عکس توله یا گل پنیرک

توله یا گل پنیرک

۱۴ فروردین ۰۲
دل خوش کن به چای و گیاه و عشق، به نور، به کتاب، به موسیقی... دل خوش کن به خانواده و عزیزانی که داری و احساسات انسانی بسیاری که در محفظه‌ی روشنِ قلبت تلنبار کرده‌ای...
دل خوش کن به طعم‌ها و مزه‌ها و عطرها، به رنگ‌ها و شکل‌ها و لمس‌ها... دل خوش کن به نسیم خنکی که به پوستت می‌خورد و محبت‌های متراکمی که دریافت می‌کنی و شادی‌های کوچکی که می‌بینی و جزئیات خوشایندی که به تو مربوط می‌شوند.
دل خوش کن که مربوط می‌شوی به شاهرگ‌های بودن، به اینکه هستی و نفس می‌کشی و دوست می‌داری و می‌فهمی و احساس می‌کنی...

#نرگس_صرافیان_طوفان


#توله
#گل_پنیرک
طرز تهیه به صورت مرحله به مرحله در عکسهای چهارم به بعد
پنیرک یا “توُله” با نام علمی ““Malva sylvestris و در عربی به نام خبازی نامیده می شود گیاهی است علفی، به ارتفاع تا ۶۰ سانتی متر و پایا. به صورت خودرو، در نقاط کوهستانی می روید و برای استفاده نیز کشت می گردد. قسمت مورد استفاده ی توُله ساقه، برگ و گل می باشند که البته در اکثر نواحی، گل توله مورد استفاده قرا می گیرد.
اثرات مهم:
دم کرده ی گل ها به خاطر داشتن موسیلاژ، یکی از داروهای خوب ضد سرفه است. هم چنین به عنوان ضد نزله(زکام) و تورم دهان و گلو مصرف می شود. از سویی چون دارای خاصیت قابض ضعیف است، تا حدی به عنوان ضداسهال عمل می کند.
در طب عوام از خوراکی آن، به منظور مشکلات مثانه و به صورت ضماد موضعی در التیام زخم ها استفاده می شود. از رنگ آن(آنتوسیانین های آن)، برای مواد غذایی استفاده می شود.
...
نظرات