عکس #کیک_شیر_داغ_شکلاتی_دریا_پز
daryabano73
۲۸
۶۳۰

#کیک_شیر_داغ_شکلاتی_دریا_پز

۲۱ بهمن ۰۰
بچه که بودم،یکی از اسباب بازی هایم زیر چرخ های ماشین و آسیب دید و بعد از آن،دیگر برای بازی مناسب نبود،اما من هنوز هم دوستش داشتم...
همه می گفتند که این را دور بینداز و بهترش را می خریم،
من اما گوشم به این حرف ها بدهکار نبود،محکم بغلش می گرفتم و می بردمش گوشه ای و با آن بازی می کردم،تازه هرچه منعم می کردند،اسباب بازی ام عزیز تر می شد!
تا اینکه یک روز،لبه های تیزش،دستم را بدجور برید،خون را که دیدم ؛ زدم زیر گریه و طلبکارانه به اسباب بازیِ شکسته ام نگاه کردم و تازه فهمیدم که چقدر دوستش ندارم!
مادرم دستانم را پانسمان و اشک های مرا پاک کرد و من بدون هیچ حرف و اشاره ای دویدم و اسباب بازیِ شکسته را برداشتم و انداختمش دور...
انگار لازم بود حتما زخمی ام کند تا دست از خواستنش بردارم!
گاهی هزاران نفر هم جمع شوند و از بدیِ انتخاب های ما بگویند ، فایده ای ندارد؛
ما عادت کرده ایم که الزاما زخمی شویم و آسیب ببینیم ، تا رها کنیم،
شاید باید لابه لای درس هایی که می خواندیم؛رها کردن را هم یادمان می دادند...

#کیک_شیر_داغ_شکلاتی
مواد لازم:
تخم مرغ 2عدد
شکر دانه ریز 100گرم
وانیل کمی
روغن مایع 50گرم
آرد سفید 93گرم
پودر کاکائو 25گرم
بیکینگ پودر 1ق چ
جوش شیرین 1/4ق چ
کره 50 گرم
شیر 120گرم

طرز تهیه:
ابتدا آرد،پودر کاکائو،بکینگ پودر و جوش شیرین را مخلوط کرده و کنار میگذاریم. شکر،تخم مرغ و وانیل را 5 دقیقه با همزن برقی خوب میزنیم تا کرم رنگ و کشدار شود.بعد روغن را بهش اضافه کرده و با درجه کند همزن فقط در حد مخلوط شدن هم میزنیم.سپس مواد خشک را روی آن الک میکنیم و با لیسک آرام و دورانی فقط در حد مخلوط شدن هم میزنیم.کره و شیر را روی حرارت گذاشته تا کره ذوب و مایع به نقطه جوش برسد بعد از روی حرارت برداشته و بعد از یکی دو دقیقه همانطور داغ به مایه کیک اضافه میکنیم و باز با آرام و فقط در حد مخلوط شدن هم میزنیم.دقت کنید که بیش از اندازه هم نزنید تا بافت کیک ریز و یکدست دربیاید.سپس در قالب که چرب کرده ایم میریزیم،چند بار به سطحی میزنیم تا حباب های کیک خارج شود.در آخر در فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه طبقه وسط به مدت تقریبی 45دقیقه میپزیم.
...
نظرات