عکس سالاد آب گوجه مشهدی
zargol_ediit
۲۴
۴۸۶

سالاد آب گوجه مشهدی

۲۳ مهر ۰۱
سالاد خوشمزه مشهدی که میتونید کنار هر غذایی بخورید😋🍅🥗
🥗طرز تهیه و مواد لازم:
گوجه فرنگی ۸ کیلو
گل کلم ۱ عدد متوسط
کرفس ۱ دسته
سیر دو بوته بزرگ
فلفل سیز یا قرمز تند ۱۰ عدد
سرکه ۱ لیوان
نمک ۷ ق غذا خوری
گوجه ها را بشورید و چهار قاچ کنید و داخ قابلمه با گنجایش مناسب بریزید و روی گاز گذاشته تا به جوش بیاد این مرحله باید ۲۰ دقیقه طول بکشد وقتی این زمان تموم شد گوجه ها را که کمی از حرارت افتادن را داخل صافی بریزید و صاف کنید و زمانی که صاف کردید نمک را به آب گوجه اضافه کنید( اگر غذاساز داشتید می توانید ابتدا گوجه ها را پوره کنید و سپس برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا بجوشد)
همه مواد را از شب قبل خوب بشورید و ریز کنید (درشت خرد نکنید) و روی یک پارچه پهن کنید تا خشک شوند این کار از کپک زدن ترشی جلوگیری می کند. سیر را پوست بگیرید و چیپسی برش بزنید.
داخل یک ظرف بزرگ آب گوجه به همراه سرکه را ریخته و تمام مواد را داخلش می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم سپس ظرف های مورد نظر را که شسته و تمیز است را حاضر می کنیم و با ملاقه که تمیز و چرب نیست از مواد ترشی داخلش می ریزیم و در ظرف را خوب محکم می کنید تا هوا وارد ترشی نشود سپس ۱ روز در دمای محیط قرار دهید و سپس بمدت ۱۰ روز در یخچال قرار داد تا برسد. ترشی آب گوجه مشهدی ما حاضر است آن را همراه با غذاهای خود نوش جان کنید.
♨️ نکات کلیدی ♨️
از قاشق فلزی برای هم زدن استفاده نکنید رنگ ترشی را خراب می کند.
سعی کنید این ترشی را در ظرف شیشه کوچک تهیه کنید و هر کدام را که تمام کردید سراغ بعدی بروید زیرا وقتی در ترشی را باز می کنید هوا داخل ظرف رفته و باعث کپک می شود.
اگر مواد را اضافه کردید و آب گوجه سفت بود از آب جوشیده سرد شده می توانید استفاده کنید.
.
.
.
.
.
#ترشی#سالاد#سالاد_مشهدی#خوشمزه#رسپی#ترشی_مشهدی#محلی#گوجه_فرنگی
...