عکس مربای بهار نارنج
سکو|__¤_¤__|
۹۵
۷۲۵

مربای بهار نارنج

۲۰ اردیبهشت ۰۱
#مربای_بهار_نارنج
مواد مورد نیاز:
گلبرگ بهار نارنج به میزان لازم
شکر ۲،۳برابر وزن گلبرگ پاک شده ی بهار نارنج
آب ۱ برابر حجم شکر
آبلیمو ۱ قاشق چایخوری
آب نارنج ۱ پیمانه
طرز تهیه:
۱.شکوفه های بهار نارنج را برگ برگ کنید و آن را چندین مرتبه با آب سرد بشویید تا گرد و خاکش از بین برود.
۲.گلبرگ ها را در قابلمه ای بریزید و به همراه  مقداری آب که کامل حجم آن را پوشانده به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید تا تلخی آن ها رفع شود. پس از جوشیدن آن ها را آبکش کرده و سریعاً در آب سرد بریزید. قبل آبکش کردن  به آن آب نارنج اضافه کنید(این کار باعث می شود تا بهار نارنج به هم نچسبد و رنگ آن سفید تر شود.جوشاندن بهار نارنج و شوک آب سرد را دو تا سه مرتبه تکرار کنید تا کاملا تلخی آن گرفته شود)
۳.گلبرگ های جوشانده شده ی بهار نارنج را آبکش کرده تا سرد شوند. سپس در یک قابلمه لعابی شکر و آب را بریزید و قابلمه را روی حرارت بگذارید تا شهد مربای بهار نارنج آماده و کمی غلیظ شود.
۴.وقتی شهد مربا به غلظت مناسب رسید حرارت را کم کرده و گلبرگ ها را کم کم در شهد بریزید و کمی به آن زمان دهید تا با حرارت ملایم بجوشد.(دقت داشته باشید که مربای بهار نارنج نباید بیش از حد روی حرارت بماند اگر مقدار گلبرگ ها زیاد است همه را در شهد نریزید. به محض این که به غلظت دلخواه رسید، مربا را از روی حرارت بردارید. همیشه مربا پس از سرد شدن غلیظ تر می شود.)
۵.در انتها به آن آبلیمو یا آب نارنج اضافه کنید و گاز را خاموش کرده تا در دمای محیط سرد و جا بی افتد.(آب لیمو از شکرک زدن مربا جلوگیری میکند آب نارنج رنگش را روشنتر میکند)
سکو|__¤_¤__|
      بانو🍃
...
نظرات