عکس چیزکیک شکلاتی
marziye.banu
۲۵
۳۵۹

چیزکیک شکلاتی

۱۴ تیر ۰۱
#چیز_کیک_شکلاتی



برای کیک از هر کیکی میشه ،من شیفون درست کردم .
مواد لازم :
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱۴۰ گرم (حدودا ۲/۳ لیوان)
آرد سفید ۱۴۰ گرم (نزدیک یک لیوان)
آب یا شیر ۶۰ گرم (۱/۴ لیوان)
روغن مایع ۶۰ گرم (۱/۴ لیوان)
بیکینگ پودر ۴ گرم (۱ ق چ)
وانیل ۱/۴ ق چ
پودر کاکائو ۱۰ گرم (۱ تا ۲ ق غ)

پودر ژلاتین ۲۰ گرم (۲ ق غ)
شکلات تخته ای ۱۰۰ گرم
پودر کاکائو ۱ ق غ
پنیر پاسکارپونه ۲۰۰ گرم (یک بسته)
خامه صبحانه یا قنادی ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم
شکر ۱ تا ۲ ق غ (متغیره)
شیر یا آب سرد نصف لیوان

زرده و سفیده جدا بشه (تخم مرغ خنک ).سفیده رو با نیمی از شکر با دور تند همزن زدم تا فرم بگیره . زرده رو با مابقی شکر و وانیل هم زدم و روغن مایع و بعد شیر رو اضافه کردم . آرد و پودر کاکائو و بیکینگ پودر رو مخلوط و سه بار الک کردم.
کم کم سفیده و مواد آردی رو داخل مواد زرده ریختم و به صورت دورانی ترکیب کردم .
قالب به قطر ۲۰ تا ۲۳ سانت خوبه ،مایه کیک رو ریختم و داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه ۴۰ دقیقه قرار دادم .از گرمی افتاد از قالب خارج و روی توری گذاشتم . بعد از چند ساعت به کمک ابزار برش کیک به ۳ قسمت تقسیم کردم .من از قالب کمربندی استفاده کردم و یا از رینگ استفاده بشه .
پودر ژلاتین رو رو با شیر سرد ترکیب و روی حرارت غیر مستقیم قرار دادم تا ذراتش حل بشه و گذاشتم از دما بیفته . شکلات رو روی حرارت غیر مستقیم قرار دادم تا آب بشه ،بعد از دما بیفته .
خامه قنادی استفاده کردم .اول با دور کند و بعد دور تند همزن زدم . کمی فرم بگیره و پنیر ماسکارپونه ریختم وهم زدم . ژلاتین ، شکلات ، پودر کاکائو و شکر رو ریختم.
داخل قالب کمربندی یک لایه کیک قرار دادم ، برای مرطوب کردن از نسکافه ، شیر ... میشه استفاده کرد و مرطوب کردم . نصف مواد پنیری ریختم وصاف کردم و لایه بعدی و مرطوب کردن و مابقی مواد پنیری ، صاف شد لایه آخر کیک رو گذاشتم . ( ابتدا رویه کیک اگر کمی گنبدی هست میشه برش داد )داخل یخچال حداقل ۴ ساعتی بمونه و از قالب خارج کردم و تزئین کردم.
...