعت میزاریم یخچال بعد در اندازه های مساوی برش میزنیم و با شکلات اشکی تزیین میکنیم.

👈زیاد نزارید رو حرارت بمونه چون خشک میشه و می‌شکنه زمان پخت رولت مثل کیک نیس خیلی کمه. من فیکس ۱۰ دقیقه گذاشتم موند.

👈ممکنه بیشتر از یک ربع زمان ببره همینکه به دست نچسبید از رو حرارت بردارید.

خامه فرم گرفته

_ خامه را از لوازم قنادی تهیه میکنیم میزاریم آب بشه مثل بستنی آب شده، بعد سه دقیقه با همزن هم میزنیم تا یکدست بشه بعد چهار الی پنج دقیقه (بستگی به مارک خامه و قدرت همزن داره زیاد هم بزنید کره میشه) دوباره با دور تند همزن هم میزنیم تا خامه فرم بگیره وقتی رد پره های همزن تو خامه موند و کف ظرف دیده شد و خامه ما فرم گرفته 👌

*(خودم با این دستور درست کردم عالیه )*

#رولت_هندوانه #رولت_طرحدار #رولت_یلدایی #رولت_بدون_فر #رولت_خامه_ای🍰
...
نظرات