عکس نان چند غله
عَموپَز
۱۶
۵۶۵

نان چند غله

۲۵ دی ۰۱
چند غله با دارا بودن انواع غلات مانند گندم، جو، جو پرک، مغز دانه آفتابگردان، کنجد و تخم کتان فواید تغذیه‌ای بی شماری به همراه دارد.
این نان‌وگان هم هست

مواد لازم
350 گرم آرد فانتزی
230 گرم آب دمای محیط
7 گرم نمک
7 گرم مخمر
15 گرم روغن زیتون یا کنجد
15 گرم شکر
90 گرم دانه های روغنی تفت داده شده(افتابگردان، گردو، چیا، تخم کتان، سیاهدانه، کنجد سفید سیاه قهوه ای) هرچی دوست دارید
کمی سبزی معطر مثل آویشن

مراحل تهیه
مرحله 1
آرد شکر مخمر را مخلوط کرده آب را کم کم اضافه میکنید شاید تمام آب نیاز نباشه تا جایی که به دست نچسبه آب اضافه کرده ورز میدهیم خمیر وقتی جمع شد روغن زیتون و نمک را اضافه تا یک ربع یا تا زمانی که به تست پنجره قابل قبول برسد ورز میدهیم دانه ها را اضافه کرده کمی ورز داده و در ظرف از قبل چرب شده در دمای محیط قرار داده یکساعت(یا تا زمانی که دو برابر شود) استراحت میدهیم.
مرحله 2
بعد یکساعت روی خمیر را کمی آرد بپاشید روی سطح کار برگردونید تا بزنید به ۶ یا ۸ قسمت تقسیم کنید چانه کنید ۱۵ دقیقه استراحت بدهید.
مرحله 3
بعد ۱۵ دقیقه مجددا هرچانه را باز کرده دوباره چانه میکنیم و در ظرف چرب و آرد پاشی شده قرار میدهیم ۱ ساعت یا تا زمانی که کاملا حجم بگیره در دمای محیط استراحت میدهیم و روی نان را آب اسپری میکنیم یا کمی با قلمو آب میزنیم(من خیلی وقته ابم روی خمیر نمیزنم‌) و در فر از قبل گرم شده میپزیم و اگر روی نان رنگ نگرفت کمی گریل میکنیم.
مرحله 4
وقتی از فر بیرون آوردیم تا گرمه روی نان را روغن زیتون میزنیم بعد روی توری فلزی اجازه میدهیم کاملا خنک شود بعد میل کنید.
مرحله 5
زمان پخت ده دقیقه اول با دمای ۲۰۰ درجه و به مدت یک ربع با دمای ۱۹۰ درجه من با فر گازی خودم ۱۵ دقیقه با دمای ۲۳۰ درجه و ۱۵ با دمای ۲۱۰ میپزم.
...
نظرات